TRNAVA. Tri päťpodlažné bytovky by rád v tesnom dotyku s chráneným Parkom Janka Kráľa postavil vlastník pozemku výrobného areálu firmy Peter Veter.
Budúci bytový komplex by sa mal volať Alžbetin park, v súčasnosti však výstavba nie je v súlade s územným plánom mesta Trnava.

Podnikateľ preto požiadal zastupiteľstvo o povolenie spracovania zmeny územného plánu, ktoré poslanci na utorkovom rokovaní aj schválili.
Problémy v doprave a tlak na zeleň?
Proti povoleniu spracovania zmeny boli v utorok len šiesti poslanci - Matej Lančarič, Juraj Šarmír, Eduard Guniš, Rastislav Mráz, Marián Galbavý a Štefan Krištofík, Gabriela Cabanová sa zdržala.
Ostatní prítomní za povolenie spracovania zmeny hlasovali, Stanislav Hric, ktorý je aj členom stavebnej komisie argumentoval, že zmena územného plánu z priemyselnej na obytnú zónu je výhodná aj pre obyvateľov.

"Momentálne je ten pozemok kompletne zastavaný, je to betónová džungľa. Keď sa to zmení, podľa regulatívov bude len 27 percent plochy zastavanej a zvyšok bude zeleň. Vzdáme sa betónu, pridáme zeleň a zbavíme sa kamiónov, ktoré tam dnes chodia," povedal na rokovaní Hric.
Lančarič však upozornil, že minimálne sto nových vozidiel, ktoré s tromi bytovými domami v lokalite pribudnú, bude predstavovať veľkú záťaž pre jednosmernú ulicu Ferka Urbánka, rovnako pre Bottovu a Sládkovičovu a Ulicu A. Hlinku.

"Bude to ďalšia zbytočná záťaž na cestu, tiež to bude mať negatívny dopad na križovatku pri železničnej stanici, ktorá už teraz kolabuje. Tiež sa obávam negatívneho tlaku na zeleň v Parku Janka Kráľa. Je hneď v susedstve, rastú tam vysoké stromy a obyvatelia z dolných poschodí sa môžu začať sťažovať, že im zatieňujú byty," povedal Lančarič.
Svoj zámer musel dopracovať
Zámer výstavby na pozemkoch medzi školským areálom, parkoviskom obchodného centra MAX, staničným parkom a bytovými domami na U lici A. Hlinku nie je pritom úplnou novinkou, pred poslancov sa mal materiál s povolením spracovania zmeny územného plánu pôvodne dostať už vo februári. Vtedy ho však stiahli, stavebná komisia a mestská rada žiadali zámer dopracovať.
„Dňa 21. marca žiadateľ predložil dopracovaný zámer - architektonicko-urbanistickú štúdiu. Návrh štúdie overuje možnosť zástavby v zmysle regulatívov navrhovanej zmeny, akceptuje a dopĺňa zeleň Parku J. Kráľa a rešpektuje koncepciu cyklotrás v zmysle spracovanej dokumentácie obnovy parku," píše sa v materiáli, ktorý dostali poslanci.
Parkovanie pre nové bytovky by malo byť zabezpečené v suteréne, na teréne len v minimálnom objeme. Na prízemí je navrhovaná čiastočne aj vybavenosť.