Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Záujem stále rastie. Trnavský rínek chcú roztiahnuť na ďalšiu ulicu

Posledný Trnavský rínek opäť pritiahol stovky ľudí.

Októbrový Trnavský rínek.Októbrový Trnavský rínek. (Zdroj: Richard Lutzbauer)

TRNAVA. Mestské trhy v Trnave majú dlhoročnú tradíciu, bola nimi známa už stredoveká Tyrnavia. Konali sa vždy v sobotu. Trnavský rínek na ne nadväzuje. A darí sa mu to.

Predajcov si starostlivo vyberajú, dávajú dôraz na regio-nálny či lokálny pôvod a aby sa na trhu prezentovali priamo výrobcovia či pestovatelia.

V sobotu (20. október) sa uskutočnil v poradí už pätnásty. O tom, kam má táto zaujímavá akcia našliapnuté, sme sa porozprávali s jednou z organizátoriek Júliou Čipčalovou Oravcovou z neziskovej organizácie Bronco, ktorá Rínek organizuje v spolupráci s mestom.

SkryťVypnúť reklamu

Rínek je o „handmade“ predajcoch, dobrom jedle, stretnutiach a kvalitnom hudobnom sprievode. Má už svoju povesť. Ako sa zmenil za tých päť rokov, čo ho organizujete?

– Trnavský rínek je živý organizmus, ktorý sa z roka na rok mení. Začínali sme na Divadelnej ulici so 40 predajcami. Dnes ich máme takmer 130. Po pár Rínkoch sa nám splnil sen a presunuli sme sa na Kapitulskú ulicu a Mikulášske námestie.

Medzičasom sme sa už dokonale zohrali ako tím. Nielen my organizátori, ale aj naši dobrovoľníci a „pomocníci“, ktorí nám pomáhajú v deň Rínku.

Organizácia trhu je priamo spojená s ľuďmi z nášho komunitného centra Kubik, a aj to nám pomáha prinášať vždy nové nápady na sprievodné podujatia alebo spôsob organizácie a prípravy.

V neposlednom rade sa zväčšilo množstvo zaujímavých lokálnych výrobcov a predajcov, takže v súčasnosti je už skutočne z čoho vyberať. Taktiež musíme vyzdvihnúť spoluprácu s mestom.

SkryťVypnúť reklamu

Ako sa darilo tomu poslednému Rínku?

Počasie aj atmosféra trhu vyšli úplne skvelo a zdá sa, že sme sa Trnavským rínkom rozlúčili s krásnym babím letom. Nadmieru spokojní sme aj s návštevnosťou. Najmä pred obedom a okolo obeda sme pociťovali najväčší nápor ľudí.

Koľko predajcov ste pozvali, aký sortiment ponúkali?

– Vo finále sme mali celkovo 129 predajcov. Čo sa týka sortimentu, šlo o lokálne výrobky (oblečenie, módne doplnky, hračky, rôzne bytové a kvetinové dekorácie), lokálne potraviny, knihy a starožitnosti a, samozrejme, jedlo, nápoje a rôzne pochutiny.

Odkiaľ všadiaľ prišli?

– Pri výbere sa sústredíme na náš región, ale neodmietame zaujímavých predajcov z iných lokalít. Aj preto mávame predajcov z celého Slovenska – od východu až po západ.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa akého „kľúča“ ich vyberáte?

– Na každom Rínku sa snažíme obmeniť predajcov. Polovicu tvoria overení predajcovia, ktorých ľudia majú radi a na Rínku ich vyhľadávajú.

Zvyšný počet obmieňame a snažíme sa priniesť vždy nejaké novinky, podporiť nové vznikajúce značky a výrobu. Najdôležitejšími kritériami však ostávajú: lokálnosť, originalita a poctivosť výrobkov.

Čo patrilo medzi top, o čo bol najväčší záujem?

– Veľký záujem bol o jedlo a nápoje, pretože, mnohí návštevníci spojili príjemné a užitočným a prišli si na Rínek dať sobotný obed či poobednú kávičku a koláčik.

Mnohí predajcovia nám hlásili, že toho predali viac než očakávali, niektorí dokonca úplne vypredali svoj sortiment už v skorých poobedných hodinách.

V rade však stáli ľudia i pri stánku Čiernych dier, ktoré na trh priniesli päť nových grafík trnavských stavieb, pri predajcoch s textilnými hračkami, oblečením alebo rastlinnými olejmi či orechovými maslami.

Kto všetko sa staral o zábavu, prišlo veľa detí?

– Pre deti bol pripravený bohatý celodenný program: koncerty, divadielka a kreatívne dielne, ktoré prebiehali po celý deň v parku.

Detí prišlo viac než dosť a myslíme si, že sa veľmi dobre bavili. Do prípravy dielní sa zapájajú viaceré lokálne škôlky a školy a tešíme sa z našej spolupráce.

Na zadnom dvore synagógy sa zasa uskutočnila diskusia so Simonou Jurčovou o jej novej knihe „Trnava – prechádzka v čase“, v ktorej rozoberá históriu jednotlivých ulíc, domov a zaujímavých trnavských osobností.

V čom vidíte rozdiel medzi jarným a jesenným Rínkom?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5KSN na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5KSN na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 686
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 603
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 909
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 241
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 188
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 595
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 887
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 711
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 598
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 633
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Samospráva

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Pre aplikáciu je potrebné zaregistrovať svojej osobné údaje, administrátori na odberovom mieste ich potom načítajú priamo cez QR kód.

7 h

Od 5. januára zaočkovali vo Fakultnej nemocnici Trnava približne 3 500 osôb.

7 h

V priebehu týždňa urobili policajti v Trnavskom kraji viac ako 3400 dychových skúšok.

10 h

Celkový počet doteraz ukončených laboratórnych PCR testov na Slovensku je viac ako 1,6 milióna.

11 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

13 h

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

11 h

Muža našli už bez známok života.

18 h

Prírodná pamiatka očarí v každom ročnom období.

20. jan

Už ste čítali?