. Skúsila som na druhý deň, ani tak sa mi nepodarilo dostať do ambulancie. Dvadsať minút pred skončením ordinačných hodín zavolala dovnútra pacientku, ktorá prišla po mne a mne povedala, aby som prišla ráno. Mala som toho naozaj dosť. Povedala som sestričke, že je neschopná. Nemám toľko času, aby som čakaním strávila osem hodín a niekedy ani to nestačí. Ráno som sa lekárovi posťažovala na problém aj výmenu názorov so sestričkou. Namietal, že on nemusí pacientky objednávať, dokonca ich ani nemusí v ten deň zobrať. Keď som tvrdila, že niekedy je problém do ordinácie sa aj dovolať, odpovedal, že sestrička má inú prácu a nemusí zdvíhať telefóny. Bola som šokovaná z toho, ako so mnou hovoril a ešte viac, keď vzal moju kartu a doslova ju šmaril na roh stola, aby som si ju zobrala. „V tejto ambulancii môžem zvyšovať hlas iba ja!“ povedal mi a ja som odišla veľmi nepríjemne prekvapená.
P.B., Trnava.“
Toľko sťažnosť. O vyjadrenie k nej sme požiadali obvineného gynekológa.
„Viem, o čo ide. Ordinačné hodiny máme do tretej, ale takmer pravidelne sme v ambulancii do piatej. Deň predtým, než prišlo ku konfliktu s matkou pacientky, v mene ktorej sťažnosť napísala, som si výnimočne potreboval niečo vybaviť a odísť po tretej, preto som sestričku požiadal, aby vzala už iba urgentné stavy. Stav sťažovateľkinej dcéry urgentný nebol - tretíkrát žiadala poučenie o tom istom probléme s užívaním antikoncepcie. Neuprednostňujeme pacientky, berieme ich v poradí - urgentné stavy, objednané, a potom neobjednané. Sme radi, keď sa nám pacientky vopred ohlásia. Ktorá chce, tá sa do ambulancie dostane. Telefonovanie je osobitný problém. Sestrička mi asistuje pri výkone, vedie evidenciu, nemožno sa čudovať, ak nezdvihne telefón po prvkom zazvonení. Jej matka nemusela nadávať sestričke. Nahnevalo ma jej vulgárne správanie v ambulancii, preto som povedal, že pokiaľ pacientke nevyhovuje štýl práce našej ambulancie, môže odísť... Ak chce poškodiť naše dobré meno, pravdepodobne zvážim použitie právnej ochrany,“ zareagoval gynekológ.
Pacient a lekár - každý má svoju pravdu. Nové zdravotnícke zákony stále zaťažujúcejšie dopadajú na hlavy všetkých zúčastnených. Nečudo, že na oboch stranách vzniká napätie a nervozita. Stačí aby v rovnakej chvíli obom pretiekol pohár trpezlivosti – a nepríjemný konflikt je na stole.
Janka Pekarovičová