TRNAVA. Obnova trnavskej vlakovej stanice pomaly vrcholí. Nákladná prestavba všetkých budov i areálu sa rozbehla ešte pred siedmimi rokmi.
Aj napriek tomu, že bola stanica pomerne nová, postavili ju v druhej polovici osemdesiatych rokov, museli ju kompletne prestavať.
Na jej zateplenie totiž použili azbest, ktorý neskôr vyhlásili za zdraviu škodlivý materiál a od polovice deväťdesiatych rokov jeho používanie u nás zakázali.
Prerábajú druhý perón
Prerobené je už takmer všetko. Administratívne budovy, hlavná budova, podchody a nástupištia.
V súčasnosti sa pracuje na druhom peróne, ktorý bude mať rovnaké parametre ako zvyšné, už vynovené. Až do septembra budú spolu s východom pri pošte uzavreté.
Aktuálne sa pracuje na rekonštrukcii 2. nástupišťa a priľahlých koľají. Najnáročnejšie práce majú robotníci už za sebou, chýba dorobiť ešte povrchové úpravy nástupišťa, zastrešenie vstupu do podchodu, namontovať informačné, rozhlasové zariadenia, osvetlenie, piktogramy a konečnú úpravu koľají.
Kolaudácia v decembri
„Kolaudácia všetkých objektov je plánovaná na december 2018. Nástupište číslo 2 bude dané do predčasného užívania začiatkom septembra,“ informovala Ivana Popluhárová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

Prebiehajúca rekonštrukcia sa zatiaľ zaobišla bez problémov.
Jej súčasťou je aj výstavba nového objektu, východu pri pošte, ktorý je už od začiatku roka uzatvorený.
Nová budova spojí podchod pre cestujúcich s batožinovým podchodom a umožní aj bezbariérový prístup na Dohnányho ulicu.
Vlaky pre rekonštrukciu meškajú
Uzatvorené druhé nástupište spôsobuje meškanie niektorých vlakov. Na oba hlavné smery slúži iba prvý perón.
„Problémom je to, že vzhľadom iba na dve koľaje pri nástupišti číslo 1 dochádza asi k päťminútovému meškaniu, pretože sú prípady, keď vlaky musia prichádzať k tomuto nástupišťu postupne, čo ovplyvňuje križovanie vlakov na nadväzných koľajach nákladnej stanice,“ popísala Popluhárová.
Po júnovej zmene grafikonu navyše pribudli ďalšie nové spoje na úsekoch Bratislava Nové Mesto – Galanta. Doprava sa tým ešte viac zhustila.

„Východiskové osobné vlaky sú zmeškávané z dôvodu čakania na prípojné vlaky, najmä rýchliky prichádzajúce zmeškané, pričom meškanie dosahuje 5 až 10 minút,“ spresnila Popluhárová.
Čo sa týka hluku, otrasov, prašnosti alebo iného znečisťovania okolia, stavebné práce vraj nevnímajú cestujúci ako obmedzovanie.
„Staviteľ si je vedomý realizácie prác počas prevádzky a všetky úkony tak vykonáva s úsilím na zamedzenie týchto negatívnych faktorov,“ dodala hovorkyňa.
Obnovený perón a východ pri pošte by mali dať definitívnu bodku za obnovou stanice. Doteraz do nej ŽSR investovali 28,2 milióna eur.