Prednádražie spojili s Coburgovou. Odvážny projekt zostane iba na papieri

Premostenie sídliska s Coburgovou ulicou ponad železničnú trať je finančne a časovo náročné. Nápadom nie sú nadšené ani samotné železnice. A bez ich súhlasu to určite nepôjde.

Lávka pre peších a cyklistov, ktorá prepája sídlisko Prednádražie s Coburgovou ulicou ponad železničnú trať.Lávka pre peších a cyklistov, ktorá prepája sídlisko Prednádražie s Coburgovou ulicou ponad železničnú trať. (Zdroj: Tomáš Köppl)

TRNAVA. Ešte pred tromi rokmi sme písali o alternatívnom dopravnom preklenutí železničnej trate. Tri podjazdy v Trnave, na Dohnányho, Žarnvovej a Sladovníckej, nestíhajú a v čase špičky sa v nich vytvára dopravný lievik.

Prečítajte si tiež: Navštívili sme bezdomovcov za Linčianskou. Niektorí mali upratané +foto Čítajte 

Mesto už dávnejšie spracovalo štúdiu, ktorej úlohou bolo prepojiť Coburgovu so Smetanovou na Prednádraží. Približne v miestach, kde stojí lávka pre peších.

„Cieľom bolo vytvorenie alternatívneho prepojenia územia rozdeleného železničnou traťou a areálom železničnej stanice Trnava, podporiť prepravu do zamestnania a odľahčiť existujúce dopravné ťahy,“ vyjadril sa pre náš týždenník pred tromi rokmi Miroslav Kadlíček z mestského odboru územného rozvoja a koncepcií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dva oblúky z Prednádražia

Technická štúdia preverila možnosti takéhoto cestného prepojenia pre vozidlá.

Navrhnuté bolo ako pokračovanie Ulice J. G. Tajovského v križovatke s Ulicou B. Smetanu, ďalej dvoma oblúkmi v parku sa priblíži zhruba k miestu súčasnej lávky pre peších, následne premostí železničnú trať a napojí sa na Coburgovu ulicu. Zamýšľané premostenie by podstatne zrýchlilo prepravu za prácou z Prednádražia.

Prečítajte si tiež: Najvyššia suma ide na stravu, za mäso dávame viac ako inde Čítajte 

Po troch rokoch sme zisťovali, ako je na tom nápad dnes. „V podstate je to stále v rovnakom stave. Štúdia bola hlavne overovacia, teda mala za úlohu preveriť, či by sa na to miesto nadjazd potenciálne vošiel. Na návrh poslancov sa do tohtoročného rozpočtu dostali aj prostriedky na dokumentáciu pre územné rozhodnutie,“ popísal Tomáš Guniš, vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií. Zamýšľané premostenie je stále v rozpore s aktuálnym územným plánom, poslanci ho zatiaľ nezmenili.

SkryťVypnúť reklamu

Posledné slovo budú mať poslanci

Guniš toto premostenie nepovažuje za „šťastné“ riešenie. „Poloha je síce jednoduchšia na majetkovoprávne usporiadanie aj na výstavbu, ale nesie so sebou niekoľko výrazných negatív,“ doplnil.

Za hlavné označil zvýšenie zaťaženia mesta dopravou namiesto jej odklonenia na obchvat. Ďalej preťatie staničného parku, ktorý plánuje radnica obnoviť. A spomenul aj nekoncepčnosť z pohľadu dopravného generelu. Bolo by vraj lepšie počkať na západný obchvat.

Prečítajte si tiež: Skvelý skauting. Spartak siaha na titul s hráčmi, ktorí prišli za výhodných podmienok Čítajte 

„Posledné slovo budú mať, samozrejme, poslanci, ale napriek väčšej časovej a finančnej náročnosti považujeme z dlhodobého hľadiska za lepšie riešenie ponechať navrhované premostenie v pôvodnej polohe na západnom dopravnom prepojení,“ skonštatoval Guniš.

Železnice musia súhlasiť

So štúdiou sme sa obrátili aj na Železnice Slovenskej republiky(ŽSR), ktoré by museli takúto stavbu povoliť.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C5BE7 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Samospráva (Trnava)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  8. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 809
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 5 643
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 4 299
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 106
  5. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 3 605
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 378
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 2 952
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 086
  1. Judita Vargová: Skúsenosť z polikliniky
  2. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  3. Jozef Huljak: Žaba v studni a posol z Kremľa
  4. Patrik Benčík: Denník advokáta: So smrťou sa nezahráva
  5. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje!
  6. Martin Pollák: Je „ruská duša“ proti prirodzenosti?
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Patrícia Popovičová: Budúcnosť krajiny začína v školách – bez ohľadu na to, kto ich zriaďuje
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 23 645
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 14 891
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 439
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 10 275
  5. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 9 230
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 635
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 241
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 5 990
  1. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  2. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  3. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  5. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  7. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pri pokuse cúvať zišiel z cesty.


1. sep

Spomedzi miest v strednom Ponitrí sa najvyššie umiestnilo Partizánske.


31. aug

Dve populárne herečky a dvaja obľúbení herci si z Trenčianskych Teplíc odniesli prestížnu cenu Umelcova misia.


31. aug

Nezodpovední ľudia komplikujú lekárom prácu.


1. sep

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu