HLOHOVEC. V priebehu júla by mali pred mostom cez rieku Váh v Hlohovci pribudnúť dopravné značky, ktoré zakážu prejazd vozidlám nad 12 ton. Výnimku budú mať autobusy, vozidlá údržby a smetiari. Župa chce týmto opatrením predísť ďalšiemu poškodzovaniu mosta, ktorý je už dnes v zlom stave.

„Most je zaradený v 5. stupni, jeho stav je zlý a mostný kĺb si vyžaduje rekonštrukciu. Je to spôsobené značným opotrebovaním, jednak intenzitou dopravy, ale aj vekom,“ povedal na tlačovej konferencii Dalibor Trebichalský, riaditeľ Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja.
Presný termín nevedia
Presný termín, kedy ťažké kamióny už cez most neprejdú, zástupcovia krajskej ani mestskej samosprávy neuviedli. Závisieť má od vyjadrenia dopravákov a osadenia značiek.
„Na piatok (14. júna, pozn. red.) pripravujeme stretnutie s autodopravcami aj najväčšími zamestnávateľmi v meste, aby o obmedzení vedeli a aby sme ich informovali aj o obchádzkových trasách,“ povedal primátor Hlohovca Miroslav Kollár.
Obchádzky by pritom smerom od Trnavy mali viesť na rýchlostnú cestu R1 a na Nitru, v smere od Piešťan cez Hornú Stredu a Lúku. Dĺžku obchádzkovej trasy zatiaľ zmeranú nemajú, vozidlá nad 12 ton tvoria podľa dopravných prieskumov dnes asi tri percentá všetkej dopravy na moste. Denne po ňom pritom prejde viac ako 20-tisíc áut.

„Most je síce v zlom stave, ale po vylúčení ťažkej nákladnej dopravy nehrozí, že by sa zrútil, alebo nejako ohrozil bezpečnosť ostatných účastníkov premávky,“ povedal trnavský župan Jozef Viskupič.
Viac miesta pre chodcov aj cyklistov
Most, ktorý je dnes neslávne známy obrovskými každodennými kolónami, stavali v rokoch 1962 – 64, dlhý je 348 metrov a široký jedenásť metrov.
Rekonštrukčné práce, s ktorými župa začne v budúcom roku, počítajú s jeho stabilizovaním, vystužením a rozšírením. Cena rekonštrukcie vzíde z verejnej súťaže, súčasťou riešenia má byť aj úprava štyroch kruhových križovatiek, ktoré naň nadväzujú. Doprava by tak mala byť plynulejšia, bezpečnejšia bude aj pre chodcov a cyklistov.

„Rozšírenie mosta je pripravované práve s ohľadom na nich, jazdné pruhy sa rozširovať nebudú, ale chodci a cyklisti budú mať viac priestoru,“ doplnil Viskupič.
Pri samotnej rekonštrukcii sa počíta s úplným vylúčením všetkej dopravy, časť mosta totiž v jednej chvíli bude úplne chýbať. Po spevnení sa autá na most vrátia v obmedzenom režime, po úplnom ukončení rekonštrukcie by po ňom opäť mali jazdiť aj kamióny.
Župa pripraví k dopravným obmedzeniam samostatnú webovú stránku, tiež telefonickú linku.