TRNAVA. Študenti tvrdia, že techniku majú k dispozícii len v počítačovej učebni, v niektorých odborných učebniach, v bežných triedach sa však vôbec nevyužíva. Vedenie gymnázia považuje využívanie techniky za dostatočné.
Študenti tvrdia, že okrem počítačovej učebne majú len dve - tri hodiny týždenne počas vyučovania k dispozícii maximálne dataprojektor. "Na gymnázium sme prišli zo základných škôl zo širokého okolia. Na našich dedinských školách sme mali takmer v každej triede interaktívnu tabuľu, notebooky, dataprojektory. Počas Dňa otvorených dverí nás na gymnáziu lákali ukážkami učební vybavených počítačmi, tabletmi, notebookmi. Po príchode na gymnázium však bolo všetko inak," tvrdia študenti.
Svoju nespokojnosť sa študenti podporení rodičmi rozhodli vyjadriť po tom, ako si v školskom časopise Starý blesk Gymnázia Jána Hollého prečítali rozhovor s riaditeľom gymnázia Ľudovítom Vanekom. Ten na otázku, či v budúcnosti nahradia terajšie zošity a perá notebooky, odpovedal: "Nie som zástancom tejto technológie. Pokiaľ učiteľ nie je zamazaný od kriedy, tak nespĺňa moje kritériá." Podľa študentov slabé využívanie moderných technológií vysvetľuje práve tento postoj riaditeľa.
Riaditeľ školy Ľudovít Vanek tvrdí, že škola využíva IKT a ďalšiu didaktickú techniku v takom rozsahu, ktorý umožňuje absolventom získavať zručnosti a kompetencie, ktoré zaraďujú školu medzi najlepšie školy nielen v Trnavskom kraji, ale aj na Slovensku.
"Absolventi nášho gymnázia zároveň v značnej miere prejavujú záujem o štúdium na vysokých školách technického smeru," reagoval na nespokojnosť študentov Vanek. Na otázku, aké technické pomôcky má škola k dispozícii, koľko z nich a v akom rozsahu využíva, neodpovedal.