Novými prímestskými vlakmi sa denne odvezú tisícky ľudí, najsilnejší smer je na Trnavu

Novými prímestskými vlakmi, ktoré Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pridala v júni tohto roku v Bratislavskom kraji, sa denne odvezie takmer tritisíc cestujúcich.

ilustračné fotoilustračné foto (Zdroj: Korzár/Judita Čermáková)

BRATISLAVA. Ide o spoje, ktoré premávajú medzi Trnavou a Bratislavou-Novým Mestom, ako aj na trase medzi stanicou Bratislava-Petržalka a Sencom.Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča 56 nových spojov zvýšilo počas septembra tohto roku počet cestujúcich na koľajniciach.

"V ZSSK sme presvedčení, že koľajová doprava je pre väčšie aglomerácie, akou Bratislava bezpochyby je, dopravou budúcnosti. Je rýchla, pohodlná a ekologická," konštatoval generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký. Obe linky sú podľa dopravcu v rámci hlavného mesta využívané aj ako forma mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: V Senci evidujú stovky voľných miest Čítajte 

"Vyťaženie vlakov v smere Bratislava-Nové Mesto sa v čase rannej špičky pohybuje na úrovni priemerne 150 – 200 cestujúcich na vlak, a to zo smeru Trnava aj Senec.

V popoludňajších hodinách sa vyťaženie vlakov pohybuje na úrovni zhruba 200 cestujúcich v smere do Trnavy a približne 150 cestujúcich v smere do Senca," vyčíslil Kováč.

Prečítajte si tiež: Minimálna mzda má od budúceho roka stúpnuť na 520 eur Čítajte 

Mimo dopravnej špičky sa podľa jeho slov vlakmi prepravuje do 100 cestujúcich, pričom je silnejším smer na Trnavu. "V rámci bratislavského uzla sa novými vlakmi odvezie približne 2500 – 3000 nových cestujúcich denne," doplnil hovorca.

Priemerné meškanie z celkovo 1214 vypravených bratislavských vlakov predstavuje podľa jeho slov za september 3,5 minúty. Pritom 82 % vlakov príde do cieľovej stanice podľa grafikonu s maximálnym meškaním päť minút. Septembrové meškania však boli podľa spoločnosti ovplyvnené aj výlukovými prácami, ktoré robili Železnice Slovenskej republiky v úseku Bratislava-Vajnory – Bernolákovo.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Vláda povolí príchod cudzincov, ich začlenenie zatiaľ nerieši Čítajte 

"Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy. Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť," doplnil riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

Septembrové výsledky podľa ZSSK dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov. "Ak chceme poskytovať spoľahlivú službu pre cestujúcich, je nevyhnutné začať sa vážne zaoberať bratislavskou hlavnou stanicou a železničnou infraštruktúrou v okolí hlavného mesta," konštatoval Hlubocký.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 030
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 893
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 087
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 855
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 147
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 758
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 478
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 547
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 040
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 152
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 585
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 547
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 040
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 152
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 585
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu