Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Ani obnova, ani oprava. Frekventovanú cestu z Trnavy iba zdrsnili

Na opravu cesty I. triedy medzi Trnavou a Bučanmi nie sú v súčasnosti peniaze, nerovný povrch zdrsnili a vyfrézovali. A tým sa to zatiaľ skončilo.

Cesta 1. triedy medzi Trnavou a Bučanmi.Cesta 1. triedy medzi Trnavou a Bučanmi. (Zdroj: Peter Briška)

TRNAVA. Mnohí šoféri sa sťažujú na stav vozovky medzi Trnavou a Bučanmi.

Na mnohých miestach sú vyjazdené koľaje, asfalt je niekde hladký, inde zasa drsný, problémy vraj evidujú hlavne pri predbiehaní.

Tento úsek cesty I. triedy sa do plánu rekonštrukcie nedostal, ešte v decembri urobili iba kozmetické úpravy.

„Vo vybraných úsekoch prebehlo zdrsnenie a zmiernenie veľkoplošných líniových nerovností povrchu cesty z dôvodu opotrebenia kamenných súčastí a následného vyhladenia povrchu asfaltového krytu vozovky a jeho jemné vyrovnanie v miestach vyjazdených koľají,“ popísala Lucia Karelová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest. Ide o približne osemkilometrový úsek.

SkryťVypnúť reklamu

Pri aplikovaní takejto metódy nejde ani o obnovu, ani o opravu, ale o opatrenie na zlepšenie dopravno-bezpeč-nostnej situácie a údržbu cesty.

„Aplikovať sa bude všade tam, kde sa na cestách budú nachádzať veľké nerovnosti a vyjazdené koľaje a ak SSC nebude mať dostatok finančných prostriedkov na to, aby elimináciu takýchto nerovnosti zrealizovala v podobe rekonštrukcie cesty,“ vysvetlila Karelová.

Cestná fréza so zubami

A ako to celé prebiehalo? Práce realizovali cestnou frézou s dvojnásobným počtom zubov, určenou na jemné frézovanie a brúsenie, čím sa vytvorila potrebná kvalita povrchu vozovky. Mali sa tým zlepšiť jej povrchové vlastnosti, najmä čo sa týka drsnosti a rovinatého charakteru. Práce vyšli na 170-tisíc eur.

Prečítajte si tiež: Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky Čítajte 

Zdrsnenie povrchu má pomôcť zlepšiť dopravno-bezpeč-nostnú situáciu na tomto úseku. S kompletnou obnovou sa zatiaľ neráta.

SkryťVypnúť reklamu

„Slovenská správa ciest vykonáva údržbu ciest prvej triedy v rámci finančných možností. Na rekonštrukciu spomínaného úseku v súčasnosti nie je dostatok finančných prostriedkov,“ ozrejmila Karelová.

Obnovu plánujú o kúsok ďalej

Kompletnej obnovy sa v rámci modernizácie vybraných úsekov ciest I. triedy dočká časť medzi Bučanmi a Madunicami.

V rámci nej odstránia chyby vzniknuté vplyvom dopravnej záťaže, klimatických podmienok či nedostatočného odvodnenia vozovky.

Prečítajte si tiež: Tlaky v práci? Je to smutný obraz doby, tvrdí psychiatrička Čítajte 

„Cieľom a účelom je z hľadiska komplexného riešenia v danom území zabezpečiť plynulosť a bezpečnosť dopravy, zníženie negatívneho dosahu cestnej dopravy na životné prostredie krajiny a obyvateľstva,“ doplnila hovorkyňa s tým, že v súčasnosti už Slovenská správa ciest zabezpečuje prípravu stavby.

SkryťVypnúť reklamu

Do roku 2020

Už prebieha verejné obstarávanie na spracovateľa projektovej dokumentácie a ďalšie potrebné úkony.

Prečítajte si tiež: Zaschnutá krv na chodníku na Hlinách, prípad už vyšetruje polícia Čítajte 

Získať treba stavebné povolenie, zabezpečiť majetkovoprávne vyrovnanie a vyhlásiť súťaž na zhotoviteľa.

Práce na tomto úseku by mohli byť podľa Karelovej hotové v apríli 2020.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 362
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 211
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 007
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 635
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 592
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 917
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 775
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 523

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 037
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 891
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 142
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 029
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 409
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 390
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 008
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Ilustračné foto.

Kultúrno-kreatívne centrum vzniká v historickom objekte na Hlavnej 17.


TASR 9 h

Spomedzi spracovaných alternatív župa odporučila výstavbu mimoúrovňovej križovatky, s ktorou ráta aj územný plán mesta.


SITA 12 h
Kolonádový most s Barlolamačom v Piešťanoch.

Mesto Piešťany plánovalo pôvodne šetriť na verejnom osvetlení tak, že na väčšine ulíc zostane svietiť len každá tretia lampa.


SITA 16 h

Policajti na cestách počas tohto týždňa zaevidovali 39 škodových udalostí.


SITA 30. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 037
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 891
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 142
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 029
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 409
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 390
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 008
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu