TRNAVA. Redakcia MY Trnavských novín pripravila pre čitateľov veľkú anketu. V nej poslanci mestského zastupiteľstva, vrátane primátora a jeho zástupcov, dostali mailom dve rovnaké otázky:
1. Čo bola podľa vás najzásadnejšia vec minulého roka (či už v pozitívnom alebo negatívnom zmysle), ktorá sa v samospráve podarila / nepodarila?
2. Čo bude pre vás osobne prioritou v tomto roku pri vašej práci?
Tu je druhá časť ich odpovedí, v pôvodnom znení a v poradí, v akom na mail zareagovali.

Marián Galbavý, poslanec (Lepšia Trnava)
Pri mojom zúčtovaní roka sa môj zrak obracia skôr k veciam, ktoré sa nepodarili, než k tým kladným. To je asi pre nás ľudí typické.
Najmä preto, že sa nepodarilo veci dotiahnuť do úspešného konca, zostali pre našich občanov prakticky neviditeľné. Osobne ma najviac mrzí, že napriek veľkému osobnému nasadeniu sa mi nepodarilo primäť mesto a futbalový klub Spartak Trnava k nájdeniu spoločného jazyka pri spolupráci.
V priebehu minulého roka, najmä počas leta, sa začali rysovať isté kontúry budúcej spolupráce, spoločne s futbalovým zväzom, na správe a fungovaní Štadióna Antona Malatinského.
Dnes je zrejmé, že prevádzka štadióna je pre súčasného prevádzkovateľa – spoločnosť City Arena – náročná a bolo by iste v prospech klubu a jeho fanúšikov, ak by sa našiel spoločný modus vivendi.
Ako sa však ukázalo, rozpory sú momentálne príliš hlboké a spôsob spolupráce sa, dúfam, že len zatiaľ, nepodarilo nájsť.
Taktiež ma veľmi mrzí, že len veľmi tesne sa nám nepodarilo presvedčiť, najmä obyvateľov centra mesta, o potrebe väčšieho otvorenia sa pre ostatných občanov a turistov. Veľmi nám leží na srdci, že nám odumiera život v centre na úkor nákupných centier.
Radi by sme našich občanov pritiahli opäť do centra, aby bolo pre nich príjemné tráviť čas v ňom – napríklad najmä v lete v kaviarničkách a na terasách. O výhodách zlepšenia podmienok pre ich fungovanie sa nám však nepodarilo presvedčiť. Je na nás, aby sme v budúcnosti dokázali benefity lepšie komunikovať.
Na druhej strane ma veľmi teší, že sa nám darí plniť náš – Lepšej Trnavy – volebný program, čo sa týka skvalitňovania života našich občanov. Najmä v oblasti budovania a obnovy infraštruktúry a dobiehania tzv. modernizačného dlhu mesta sme urobili veľký krok dopredu. Vybudovali sa, prípadne vytvorili podmienky pre ďalšie budovanie kilometrov cyklochodníkov. Taktiež pre renováciu ihrísk a športovísk na sídliskách.
2. Ako svoj dlhodobý projekt chápem podporu športovania mládeže. Viem, že predstava vybudovania spoločnej Športovej akadémie pre všetky športy v Trnave je skôr z ríše snov, chcem však vložiť maximálne úsilie do toho, aby sme aspoň krôčik po krôčiku smerovali k tomuto cieľu.
Či už cez podporu hodín telesnej výchovy na školách, účasťou športových odborníkov na nich, až po rozvoj športovej infraštruktúry – aj cez nevyhnutnú obnovu športovísk na Slávii.
Rovnako, ako člen združenia Lepšej Trnavy, prispieť k tomu, aby sa Trnava stala mestom, kde ľudia budú radi žiť a tráviť svoj voľný čas. Myslím, že v tejto oblasti napreduje mesto veľmi dobre.


Tibor Pekarčík, 1. viceprimátor, (Lepšia Trnava)
1. Minulý rok ma potešili viaceré investičné aktivity, ktoré sa dokončili alebo prichystali tak, že sa môžeme začiatkom roku 2017, hneď ako to dovolí počasie, vrhnúť do realizácie.
Rovnako ma veľmi teší, že nám naše mesto odkrýva za posledné dva roky úžasnú paletu histórie, kedy sme zintenzívnili spoluprácu s krajským pamiatkovým úradom.
Výstupy z archeologických prieskumom nám prehĺbia poznanie histórie mesta, ktoré v budúcnosti využijeme pre ďalší rozvoj mesta, hlavne vo sfére turizmu.
Za atraktívny príklad považujem odkrytie asfaltu a archeologický prieskum pred budovou okresného súdu, kde sme objavili barbakan Dolnej brány.
Z takých menších vecí... teší ma, že sme sa pustili do upratania historickej kamennej dlažby, ktorú máme roky na mestskej skládke a ktorú využijeme ma investičných prácach v roku 2017.
Ušetríme tým veľa peňazí a vrátime krásny kameň do našich ulíc.
2. Čaká nás veľa realizačných aktivít v tomto roku. Jednou z nich je dlho avizovaná kompletná rekonštrukcia Halenárskej ulice a dedinskej ulice v Modranke.
Ďalšou určite dôležitou investíciou bude, že ideme do projektovej dokumentácii Zeleného kríčka, kompletná rekonštrukcia ulice a autobusového nástupišťa. Je naozaj najvyšší čas, aby sme Zelený kríček dali do stavu, aký si najstaršie kráľovské mesto zaslúži.
Taktiež v tomto roku urobíme projektovú dokumentáciu na priľahlú Štefánikovu ulicu, a tak verím, že v krátkom čase dosiahneme kompletnú rekonštrukciu križovatky troch ulíc – Šrobárovu, Zelený kríček a Štefánikovu.
V minulom roku sme začali s osádzaním polozapustených kontajnerov spolu so spoločnosťou FCC a v tomto roku pokračujeme v nastolenom trende. Chcem, aby sme aspoň dve stojiská umiestnili aj v centre mesta.

Jozef Pikna, poslanec (KDH)
Charakterizoval by som to: Kto chce, hľadá spôsoby, kto nie, dôvody.
Toto budú aj moje témy a sledovanosť tohoto roka a počítam aj s vašou pomocou.

Adam Peciar, poslanec (Lepšia Trnava)
Čo sa podarilo / nepodarilo je skôr otázka na vedenie mesta a mestského úradu. Práve oni sú „zhmotnitelia“ návrhov nás poslancov. Z môjho pohľadu vnímam ako pozitívum lepšie spoznanie sa s ostatnými poslancami a osobné skúsenosti s nimi počas roka.
Tešia ma aj drobnosti, ako rekonštrukcia osvetlenia na Nevädzovej a Orgovánovej, rozbehnutie a presadenie projektov a realizácia cyklochodníkov v meste a pod.
Smutný zostávam z prístupu niektorých občanov – developerov z ich investičných aktivít vyťažiť čo najväčší kapitál. Na druhej strane som rád, že sa nájde zopár uvedomelých investorov s veľkou dávkou citu k vytváraniu mesta, v ktorom sa ešte stále dá cítiť dobre.
2. Mojou osobnou prioritou je presadenie prijatia záväzkov samosprávy voči ochrane životného prostredia v našom meste. Konkrétne ide o najzaťaženejšie oblasti, a to je doprava a odpadové hospodárstvo.
V mojom vystúpení na decembrovom zastupiteľstve som navrhoval, aby sme do roku 2019 v našom meste vytvorili podmienky a dosiahli prerozdelenie jednotlivých druhov dopravy (tzv. modal split) na úroveň 40 % pešia doprava, 25 % individuálna automobilová doprava, 20 % MHD, 15% cyklistická doprava.
V prípade odpadového hospodárstva navrhujem docieliť pomer skládkovania a triedenia odpadu na 40 % – 60 % v prospech triedenia.