TRNAVA. Riziko náhlej poľadovice, vznik závejov, prudké stúpania a ďalšie nástrahy zaradili 36 úsekov ciest na území Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) pre zimné obdobie do rebríčka nebezpečných lokalít. Ide spolu o zhruba 200 kilometrov komunikácií, ktorým treba v období zimnej údržby pre bezpečnosť dopravy venovať zvýšenú pozornosť.

Ide napríklad o cesty z Trnavy do Cífera alebo Bučian, kde z polí naveje sneh, pri Vodnom diele Gabčíkovo, kde sa rýchlo tvorí na ceste námraza, cestu z Moravského Svätého Jána do Veľkých Levár, vedúcu lesom či viacero ďalších ciest na Záhorí, kde sú prudké klesania či stúpania.
Vyplýva to z Operačného plánu údržby na obdobie zimy 2017/2018, ktorý prijali poslanci TTSK na svojom októbrovom zasadnutí.
Správa a údržba ciest (SÚC) TTSK sa v zimnom období musí starať o zjazdnosť zhruba 1900 kilometrov ciest prvej, druhej a tretej triedy. Z toho je v trnavskom regióne 886 km, v senickom regióne 438 km a v dunajskostredskom regióne 561 km. Viac ako 200 km ciest prvej triedy opäť bude udržiavať na objednávku Slovenskej správy ciest Bratislava.
Aj na nadchádzajúcu zimu je pripravené poradie dôležitosti udržiavania komunikácií. V trnavskom regióne sú medzi najdôležitejšími cestné ťahy na bohunickú elektráreň, úsek Trnava - Trstín v smere na Bielu horu a Českú republiku, Trnava - obchvat, Sereď - Galanta (spolu 181 km).
V senickom regióne majú prednosť pred ostatnými úseky od hraníc s Českou republikou do Kútov, smerom na Trnavu, cesta Skalica - Holíč a obchvat Skalice (spolu 112 km).
V dunajskostredskom regióne je to okrem iných cesta Veľký Meder - hranica s Maďarskom či príjazd na Vodné dielo Gabčíkovo (spolu 222 km). Bez chemického posypu musia zostať úseky, kde je to vylúčené.
Sú to železničné priecestia, ale i Krajinský most v Piešťanoch nad riekou Váh, úsek Moravský Svätý Ján - hranica s Českom, čo je záplavové územie rieky Morava či prieťah Dunajským Klátovom, pretože je v chránenej krajinnej oblasti Žitný ostrov.