TRNAVA. Platené parkovanie na celom území mesta, rezidentské karty či nová parkovacia politika. Tieto pojmy v Trnave rezonujú už od roku 2015, keď radnica začala obstarávať strategický dokument s názvom Koncepcia rozvoja statickej dopravy.
Dnes má k dispozícii jeho analytickú aj návrhovú časť, aktuálne rozmiestnenie parkovacích miest si môžu ľudia pozrieť aj na digitálnej mape na stránke webgis.trnava.sk.
Chystané zmeny v parkovaní radnica poslancom naposledy pripomenula na májovom rokovaní zastupiteľstva, keď zobrali na vedomie informatívnu správu k pripravovanej parkovacej politike.
Tou mesto reagovalo na požiadavku poslanca Rastislava Mráza (KDH), ktorý ešte pred dvomi rokmi žiadal o riešenie situácie s parkovaním v okolí City Areny.
„Čím viac sme sa touto problematikou zaoberali, tým viac sme objavovali nové problémy, ktoré treba vyriešiť. Prišli sme na to, že treba spracovať nielen riešenie tejto lokality, ale aj celého mesta,“ povedal v pléne Tomáš Guniš, vedúci odboru územného rozvoja a koncepcií.
Ďalším krokom podľa neho bude príprava a prijatie nového všeobecne záväzného nariadenia o parkovaní a následné spracovanie konkrétnej projektovej dokumentácie na jednotlivé parkoviská, dopravné značenie a osadenie parkovacích automatov.
„Pokiaľ má byť v niektorej zóne spoplatnené parkovanie, môžeme to urobiť len vtedy, ak tam budú legálne vyznačené parkovacie miesta,“ doplnil Guniš.
Nové rozdelenie
To, kedy toľko diskutovaná nová parkovacia politika vstúpi do platnosti, stále známe nie je. Podľa hovorcu radnice Pavla Tomašoviča to bude závisieť od schválenia zastupiteľstvom a následného stanovenia ďalších krokov potrebných na realizáciu.
Z návrhu koncepcie rozvoja statickej dopravy však vyplýva, že parkovanie v meste by malo byť rozdelené do štyroch zón, označených písmenami A až D. Kým zóna A – teda centrum mesta, je totožná s jej aktuálnym vyznačením, do zóny B je navrhnuté doplnenie.