TRNAVA. Pred lávkou cez Trnávku vo Vajslovej doline prednedávnom pribudla zákazová dopravná značka. Zákaz vstupu platí pre chodcov, cyklistov i motocyklistov.
Lávka je pomerne dosť frekventovaná. Aj vzhľadom na to, že na Vajslovej ulici nie je chodník, väčšina chodcov ju využíva, aby sa dostali na druhú stranu, na Ulicu Fraňa Kráľa. Tam je chodník po oboch stranách.
Cez lávku vedie aj najkratšia trasa z mesta, využíva ju preto veľa študentov, na neďalekej Priemyselnej sídli Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity.
Frekventované miesto
So železnou lávkou s drevenými doskami sa roky nič podstatné nerobilo. V minulosti sme informovali, že okrem peších a cyklistov tadiaľ často chodia aj motocyklisti, ktorí sa chcú vyhnúť popoludňajšej zápche. Pre takú záťaž nie je premostenie vhodné.
Domáci i ostatní ju využívajú rovnako ako pred osadením značky. Zákaz si nevedia vysvetliť.
„Osadili tam značku. Ak je to v havarijnom stave, mali most zatarasiť. A snažiť sa čo najskôr ho opraviť,“ povedal nemenovaný obyvateľ z Vlárskej. Aj on po nej vraj denne chodí aj napriek zákazu. Všetci riskujú pokutu od policajtov.
„V prvom rade by si občania mali uvedomiť, že zákazová značka je tam osadená pre ich bezpečnosť a na lávku by z toho dôvodu vyznačení účastníci nemali vstupovať,“ zhrnula Martina Kredatusová, krajská hovorkyňa polície. Ak zákaz nerešpektujú, dopúšťajú sa priestupku na úseku dopravy a môžu byť za to sankcionovaní v blokovom konaní až do 50 eur.

Priamo u primátora sme zisťovali, či je osadenie takejto značky po právnej stránke dostatočné na to, aby sa v prípade udalosti, následkom ktorej by prišlo ku škode na zdraví alebo majetku, zbavilo mesto zodpovednosti. Do uzávierky sa nám nestihol vyjadriť.
Obnovia ju koncom leta
Zisťovali sme aj to, kedy sa rozbehne jej obnova. Projektovú dokumentáciu vypracovali ešte vo februári, teraz sa už pripravuje súťaž na zhotoviteľa stavby. „Predmetom zákazky je odstránenie mostného objektu, ktorý je v havarijnom stave a výstavba nového mosta v novej polohe. Zabezpečí sa tak plynulosť a bezpečnosť pešej a cyklistickej dopravy a v neposlednom rade sa vytvorí aj lepšie estetické prostredie,“ zhrnul Pavol Tomašovič, hovorca mesta.
Starú demontujú, zostanú iba súčasné piliere, ktoré opravia. Nová lávka bude kombináciou ocele, betónu, dreva a bude podstatne širšia.
Začiatok prác odhadujú na koniec leta, kompletne nové premostenie by mali stihnúť v priebehu dvoch mesiacov.