Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Parkovisko pri špitáli bude. Vieme, dokedy ho chcú stihnúť

Už onedlho by na nevyužívanej ploche vedľa nemocnice malo vyrásť parkovisko. Otázne ešte je, akou formou ho spoplatnia. Uvažuje sa o zóne B, v hre sú aj rampy.

Na vyčistenom pozemku bude parkovisko.Na vyčistenom pozemku bude parkovisko. (Zdroj: Tomáš Koppl)

TRNAVA. Mestskí poslanci odsúhlasili kúpu pozemku medzi Žarnovovou a Dohnányho ulicou. Má ísť o prístupovú komunikáciu na pripravované parkovisko za novým pavilónom trnavskej nemocnice. Za 153 metrov štvorcových zaplatí radnica približne 16,5-tisíca eur. Majiteľom pozemku je Slovenská republika, v správe ho má špitál.

„Parkovisko Dohnányho, čo sa týka projektových postupov, je ťažko skúšaný projekt. Boli tam všetky možné aj nemožné prieťahy. Dúfam, že toto bol jeden z posledných,“ povedal primátor Peter Bročka na tlačovej konferencii po zasadnutí zastupiteľstva.

SkryťVypnúť reklamu

Chceli by ho stihnúť do jesene

Na mestskom pozemku, ktorý ostal ako nevyužitý po výstavbe Nového pavilónu chirurgických disciplín, by malo už v tomto roku vyrásť nové terénne parkovisko s 99 miestami. „Už neviem, čo by sa presne muselo stať, aby na jeseň toto parkovisko nebolo hotové,“ reagoval primátor na termín výstavby.

Už dávnejšie sme informovali o tom, že plocha parkoviska je navrhnutá tak, aby v prípade nutnosti slúžila ako základ pre budúcu výstavbu parkovacieho domu. Z mestského úradu mám minulý týždeň potvrdili, že s týmto zámerom sa ráta aj naďalej. Primátor to označil iba za potenciálnu možnosť.

„Nie som úplne presvedčený o tom, že by táto lokalita bola prioritou pre stavbu nejakého parkovacieho domu. Ak áno, bol by to určite ľahký montovaný parking, je tam veľmi zložitá situácia aj so železnicou, aj so sieťami,“ povedal Peter Bročka, primátor Trnavy.

SkryťVypnúť reklamu

Trnavská nemocnica má vzhľadom na svoju polohu jednu „nevýhodu“. Nachádza sa v tesnom kontakte so železničnou stanicou. Desiatky áut, ktoré lemujú jej okolie, často nie sú návštevníkov špitálu.

Svoje vozidlá tam zvyknú odstaviť aj dochádzajúci za prácou. Z toho dôvodu spoplatnenie nového parkoviska je viac-menej isté. Otázne zatiaľ je, akou formou sa bude realizovať. Polemizuje sa nad tým, že ho zaradia do zóny B, kde hodina vyjde na 20 centov. Bročka to však vidí inak.

Dve skupiny

„Ja osobne tu však vnímam dve cieľové skupiny. Prvou sú ľudia, ktorí prichádzajú do nemocnice, či už ako návšteva, alebo niekoho vezú. Druhou zasa tí, ktorí pracujú v Bratislave,“ dodal. Auto odstavia pri nemocnici väčšinou na celý deň.

„Toto budú musieť brať do úvahy aj poslanci a riešiť postavenie týchto dvoch skupín. Ja osobne by som bol radšej, keby sme riešili prvé dve hodiny bezplatne, potom nejakú zníženú tarifu. A od určitej hodiny popoludní by to parkovné malo teoreticky stúpnuť. Prioritou pre mňa zostávajú návštevníci nemocnice,“ doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Aby však mohli byť prvé hodiny zadarmo a neskôr spoplatnené, parkovisko bude potrebovať rampy, respektíve podobný systém, aký funguje pri mestskej poliklinike na Družbe, v zóne C. Ešte je otázne, ku ktorej alternatíve sa priklonia poslanci.

Rampy sú podstatne drahšie než automaty. Za tie pri poli-klinike zaplatila radnica viac ako 100-tisíc bez zemných prác. Pre porovnanie, ak by zaradili nové parkovisko do zóny B, potrebovali by osadiť jeden automat. Ten aj s inštaláciou a osadením vyjde do šesťtisíc eur.

Za tri mesiace by malo byť hotové

Samotné parkovisko s 99 miestami vedia postaviť v priebehu troch mesiacov. Predpokladané náklady odhadli na 495-tisíc eur. Cenu však ešte stlačí nadol verejná súťaž.

Kedy presne začnú s jeho výstavbou, sa ešte presne nevie. „Musí sa ukončiť stavebné konanie, ktoré bolo prerušené pre majetkovo-právne neusporiadaný pozemok pod vstupom na parkovisku a, samozrejme, obstarať zhotoviteľa diela,“ doplnila Ľubica Augustínová z mestského odboru investičnej výstavby. Podľa jej slov sa najviac uvažuje práve o osadení parkovacieho automatu s digitálnou tabuľou pri vstupe, informujúcou o počte voľných miest na parkovisku.

Semafor zatiaľ nechystajú

Autá z budúceho parkoviska budú vychádzať aj na frekventovanú Dohnányho. Zaradiť sa do premávky v čase špičky býva problematické.

V úvodnej fáze projektu sa vraj s osadením semaforov na križovatke s Dohnányho neuvažuje.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 342
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 970
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Dôležitosť duševnej pohody 4 926
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 4 822
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 694

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Miroslav Sopko: Rodičia, nehádžme učiteľom polená pod nohy
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 715
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 311
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 096
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 911
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 802
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 122
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 653
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Trnava má o kandidáta na primátora menej.


2 h

Podľa polície by nemalo ísť o vážne zranenie.


3 h
Ilustračný obrázok

Napadnutému mužovi neboli spôsobené vážne zranenia.


4 h

Poukazujú aj na slabú komunikáciu a nemožnosť svojím postojom proces ovplyvniť.


TASR 5 h

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  3. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  4. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  5. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  6. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  7. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Deravá skala, Tmavá skala
  8. Miroslav Sopko: Rodičia, nehádžme učiteľom polená pod nohy
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 715
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 311
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 096
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 911
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 802
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 122
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 768
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 653
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu