Južný obchvat Trnavy sa nezačne stavať skôr ako o tri roky

Aj napriek viacerým už zrealizovaným požiadavkám Slovenskej správy ciest na samosprávu sa začiatok výstavby južného obchvatu stále posúva.

Po Nerudovej a Golianovej na okraji Linčianskej vedie v súčasnosti odklon tranzitov.Po Nerudovej a Golianovej na okraji Linčianskej vedie v súčasnosti odklon tranzitov. (Zdroj: PŠ)

TRNAVA. Severný obchvat Trnave prospel, o výstavbe južného sa hovorí už takmer desať rokov. Jeho termín realizácie sa neustále posúva.

Podľa najaktuálnejších informácií zo Slovenskej správy ciest (SSC), jeho výstavba z výsledkov štúdie zrealizovateľnosti vychádza na rok 2021.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Parkovisko mesto chce, železnice ho nepredajú. Dohodli sa na spolupráci Čítajte 

Dovtedy je potrebné zabezpečiť rozhodnutie pre umiestnenie stavby, majetkovoprávne usporiadanie pozemkov pod obchvatom, stavebné povolenie, dokumentáciu na ponuku pre výber zhotoviteľa a následne verejným obstarávaním zabezpečiť zhotoviteľa stavebných prác.

SkryťVypnúť reklamu

Na uvedené činnosti, vrátane peňazí, je potrebný súhlas rezortu dopravy.

Predpoklad v roku 2021

„Pri pridelení finančných prostriedkov na jednotlivé roky, t. j. majetkovoprávnu prípravu, dokumentáciu pre stavebné povolenie a dokumentácie na ponuku je predpoklad začatia stavby v roku 2021,“ zhrnula Lucia Karelová, hovorkyňa SSC. O výsledkoch štúdie zrealizovateľnosti, ktorá mala byť podkladom pre získanie finančných prostriedkov na výstavbu dlho očakávanej južnej vetvy z eurofondov, nás aj napriek záujmu hovorkyňa neinformovala.

Prečítajte si tiež: Políciu v Zavare zamestnávajú najmä robotníci z automobilky Čítajte 

O začiatku výstavby sa hovorilo ešte v roku 2016, keď samospráva dostala aj prísľub od vlády. Trnava si splnila aj viaceré požiadavky SSC.

Napríklad výstavbu okružnej križovatky s viacerými vetvami vedľa bývalého Sklo-plastu. Mestskí poslanci odsúhlasili ešte v októbri 2016 aj nevyhnutú zmenu územného plánu predpokladanej trasy obchvatu. Ohľadne obchvatu sme sa na radnici osobne stretli aj s primátorom Petrom Bročkom. Ten nám potvrdil, že zo stretnutí a doterajších rokovaní so zástupcami SSC je skeptický.

SkryťVypnúť reklamu

Mohli by už aspoň vykupovať pozemky

„Bol by som rád, kebyže sa v súčasnosti realizuje aspoň výkup pozemkov. Strategicky je trasa vymedzená, ale teraz musí prísť niekto zhora a povedať, áno, tu vyčleníme 9 miliónov eur a môže sa začať s vykupovaním,“ skonštatoval primátor s tým, že sa môžu objaviť vlastníci, ktorí nebudú chcieť predať a štát ich bude musieť vyvlastniť.

A to je náročný a dlhodobý proces, ktorý by v konečnom dôsledku mohol spustenie realizácie obchvatu znova oddialiť.

Prečítajte si tiež: Presmerovanie kamiónov cez sídlisko začali Trnavčania riešiť Čítajte 

Ani severný obchvat sa nerodil hladko, spustenie jeho výstavby sa naťahovalo niekoľko rokov. Až po príchode automobilky PSA sa pohli veci dopredu. Bročka preto dúfa, že rovnaký osud nezastihne aj južnú vetvu. Podotkol, že investície štátu do infraštruktúry sú v súčasnosti už na inej úrovni ako kedysi.

SkryťVypnúť reklamu

„Sú mestá, ktoré obchvat nemajú. Napríklad Prešov. Chápem, že nie sme jediný na Slovensku, kto potrebuje obchvat, ale trasa je už dávnejšie zadefinovaná, takže minimálne mal v tomto období „bežať“ výkup pozemkov. Ak ich budú mať, potom to bude už iba otázka realizácie, bez nich je to beh na dlhé trate,“ dodal Bročka.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným MYregiony.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C58H8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Samospráva

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 812
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 323
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 145
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 262
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 781
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 012
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 853
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Turisti sa však na Katarínku dostanú, k dispozícii sú viaceré možnosti.


1
Cieľom župy je bojovať proti menštruačnej chudobe a odtabuizovať tému ženskej menštruácie.

Jej cieľom je systematicky riešiť problematiku menštruačnej chudoby.


TASR

Bude sa to týkať aj obsluhy vybraných autobusových zastávok.


TASR

Čerstvo upečené – presne také pečivo si môžete vychutnať vo vašich domovoch vďaka spolupráci Lidla so slovenskými dodávateľmi.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu