Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Novými prímestskými vlakmi sa denne odvezú tisícky ľudí, najsilnejší smer je na Trnavu

Novými prímestskými vlakmi, ktoré Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pridala v júni tohto roku v Bratislavskom kraji, sa denne odvezie takmer tritisíc cestujúcich.

ilustračné fotoilustračné foto (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Ide o spoje, ktoré premávajú medzi Trnavou a Bratislavou-Novým Mestom, ako aj na trase medzi stanicou Bratislava-Petržalka a Sencom.Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča 56 nových spojov zvýšilo počas septembra tohto roku počet cestujúcich na koľajniciach.

"V ZSSK sme presvedčení, že koľajová doprava je pre väčšie aglomerácie, akou Bratislava bezpochyby je, dopravou budúcnosti. Je rýchla, pohodlná a ekologická," konštatoval generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Obe linky sú podľa dopravcu v rámci hlavného mesta využívané aj ako forma mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: V Senci evidujú stovky voľných miest Čítajte 

"Vyťaženie vlakov v smere Bratislava-Nové Mesto sa v čase rannej špičky pohybuje na úrovni priemerne 150 – 200 cestujúcich na vlak, a to zo smeru Trnava aj Senec.

V popoludňajších hodinách sa vyťaženie vlakov pohybuje na úrovni zhruba 200 cestujúcich v smere do Trnavy a približne 150 cestujúcich v smere do Senca," vyčíslil Kováč.

Prečítajte si tiež: Minimálna mzda má od budúceho roka stúpnuť na 520 eur Čítajte 

Mimo dopravnej špičky sa podľa jeho slov vlakmi prepravuje do 100 cestujúcich, pričom je silnejším smer na Trnavu. "V rámci bratislavského uzla sa novými vlakmi odvezie približne 2500 – 3000 nových cestujúcich denne," doplnil hovorca.

Priemerné meškanie z celkovo 1214 vypravených bratislavských vlakov predstavuje podľa jeho slov za september 3,5 minúty. Pritom 82 % vlakov príde do cieľovej stanice podľa grafikonu s maximálnym meškaním päť minút. Septembrové meškania však boli podľa spoločnosti ovplyvnené aj výlukovými prácami, ktoré robili Železnice Slovenskej republiky v úseku Bratislava-Vajnory – Bernolákovo.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Vláda povolí príchod cudzincov, ich začlenenie zatiaľ nerieši Čítajte 

"Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy. Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť," doplnil riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

Septembrové výsledky podľa ZSSK dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov. "Ak chceme poskytovať spoľahlivú službu pre cestujúcich, je nevyhnutné začať sa vážne zaoberať bratislavskou hlavnou stanicou a železničnou infraštruktúrou v okolí hlavného mesta," konštatoval Hlubocký.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 10 894
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 427
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 337
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 645
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 209
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 021

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  2. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  3. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  4. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  5. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Anna Miľanová: Škriatok rodinný... 2022
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 618
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 740
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 876
  4. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 763
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 687
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 566
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 900
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 678
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Z miesta nehody.

Polícia vážnu nehodu vyšetruje, alkohol nezistili.


4 h
Ilustračné foto.

Mala by podľa ministrových slov spĺňať nároky 21. storočia.


TASR 6 h
Diaľničný hraničný priechod Brodské - Břeclav.

Išlo najmä o vodku, rum a borovičku.


TASR 7 h

Uverejnite v MY Trnavských novinách vašu valentínku a potešte tým svoju polovičku.


26. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  2. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  3. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  4. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  5. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Anna Miľanová: Škriatok rodinný... 2022
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 618
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 740
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 876
  4. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 763
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 687
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 566
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 900
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 678
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu