TRNAVA. Občianska poriadková služba začne v Trnave pôsobiť od 1. septembra. Do výberového konania na obsadenie dvoch miest zamestnancov občianskej poriadkovej služby sa prihlásilo štrnásť záujemcov. Komisia podľa vedúcej kancelárie primátora Trnavy Marty Jašurekovej vybrala dvoch budúcich zamestnancov a dvoch náhradníkov. Jedným z kritérií pre prijatie bola príslušnosť k marginalizovanej rómskej komunite.
Dostala príspevok
Trnava získala na zriadenie poriadkovej hliadky nenávratný príspevok viac ako 40-tisíc eur z Európskeho sociálneho fondu. Aktivity hliadky budú zamerané na mestskú časť Trnava – juh, kde žije väčší počet Rómov. Jej členovia budú mať pri práci v teréne oblečenie s reflexnými prvkami, na oblečení budú nosiť identifikačné karty.

Poskytovať budú pomoc pri dodržiavaní poriadku v areáli Základnej školy s materskou školou na Gorkého ulici, pomáhať budú pri bezpečnom prechádzaní detí cez cestu, dohliadať však budú aj na verejný a súkromný majetok. Členovia hliadky budú mať tiež za úlohu predchádzať vzniku konfliktov v marginalizovanej rómskej komunite, ako aj konfliktov medzi členmi tejto komunity a väčšinovým obyvateľstvom.
Zamestnancami mesta
Vo výberovej komisii na obsadenie miest zamestnancov občianskej poriadkovej služby boli podľa Jašurekovej aj ľudia, ktorí pracujú s rómskou komunitou, a tiež zástupca výboru mestskej časti. Členovia hliadky budú zamestnancami mestského úradu.

Oprávnenými žiadateľmi vo výzve na financovanie takýchto hliadok z Európskeho sociálneho fondu boli obce s počtom minimálne 80 obyvateľov z marginalizovaných rómskych komunít. Vo viacerých mestách a obciach s rómskou komunitou majú s hliadkami skúsenosti z minulosti, Trnava takúto hliadku doteraz nemala.