TRNAVA. Ľudí z Modranky už roky obťažujú kamióny a nákladiaky smerujúce do priemyselného parku na konci Seredskej. Hluk, prach a otrasy, tranzity po ulici jazdia cez deň i v noci.
V Emparku je parkovisko pre kamióny, ďalej kancelárske, skladové, obchodné, administratívne priestory a čerpacia stanica. Pre zákazníkov je priemyselný areál prístupný nonstop.
Domáci už dávnejšie spísali petíciu, ktorú adresovali mestu. V septembri navyše zorganizovali protest, ktorého sa zúčastnilo približne osemdesiat ľudí.
Obyvatelia tejto časti Trnavy požadujú vybudovanie samostatnej obslužnej komunikácie, ktorá by spojila R1 s priemyselným parkom mimo obytnú časť.
„Stupňuje sa to. Kamióny po Seredskej jazdia nonstop, deň, noc, víkendy, sedem dní v týždni. Celý dom rezonuje, trasú sa okná, v lete sa nedá pre hluk a prach vyvetrať,“ napísal Šimon D. z Modranky.
Mesto cestu rieši
V akom štádiu je projekt novej cesty, sme zisťovali na radnici. Od Dušana Béreša, vedúceho investičnej výstavby, sme sa dozvedeli, že mesto už dostalo 1. stupeň projektovej dokumentácie, konkrétne dokumentáciu pre územné rozhodnutie, ktorá rieši návrh paralelnej komunikácie popri R1.
Práve ona by mala slúžiť pre zásobovanie prevádzok Emparku a Merkury Market.