TRNAVA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) nás informovali, že podchod vedľa budovy Pošty je už od dnes (17. apríl) rána otvorený. Pre kompletnú rekonštrukciu ho uzavreli ešte 8. januára 2018. Pôvodne mal byť hotový do decembra, neskôr do marca. Dôvody časového sklzu ŽSR bližšie nekonkretizovali.
„Zhotoviteľ niekoľkokrát menil harmonogram a posúval termíny ukončenia jednotlivých častí stavby, čím sa dostal do časového sklzu,“ potvrdil ešte v januári Michal Lukáč, hovorca ŽSR.
Podchod je momentálne v predčasnom užívaní, do konca tohto roka ho musia skolaudovať.
Prístup k výťahom
Nová budova spojila dva pôvodné podchody, podchod pre cestujúcich a batožinový podchod s výťahmi. Dôvodom náročných zmien bolo dodržanie bezpečnostných predpisov ohľadne druhej únikovej trasy v prípade požiaru, v neposlednom rade aj zabezpečenie bezbariérového prístupu k výťahom.

Ide o definitívnu bodku za obnovou celej stanice. „V súčasnosti na objekte železničnej stanice neplánujeme ďalšie investície,“ potvrdil nám dnes Lukáč.
Zmeny podchodu si vyžiadali takmer 700 tisíc eur.
Nebezpečný azbest
Trnavská stanica patrí medzi tie mladšie na Slovensku. Aj napriek tomu, že ju dokončili koncom osemdesiatych rokov minulého storočia, po krátkom čase fungovania ju zaradili do plánu opráv.
Dôvodom bol nebezpečný azbest, ktorý použili pri výstavbe na zateplenie. Nová fasáda administratívnej budovy a je z takzvaného „alukobondu“, ide o plast potiahnutý hliníkom.
Nákladná prestavba vlakovej stanice v Trnave sa rozbehla ešte v roku 2011, prestavali sa administratívne budovy, hlavná budova, podchody a nástupištia.
ŽSR do zmien investovali približne 30 miliónov eur.