Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Na opravy výtlkov na cestách idú ročne státisíce eur

O výtlkoch na cestách sa dozvedajú aj cez portál odkaz pre starostu. Najviac defektov na komunikáciách sa objaví vždy po zime.

Ročne sa míňajú na opravy defektov vozovky tisíce eur.Ročne sa míňajú na opravy defektov vozovky tisíce eur. (Zdroj: TK)

TRNAVA. O výtlkoch na trnavských cestách sa samospráva najčastejšie dozvedá vlastnou kontrolnou činnosťou, mailom či telefonicky od občanov, od policajtov, mestských poslancov či z portálu odkaz pre starostu.

Objavujú sa počas celého roka, najviac po zimnom období. Najčastejším dôvodom ich vzniku sú nekvalitný povrch a kolísanie teplôt, pri ktorých sa voda dostane cez trhliny až do podložia a tam zamrzne.

Prečítajte si tiež: Mladý šofér zomrel na mieste nehody Čítajte 

Na facebookovej stránke Trnava sme sa pýtali na najproblémovejšie úseky v rámci mesta. Respondenti najčastejšie spomenuli ulice Mikovíniho, Starohájska, Tamaškovičova. Výtlkov sa veľa nájde aj na Kamennej ceste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minuli už 400-tisíc

Minulý rok putovalo na opravu a údržbu miestnych komunikácií, vrátane celoplošných opráv, celkovo 694871 eur. Tento rok to bolo zatiaľ približne 400 000 eur. Pre mesto ich zabezpečujú dodávateľské firmy. Oprava približne jedného metra štvorcového defektu vozovky sa pohybuje od 30 eur do 60 eur.

Spôsob opravy či použitie vhodnej technológie sa určuje podľa druhu poruchy. Tie môžu nastať vo vrchnej, ložnej či podkladovej vrstve. Čím hlbšie, tým je oprava drahšia.

Prečítajte si tiež: Chceli ukradnúť Volkswagen Passat, mali za to zinkasovať štyristo eur Čítajte 

„Rozdielne sa pristupuje k opravám podľa spoľahlivosti. Operatívna, ktorá dočasne zabezpečí udržanie zjazdnosti, konečná, ktorá má zabezpečiť kvalitný povrch počas celej životnosti obrusnej vrstvy,“ vysvetlil Roman Stacho z mestského odboru dopravy a komunálnych služieb.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho slov je najčastejšou príčinou lokálnych porúch nedostatočná kvalita jednotlivých vrstiev vozovky, ako aj použitie nevhodných materiálov pri výrobe asfaltu. „Niektoré chyby spôsobujú užívatelia vozoviek neprimerane vysokým zaťažením alebo mechanickým poškodením obrusnej vrstvy,“ povedal Stacho.

Špeciálne zmesi

Lokálne poruchy v prvej fáze sa dajú odhaliť vizuálne, ide väčšinou o povrchové defekty, ktoré nesúvisia s narušením celej vozovky. Patria sem trhliny, výtlky, kaverny či tak-zvané hrbole a pľuzgiere.

„V prípade porúch, ktoré znížili prevádzkovú spôsobilosť vozovky tak, že vozovka je nezjazdná, je potrebné vykonať okamžitú operatívnu údržbu formou lokálnych opráv. Vykoná sa vtedy, ak sa výtlky musia operatívne opraviť v nevhodnom období, najmä v jesenných, zimných alebo jarných mesiacoch,“ doplnil Stacho.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Za krádež obrazov im teraz hrozí desať rokov Čítajte 

Na takúto opravu výtlkov sa používajú najmä zmesi liateho asfaltu, špeciálne asfaltové zmesi používané za studena a technológia infraohrevu. Na ich konečnú opravu sú zasa vhodné liaty asfalt, asfaltobetón, trysková metóda či cementobetónové zmesi. Platí na ne aj dvojročná záruka, podmieňuje ju však životnosť obrusnej vrstvy

Ak sú však poruchy väčšie, pristúpia k rekonštrukcii celej vozovky, väčšinou aj s úpravou podložia.

Príliš veľa áut

Cesty podľa Stacha neboli stavané na súčasnú intenzitu dopravy. Z toho dôvodu rastie náročnosť ich údržby či opráv. Za ekonomicky výhodnú alternatívu asfaltu označil cementobetónové kryty.

Dočítajte tento článok
s predplatným MYregiony.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 792
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 095
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 207
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 075
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 588
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 490
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 406
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 862

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  2. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  3. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  4. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  5. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  6. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  7. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  8. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 050
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 9 355
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 5 216
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 826
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 682
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 849
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 390
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 301
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Počet respiračných ochorení v Trnavskom kraji po týždňoch poklesu opäť stúpol.


SITA 4 h
Ján Kožuško, zakladateľ projektu Programko.sk

Na samotných kurzoch sa lektori nevenujú len tematike, na ktorý je workshop zameraný, ale poslucháčov upozorňujú aj na nástrahy internetu. Veď pojem kyberšikana sa v našom slovníku natrvalo usadil. V internetových vodách číhajú na deti rôzne nástrahy.


8 h

Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja prešiel prvým verejným prerokovaním.


TASR 7 h
Za obcou Vrbové došlo k tragickej dopravnej nehode.

Zakliesnená osoba už bola bez známok života.


7 h

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Veľké Rovné
  2. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  3. Peter Maroncik: Tak už máme v Čechách nového, dobrého prezidenta.
  4. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  5. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  6. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  7. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  8. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 050
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 9 355
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 5 216
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 826
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 682
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 849
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 390
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 301
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu