Termín sa znova posúva. Na južný obchvat 
Trnavy chýbajú peniaze

Náklady odhadli na viac ako 43 miliónov eur.

Golianova a Nerudova na sídlisku Linčinska v súčasnosti suplujú južný obchvat Trnavy.Golianova a Nerudova na sídlisku Linčinska v súčasnosti suplujú južný obchvat Trnavy. (Zdroj: PŠ)

TRNAVA. Južný obchvat Trnava potrebuje, svoje by o tom vedeli hovoriť ľudia z ulíc Nerudova a Golianova na sídlisku Linčianska, kadiaľ je presmerovaný odklon tranzitov.

Denne im popod okná prejdú stovky nákladiakov a kamiónov.

A budú naďalej, pokiaľ sa neotvorí južný obchvat. Aj napriek viacerým už zrealizovaným požiadavkám Slovenskej správy ciest (SSC) na samosprávu sa začiatok jeho výstavby stále posúva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je už v plánoch

„Opakované stretnutia, ponuka na spoluúčasť pri financovaní výkupu pozemkov, menili sme územný plán podľa požiadaviek Slovenskej správy ciest. Obchvat už v plánoch majú zaradený, ale ako nám priznali na ministerstve, štát naň nemá peniaze a spoliehajú sa na finančné zdroje z Európskej únie,“ povedal Peter Bročka, primátor Trnavy. Ako je na tom južný obchvat, sme zisťovali priamo na Slovenskej správe ciest.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Politológ: Trnavčania uverili Bročkovmu tímu a jeho charizme Čítajte 

Tam nám potvrdili, že pre ďalší postup prípravy je potrebné získať do konca roka územné rozhodnutie, aktualizovať časť dokumentácie pre stavebné povolenie, ktoré zahŕňa prieskumy, podklady pre vyňatie pôdy z pozemkového fondu či majetkoprávne usporiadanie stavby.

Ďalej treba zrealizovať výkupy, získať potrebné rozhodnutia pre stavebné povolenia, vypracovať dokumentáciu na ponuku a vyhlásiť verejnú súťaž na zhotoviteľa.

Aktuálne vraj SSC obnovuje vyjadrenia k jednotlivým úradným rozhodnutiam, zabezpečuje sa aj potrebný výrub stromov.

Znova posun

Začiatok výstavby obchvatu znova posunuli. Tentokrát na jún 2022. Termín má však viaceré podmienky.

Prečítajte si tiež: Kamenáč má za sebou prvú sezónu v mestskej réžii. Ako dopadla? Čítajte 

„Ak príprava bude prebiehať bez potreby vyvlastňovania, ak bude plynulý postup verejného obstarávania bez odvolávania, ak budú pridelené prostriedky na prípravu a realizáciu stavby,“ napísala Lucia Karelová, hovorkyňa SSC.

SkryťVypnúť reklamu

Jeho výstavbu odhadli na 16 až 20 mesiacov. Predpokladané náklady podľa našich informácií odhadli na 36 miliónov bez DPH, na výkup pozemkov by malo ísť ďalších viac ako 9 miliónov eur.

Na radnici sú skeptickí. Štúdia síce potvrdila dôležitosť obchvatu mesta Trnavy, no v súčasnosti nie je v rebríčku priorít riešenia problematických úsekov ciest v rámci celého Slovenska. SSC uprednostnila obchvaty Brezna, Holíča a Senice.

„Finančné prostriedky na realizáciu zatiaľ nie sú, jedine možné financovanie pripadá na fondy EÚ, kde programové obdobie na rok 2020 už končí a v podstate sú financie dnes vyčerpané. Časový výhľad na realizáciu nie je možné stanoviť, možnosť financovania sa javí v pravdepodobnom budúcom programovom období 2020 – 2027,“ zhrnul Tomáš Guniš, vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií mesta Trnava.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Je pre nich nepotrebná. Koniarekova by už budúci rok mohla patriť mestu Čítajte 

Na radnici dúfajú, že SSC rozhoduje o prioritách podľa odborných argumentov.

„Je však zarážajúce, ak samotný minister financií nahlodá dôveru mesta v objektívnosť priority južného obchvatu,“ skonštatoval Guniš.

Ešte v septembri sa totiž Peter Kažimír v Trnave na margo južného obchvatu vyjadril, že spoliehať sa na totálnu objektívnosť procesu, že projekt príde na rad len na základe férových parametrov, je jednoducho málo.

Preto zatiaľ neostáva nič iné, iba čakať, že sa južný obchvat Trnavy dostane medzi priority.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  7. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  1. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  3. Ľuboš Fellner otvorene
  4. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  8. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 19 864
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 256
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 376
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 882
  5. Ľuboš Fellner otvorene 4 768
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 4 206
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 870
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 090
  1. Vladimír Bojničan: Kresťanstvo a liberálna demokracia – partnerstvo alebo večný konflikt?
  2. Vladimír Krátky: Blaha : Rusko je krásne, Rusko je múdre, Rusko je vyspelé !
  3. Anton Kaiser: Pod povrchom umenia
  4. Marek Mačuha: Smer nás ide opäť okradnúť
  5. Tomáš Hrubý: Minúta ticha a hodina smiechu
  6. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  7. Marek Horňanský: Work Life Balance. Rovnováha, ktorá mení život | Marek Horňanský
  8. Štefan Šturdzík: Súdruhovia tento týždeň ste to všetko totálne pokašľali.
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 681
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 781
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 9 659
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 100
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 949
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 691
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 343
  8. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 272
  1. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  5. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  6. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  7. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  8. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu