Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

O osude trate Piešťany – Vrbové ministerstvo dopravy ešte nerozhodlo

Železničnú trať chcú získať samosprávy, aby ju mohli prebudovať na cyklotrasu.

OZ Čango organizuje súťaž drezín.OZ Čango organizuje súťaž drezín. (Zdroj: (R))

PIEŠŤANY. Ministerstvo dopravy a výstavby zatiaľ nerozhodlo o osude nevyužívanej železničnej trate Piešťany – Vrbové, ktorú chcú získať do vlastníctva samosprávy zo združenia Zelená cesta.

Piešťany, Vrbové, Krakovany a Trebatice plánujú trať zmeniť na cyklotrasu, v sobotu ich zámer podporilo približne 180 cyklistov jazdou po bežnej ceste.

Podujatie zároveň odštartovalo petičnú akciu na podporu zámeru združenia Zelená cesta.

„Zelenou cyklojazdou sme chceli upriamiť pozornosť ministra dopravy pána Érseka a Železníc SR na jedno nefunkčné teleso, ktoré by malo byť prebudované na cyklotrasu, aby slúžilo všeobecnému prospechu,“ povedal organizátor cyklojazdy Dušan Knap z Inštitútu pre trvalo udržateľný rozvoj.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklotrasa by umožnila bezpečnú dopravu do práce zamestnancom priemyselných fabrík, ktoré sa popri železnici usadili. Ministerstvo dopravy sa zatiaľ vyjadruje o budúcnosti železnice opatrne.

„Treba si uvedomiť, že v tomto prípade ide o zodpovednosť vedenia rezortu dopravy za ďalší osud dlhodobo neprevádzkovaných tratí, ktorý si vyžaduje dôkladné posúdenie navrhovaných možností nielen z aktuálneho pohľadu, ale aj z pohľadu budúcnosti.

V tomto období vedieme rokovania, aby sme dospeli v prípade trate Piešťany – Vrbové k vyhovujúcemu riešeniu pre všetky zainteresované strany,“ informoval rezort dopravy. Minister dopravy Arpád Érsek sa o problematiku osobne zaujíma, v marci sa vo Vrbovom zúčastnil na rokovaní zainteresovaných strán.

Proti likvidácii trate je občianske združenie Čango, ktoré v nej vidí turistický potenciál. Na železničku by sa podľa jej zástancov mohli vrátiť ako atrakcia napríklad parné vlaky alebo dreziny.

SkryťVypnúť reklamu

„Takúto iniciatívu neodsudzujem, zachovávať nejaké dielo je správne. V súčasnosti to železničné teleso slúži na preteky drezín, čo je jedna akcia v roku a trvá pol dňa. Cyklomobilita sa týka tisícok ľudí a po celý rok. Trasa Piešťany – Vrbové je veľmi frekventovaná, je tam priemyselný park, robotníci dochádzajú do práce dva – tri kilometre a cestovanie na bicykli je pre nich veľmi vhodné,“ argumentuje Knap.

Občianske združenie Čango podľa jeho šéfa Vladimíra Vaculu nie je v žiadnom prípade proti cyklotrase, je však súčasne za zachovanie dnes už historickej železničnej trate, ktorá je súčasťou regiónu už od roku 1906.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 165
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 149
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 610
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 577
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 794
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 561
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 543
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 341

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  5. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 452
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 900
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 600
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 412
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 822
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Takto vyzerá Pracháreň vo vnútri.

Národná kultúrna pamiatka v centre Trnavy by sa mala dočkať opravy.


30m
Nový mestský úrad v Leopoldove

Tri kandidátky sú nezávislé, jeden je nominantom politickej strany.


TASR 3 h

Samospráva upozorňuje vodičov na dopravné obmedzenia.


SITA 4 h
Ilustračný obrázok

Samospráva však bude musieť urobiť určité opatrenia.


TASR 6 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


TASR 27. sep

Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


27. sep

Vodiči sa dlhodobo sťažujú, že na Hutách sa na asfalte šmýka.


26. sep

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


6 h

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  5. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 452
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 900
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 600
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 412
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 822
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu