Piatok, 22. jún, 2018 | Meniny má Paulína

Nové vlaky nemajú odchody v rovnakých minútach každú hodinu, považujú to za nevýhodu

Podľa občianskeho združenia Lepšia doprava na to, aby bola verejná doprava príťažlivá, musí byť pravidelná.

Ilustračné foto.(Zdroj: TASR)

TRNAVA. Občianskemu združeniu Lepšia doprava sa nepáči, že nové osobné vlaky z Trnavy a zo Senca do hlavného mesta SR Bratislavy nemajú odchody v rovnakých minútach každú hodinu. Najviac to podľa nich vidieť pri vlakoch do Senca, keď pätnásť nových vlakov odchádza v deviatich rôznych minútových polohách.

„V opačnom smere je zas problémom prestup z linky S55 z Trnavy na linku S65 do Petržalky. Pri niektorých vlakoch treba prestúpiť na stanici Bratislava predmestie, pri iných na stanici Bratislava-Nové Mesto a pri niektorých sa dá prestúpiť na oboch staniciach,“ uvádzajú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stanovisko poskytol predseda združenia Martin Fundárek. Na tratiach Bratislava - Trnava a Bratislava - Senec bude obojsmerne premávať 56 nových osobných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK).

Cieľovými, resp. východzími stanicami v hlavnom meste budú Nové Mesto a tiež Petržalka, v pracovných dňoch budú tieto vlaky jazdiť každých tridsať minút.

Nebudú stáť všade

Lepšia doprava pripomína, že niektoré vlaky tiež nebudú zastavovať na všetkých zastávkach, pretože inak by sa už do grafikonu nezmestili. Ako ďalej spomínajú, na zastávke Pezinok-zastávka v smere z Bratislavy v popoludňajšej špičke nezastavia hneď tri. „Paradoxne tak obyvatelia Grinavy, ako sa neoficiálne nazýva časť Pezinka, kde zastávka leží, budú mať mimo špičky dva spoje za hodinu, ale v odpoludňajšej špičke len jeden,“ uvádza združenie.

Prečítajte si tiež: Pri Sládkovičove sa zrazila sanitka s mikrobusom, hlásia troch zranených

Podľa nich na to, aby bola verejná doprava príťažlivá, musí byť pravidelná, teda spoje by mali odchádzať vždy v tej istej minúte, zastavovať na všetkých zastávkach a prestupy by mali byť zabezpečené vždy na tom istom mieste.

„Cestovný poriadok musí totiž byť zapamätateľný, pretože ľudia potrebujú niekedy cestovať z domu do práce či školy, alebo naopak, priamo, inokedy si ešte chcú niečo nakúpiť či vybaviť. A mnohým sa ani pracovný čas či vyučovanie nezačína a nekončí každý deň v rovnakom čase,“ vysvetľuje Fundárek. „Jedným z dôvodov nepravidelnosti je aj to, že vlaky neboli zavedené už v decembri, keď sa mení celý cestovný poriadok, ale sa do neho dodatočne pridávajú,“ poznamenal.

Sú aj ďalšie nedostatky

Lepšia doprava však upozorňuje aj na ďalšie nedostatky. „Nerieši sa nedostatočná ponuka vlakov cez víkendy, keď jazdia osobné vlaky zvyčajne raz za dve hodiny. Pri takomto intervale volia často prepravu autom aj tí, ktorí inak používajú verejnú dopravu,“ pripomína predseda združenia. „Bolo by lepšie zaviesť hodinový interval cez víkend, ako pridávať druhý spoj za hodinu v mimošpičkovom období pracovných dní,“ pripomenul.

Prečítajte si tiež: V okolí Trnavy sa oplatia nové domy, Záhoráci idú po dostupnosti

Posilnenie dopravy osobnými vlakmi však podľa združenia pomôže riešiť nedostatok kapacity v niektorých vlakoch v rannej či odpoludňajšej špičke. Zlepšovanie vlakových spojov je aj dôležitým nástrojom na motivovanie občanov, aby využívali verejnú dopravu, dodávajú. Dobré nie je podľa Lepšej dopravy to, že z Trnavy sa pridávajú spoje až po ôsmej hodine. V rannej špičke, keď sú najväčšie kapacitné problémy, nebude teda pridaný žiadny vlak. Na zistenie, ako táto zmena pomôže obyvateľom Bratislavy, je asi potrebné počkať istý čas,“ pripomínajú.

„Uvidíme, koľko cestujúcich pritiahne jeden vlak za hodinu, v rozdielnych minútach každej hodiny, ktorý bude jazdiť medzi Petržalkou a Novým Mestom bez zastávky,“ uvádzajú s tým, že vybudovanie zastávky Ružinov s možným prestupom na električku a zastávky v oblasti Einsteinovej je nevyhnutným predpokladom rozloženia dopravnej záťaže a použiteľnosti vlakov na cesty v hraniciach Bratislavy.

Pravidelné intervaly

Lepšia doprava podporuje myšlienku zavedenia vlakov, ktoré by prechádzali územím Bratislavy v pravidelných a atraktívnych intervaloch a mohli by odľahčiť dopravu na komunikáciách hlavného mesta. „Týmto opatrením sa však zatiaľ táto myšlienka nenapĺňa. Naopak, pozitívom zmien aj pre obyvateľov Bratislavy je, že súčasne sa posilňujú aj niektoré linky MHD obsluhujúce stanice Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Vajnory a Podunajské Biskupice,“ uzavreli.

Prečítajte si tiež: Mesto alebo dedina: Kde vás čaká lepší život?

Občianske združenie Lepšia doprava je združením nezávislých odborníkov na dopravu. Od svojho vzniku navrhuje a ponúka riešenia, ktoré vytvárajú rovnocenný priestor pre všetky druhy dopravy, MHD, chodcov, cyklistov a automobily.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 214
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 14 182
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 201
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 927
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 663
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 477
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 569
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 149
  9. Kreditná karta – áno alebo nie 4 047
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 462

Téma: Vlaky


Hlavné správy z MY Trnava

V Krakovanoch dnes začínajú folklórne slávnosti

Počas celého festivalu sú pre návštevníkov pripravené sprievodné podujatia. Súťažiť sa bude v príprave šúľancov a miestne špeciality sa budú ochutnávať v "Kuchyni starých mám".

K Trnave sa zlietne okolo sto lietadiel

Okrem lietadiel československej výroby po prvýkrát na Slovensko priletí aj Lockheed Electra známeho podnikateľa Jana Antonína Baťu.

Voderadčania si môžu vydýchnuť, robotnícka ubytovňa skončí

Za skončenie prenájmu bývalého internátu hlasovali aj tí krajskí poslanci, ktorí boli pred rokom za.

Odvolali riaditeľa Galérie Jána Koniarka Róberta Němečka

Hlavným dôvodom je personálny rozvrat v galérii, o niektorých ďalších dôvodoch poslanci radšej nechceli hovoriť.

Ján Kocian: V Taliansku sa proti nám Nemecko triaslo o výsledok

Československo to na majstrovstvách sveta v Taliansku v roku 1990 dotiahlo až do štvrťfinále.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Dnes nám hrozia búrky a krupobitie. Cez víkend príde poriadne ochladenie

Meteorológovia varujú pred výskytom búrok. Vydali výstrahu prvého stupňa.

Pod Strečnom sa bude jazdiť v dvoch pruhoch

Opatrenie má pomôcť záchranárom.

V Trenčíne spadlo trakčné vedenie. Vlaky meškajú, viaceré odriekli

Na železničnej stanici spadlo trakčné vedenie. Rýchlik do Košíc mešká viac ako tri hodiny, viaceré vlaky odriekli.

V Považskej Bystrici hospitalizovali niekoľko ľudí so zákernou chorobou

Ďalší skončili v trenčianskej nemocnici, niekoľkých ošetrili bez potreby hospitalizácie.

Vybrali SME



Už ste čítali?