V rakúskom Grázi sa uskutočnilo úvodné stretnutie k projektu „Zlepšovanie asistencie v zariadeniach inkluzívneho vzdelávania“, ktorého sa okrem Slovákov zúčastnili aj partneri z Rakúska, Belgicka, Bulharska, Portugalska a Spojeného kráľovstva.
Slovensko sa do projektu zapojilo vďaka Katedre sociálnej práce Fakulty zdravotníctva a sociálnej práce Trnavskej univerzity. Ako povedal jeden z organizátorov assoc. prof. Ondrej Botek, Ph.D., F. R. S. A, na stretnutí sa vytvoril koncept piatich oblastí, ktoré by mali napomôcť lepšej podpore asistentov na školách pri ich práci s deťmi a mládežou s rôznymi znevýhodneniami.
„Vďaka podpore grantového programu Erazmus+ sa tento projekt zameriava na podporu a posilňovanie rozvoja kompetencií asistentov na školách, realizujúcich inkluzívne vzdelávanie. V spolupráci s asistentmi a žiakmi vytvoríme v rámci projektu online dostupné „vedomostné boxy“, ktorých cieľom je pomáhať asistentom pri ich každodennej práci a podporovať vzdelávanie a participáciu detí so znevýhodnením v ich školách,“ spresňuje Ondrej Botek.
Podotkol tiež, že „efektivita týchto „vedomostných boxov“ sa zároveň bude overovať výskumom s deťmi so znevýhodnením, aby sa aj ich hlas a názory stali viditeľnejšími. Prínos „vedomostných boxov“ bude tiež hodnotený asistentmi, učiteľmi a rodičmi detí.“
Inkluzívne vzdelávanie je v súčasnosti veľkou výzvou pre viacero vedných oblastí. „Preto sme radi, že môžeme byť súčasťou takéhoto projektu, pri ktorom spolupracujú tak odborníci z praxe, ako aj akademici z viacerých krajín. Myslím si, že takáto spolupráca je predpokladom úspešnej realizácie a verím, že prinesie naozaj pozitívne výsledky pre inkluzívne vzdelávanie,“ hovorí O. Botek.
Projekt je koordinovaný profesorkou Barbarou Gasteiger-Klicperovou a Mgr. Carolinou Breyerovou z Katedry inkluzívneho vzdelávania Univerzity v Grazi.
Za Katedru sociálnej práce Trnavskej univerzity v Trnave na ňom participujú doc. Ondrej Botek, doc. Eva Mydlíková a doc. Miriam Slaná.
Autor: ab