TRNAVA. Dve nové plochy pre bilbordy pribudli na frekventovanom mieste na začiatku Hospodárskej ulice v Trnave. Majiteľ úzkeho pásu pozemku nimi prekryl iné bilbordy na susediacej budove. Reklamnú stavbu nespojil pevne so zemou, čím sa vyhol stavebnému konaniu.

„Hneď ako boli reklamné zariadenia na pozemku umiestnené, poslali sme výzvu na ich odstránenie do tridsiatich dní. Keďže definícia reklamných stavieb v stavebnom zákone nie je celkom jednoznačná, napísali sme aj na ministerstvo dopravy a výstavby žiadosť o usmernenie v takomto prípade. Zaslali sme na ministerstvo aj fotografie, aby mohli posúdiť, či ide o reklamnú stavbu alebo nie,“ povedala vedúca stavebného odboru Mestského úradu v Trnave Iveta Miterková.
Podľa stavebného zákona je reklamnou stavbou konštrukcia pevne spojená so zemou, prípadne upevnená strojnými súčiastkami o pevný základ na zemi alebo ktorej osadenie vyžaduje úpravu podkladu. V tomto prípade je na pozemku kovová konštrukcia zaťažená betónovými kvádrami.
Či bola použitá úprava podkladu, je sporné. Miterková predpokladá, že majiteľ konštrukcie sa bude brániť tvrdením, že v tomto prípade nejde o reklamnú stavbu v zmysle stavebného zákona.
Primátor Trnavy Peter Bročka sľuboval vo svojom volebnom programe redukciu reklamy vo verejnom priestore. Po voľbách zmizli reklamné odkazy z nadchodov vo vlastníctve mesta, rovnako aj desiatky reklamných lavičiek z verejných priestranstiev.
Ďalšiemu redukovaniu reklamného smogu bráni podľa hovorcu Trnavy Pavla Tomašoviča nedostatočná legislatíva v tejto oblasti. Mestá a obce tak podľa neho nemajú dostatočne účinné možnosti reklamný smog potláčať.