Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Termín sa znova posúva. Na južný obchvat 
Trnavy chýbajú peniaze

Náklady odhadli na viac ako 43 miliónov eur.

Golianova a Nerudova na sídlisku Linčinska v súčasnosti suplujú južný obchvat Trnavy.Golianova a Nerudova na sídlisku Linčinska v súčasnosti suplujú južný obchvat Trnavy. (Zdroj: PŠ)

TRNAVA. Južný obchvat Trnava potrebuje, svoje by o tom vedeli hovoriť ľudia z ulíc Nerudova a Golianova na sídlisku Linčianska, kadiaľ je presmerovaný odklon tranzitov.

Denne im popod okná prejdú stovky nákladiakov a kamiónov.

A budú naďalej, pokiaľ sa neotvorí južný obchvat. Aj napriek viacerým už zrealizovaným požiadavkám Slovenskej správy ciest (SSC) na samosprávu sa začiatok jeho výstavby stále posúva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je už v plánoch

„Opakované stretnutia, ponuka na spoluúčasť pri financovaní výkupu pozemkov, menili sme územný plán podľa požiadaviek Slovenskej správy ciest. Obchvat už v plánoch majú zaradený, ale ako nám priznali na ministerstve, štát naň nemá peniaze a spoliehajú sa na finančné zdroje z Európskej únie,“ povedal Peter Bročka, primátor Trnavy. Ako je na tom južný obchvat, sme zisťovali priamo na Slovenskej správe ciest.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Politológ: Trnavčania uverili Bročkovmu tímu a jeho charizme Čítajte 

Tam nám potvrdili, že pre ďalší postup prípravy je potrebné získať do konca roka územné rozhodnutie, aktualizovať časť dokumentácie pre stavebné povolenie, ktoré zahŕňa prieskumy, podklady pre vyňatie pôdy z pozemkového fondu či majetkoprávne usporiadanie stavby.

Ďalej treba zrealizovať výkupy, získať potrebné rozhodnutia pre stavebné povolenia, vypracovať dokumentáciu na ponuku a vyhlásiť verejnú súťaž na zhotoviteľa.

Aktuálne vraj SSC obnovuje vyjadrenia k jednotlivým úradným rozhodnutiam, zabezpečuje sa aj potrebný výrub stromov.

Znova posun

Začiatok výstavby obchvatu znova posunuli. Tentokrát na jún 2022. Termín má však viaceré podmienky.

Prečítajte si tiež: Kamenáč má za sebou prvú sezónu v mestskej réžii. Ako dopadla? Čítajte 

„Ak príprava bude prebiehať bez potreby vyvlastňovania, ak bude plynulý postup verejného obstarávania bez odvolávania, ak budú pridelené prostriedky na prípravu a realizáciu stavby,“ napísala Lucia Karelová, hovorkyňa SSC.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho výstavbu odhadli na 16 až 20 mesiacov. Predpokladané náklady podľa našich informácií odhadli na 36 miliónov bez DPH, na výkup pozemkov by malo ísť ďalších viac ako 9 miliónov eur.

Na radnici sú skeptickí. Štúdia síce potvrdila dôležitosť obchvatu mesta Trnavy, no v súčasnosti nie je v rebríčku priorít riešenia problematických úsekov ciest v rámci celého Slovenska. SSC uprednostnila obchvaty Brezna, Holíča a Senice.

„Finančné prostriedky na realizáciu zatiaľ nie sú, jedine možné financovanie pripadá na fondy EÚ, kde programové obdobie na rok 2020 už končí a v podstate sú financie dnes vyčerpané. Časový výhľad na realizáciu nie je možné stanoviť, možnosť financovania sa javí v pravdepodobnom budúcom programovom období 2020 – 2027,“ zhrnul Tomáš Guniš, vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií mesta Trnava.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Je pre nich nepotrebná. Koniarekova by už budúci rok mohla patriť mestu Čítajte 

Na radnici dúfajú, že SSC rozhoduje o prioritách podľa odborných argumentov.

„Je však zarážajúce, ak samotný minister financií nahlodá dôveru mesta v objektívnosť priority južného obchvatu,“ skonštatoval Guniš.

Ešte v septembri sa totiž Peter Kažimír v Trnave na margo južného obchvatu vyjadril, že spoliehať sa na totálnu objektívnosť procesu, že projekt príde na rad len na základe férových parametrov, je jednoducho málo.

Preto zatiaľ neostáva nič iné, iba čakať, že sa južný obchvat Trnavy dostane medzi priority.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 915
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 674
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 949
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 134
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 538
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 006
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 309
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 127

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  2. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  3. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  4. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  5. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  6. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  8. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 143
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 434
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 405
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 333
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 070
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 879
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 503
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Ilustračné foto.

Futbal by podľa polície nemal byť o výtržnostiach.


12 h
Ilustračná fotka

Aktuálnu situáciu hodnotí ako katastrofu.


18 h

Chodkyňu privolaní záchranári previezli na vyšetrenie do nemocnice.


16 h

Želali si to tak pozostalé rodiny.


a 1 ďalší 18 h

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  2. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  3. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  4. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  5. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  6. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  8. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 143
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 434
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 405
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 333
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 070
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 879
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 503
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu