Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Viceprimátor Piešťan: Spolupráca s krajom ohľadne letiska je problematická

Trnavská župa navrhne na najbližšom valnom zasadnutí likvidáciu letiska. Mesto Piešťany je proti. Aj napriek tomu, že letisko dlhodobo zápasí s finančnými problémami. Viac sa dočítate v nasledujúcom rozhovore s viceprimátorom Piešťan.

V súčasnosti už bývalý viceprimátor Piešťan Tomáš Hudcovič.V súčasnosti už bývalý viceprimátor Piešťan Tomáš Hudcovič. (Zdroj: pnky.sk)

PIEŠŤANY. O ďalšom osude letiska v Piešťanoch sa bude rozhodovať na blížiacom sa valnom zhromaždení akcionárov spoločnosti. Majoritným vlastníkom je Trnavský samosprávny kraj, župan Tibor Mikuš hovorí o likvidácii. Proti sa postavilo mesto Piešťany. O ďalších „za a proti“ sme sa porozprávali s Tomášom Hudcovičom (Spoločne pre Piešťany), viceprimátorom mesta Piešťany.

V prvom rade zrejme všetkých zaujíma, aký je aktuálny dlh letiska? Máte vôbec prístup k týmto číslam?

– Túto otázku vám odpovie úplne presne riaditeľ letiska, ktorý má aktuálne čísla. Mesto Piešťany nemá svojho zástupcu v orgánoch spoločnosti, takže nemáme najaktuálnejšie údaje, ale údaje k zvolaniu valného zhromaždenia hovorili, že je to cez 1,7 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu

Koľko asi dlhuje mestu Piešťany?

– Vyše 500-tisíc eur na nezaplatenej dani z nehnuteľností.

Čo je podľa vás najväčším problémom letiska?

– Problémov letiska je viacero, ale najväčším sú kroky, ktoré v priebehu niekoľkých rokov spravilo vedenie zosobnené predstavenstvom.

Celé sa to začalo tým, že Trnavský samosprávny kraj, ktorý získal bezodplatne infraštruktúrny majetok letiska od štátu, ho následne vložil v jeho účtovnej hodnote do letiskovej spoločnosti, čím ju ovládol a stal sa majoritným akcionárom s viac ako 56 percentami.

Následne štát znížil svoje dotácie, čo bolo celkom logické, že nebude prispievať do firmy, ktorú „nevlastní“, ale bude viac dávať tam, kde má viac percent. Podobný scenár, keď chceli samosprávy prebrať letiská, sa stal aj inde na Slovensku, ale tam veľmi rýchlo pochopili, že bez pomoci štátu to nezvládnu a akcie vrátili. Akékoľvek letisko bez pomoci prežije len s veľkými problémami, ale bonusy, ktoré vie priniesť, výrazne prevýšia poskytovanú pomoc.

SkryťVypnúť reklamu

Čo si myslíte o tvrdeniach bývalého primátora, predsedu dozornej rady, Rema Cicutta o tom, že letisku nepomôže ani finančná injekcia od akcionárov?

– Minuloročný hospodársky výsledok bola strata 450-tisíc eur. V nej sú však aj položky, ako neopodstatnené odmeny orgánom spoločnosti či odpisy. Svoje robí tiež nezaplatená daň voči mestu Piešťany. Tieto veci je pomerne jednoduché vyriešiť, ak by vedenie spoločnosti chcelo a razom by bola minuloročná strata cca 30 000 eur.

Situácia je riešiteľná, ale spoločnosť by museli viesť ľudia, ktorí sa venujú len leteckému biznisu a vedia ako na to.

Čo hovoríte na medializované odmeny pre členov dozornej rady? Sú adekvátne aktuálnym podmienkam?

– Odmeny, ktoré sa priznávajú členom orgánov spoločnosti, i keď sa nevyplácajú, ale zákonný nárok na ne vzniká, sú podľa mňa v aktuálnej situácii neopodstatnené a dovolím si povedať, že sú vyslovene nemorálne.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohí sa domnievajú, že letisko nemá dostatočnú spádovú oblasť.

– Nie som odborník na leteckú dopravu. Keď však čítam štúdiu profesora Kazdu, ktorú si dalo vypracovať mesto Piešťany, existujú možnosti, ako letisko môže fungovať. V aktuálnej situácii to nie je o tom, že by dokázalo produkovať veľké príjmy, ale prežiť dokáže. Podľa vyjadrení odborníkov je letecký biznis do budúcna veľkou príležitosťou, je totiž predpoklad, že tento segment bude rásť a posilňovať.

Prečo sa Piešťany tak usilujú o zachovanie letiska?

– Motorom číslo jeden je pre Piešťany kúpeľníctvo a cestovný ruch. Letisko, ak by fungovalo tak ako má, dokáže výrazne pomôcť zvyšovať tržby v týchto odvetviach.

Máte už nejaký plán ako letisko znova nakopnúť?

– Určite to nie je likvidácia, ako ju navrhuje TTSK. Mesto Piešťany požiadalo v júni tohto roka o zvolanie valného zhromaždenia, kde témou mala byť reštrukturalizácia a konsolidácia spoločnosti. Žiaľ, toto valné zhromaždenie zvolané nebolo a namiesto toho bolo zvolané VZ s bodmi likvidácia, určenie likvidátora a výška jeho odmeny. V tomto momente zastupiteľstvo prijalo uznesenia, ktoré hovoria, ako pomôcť letisku a zástupcovia mesta podnikajú kroky k tomu, aby sa riešilo najskôr, ako letisko zachrániť. Máme prichystané aj konkrétne návrhy, ako získať chýbajúci „cash“, o ktorom toľko hovorí predseda predstavenstva Tibor Mikuš a predseda dozornej rady Remo Cicutto.

Aká je spolupráca s najväčším akcionárom, TTSK, ohľadne letiska?

– Problematická, pretože mesto Piešťany je minoritným akcionárom a majoritný sa k nemu aj tak stavia. Verím však, že dôjde k dohode a aktuálne vedenie spoločnosti pochopí, že jestvuje cesta pre zachovanie letiska.

Čo by v skutočnosti znamenala likvidácia letiska? Čo by bolo ďalej?

– Na túto otázku vám neviem odpovedať, pretože o postupe likvidácie by rozhodoval likvidátor. Keď som sa župana Tibora Mikuša pýtal, ako si to predstavuje ďalej, ak by došlo k schváleniu likvidácie, konkrétnu odpoveď som nedostal.

Predseda predstavenstva i dozornej rady len opakujú, že likvidácia spoločnosti Letisko Piešťany, a. s., neznamená aj likvidáciu letiska, akoby si neuvedomovali, že letisko s jeho súčasnými parametrami a výnimkami je viazané práve na spoločnosť Letisko Piešťany, a. s. Ak by táto zanikla, letisko rovnakých parametrov tu už bude len veľmi ťažko.

Dala by sa potom plocha letiska využívať, či už pre cvičné lety, alebo pre viaceré festivaly, ktoré sa tu organizujú?

– Záleží na tom, kto by ho získal majetkovo a aké s ním má plány. Pre Piešťany je však dôležité, aby tu bolo letisko ako medzinárodné letisko, pretože len to dokáže pomôcť cestovnému ruchu. Nad jeho zatvorením nemôžeme vôbec rozmýšľať, ale treba využiť všetky príležitosti na jeho rozvoj.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 336
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 569
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 460
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 740
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 849
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 638
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 335
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 148

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  2. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  3. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  5. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  6. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  7. Peter Lacina: Pozemský raj na Podšípe
  8. Martin Urmanič: Sulík ako zlý muž koalície
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 65 890
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 944
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 887
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 802
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 734
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 924
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 689
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 470
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Pri nehode sa zranila jedna osoba, ktorá utrpela ľahšie zranenia.


7 h
Trojičné námestie v Trnave.

Podujatie s názvom Za stabilné a zdravé mestá a obce má poukázať na negatívne dopady legislatívy.


SITA 10 h
Michal Polkoráb.

Muža naposledy videla doma jeho mama v stredu.


14 h
Dobré správy z MY

Stop negatívnym správam. Posielame výber pozitívnych a zaujímavých článkov z rôznych regiónov po celom Slovensku.


11. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Každá jedna obložená misa je originál.


11. aug

Vodu nemá Štiavnica ani Demänovka. Prepadla sa pod zem.


12. aug

Tajomstvo vedela odhaliť dotykom rúk, pohľadom a správnymi otázkami.


Cyril Urban 13. aug

Ak nosíte vodu z potoka vo vedrách, nič sa nedeje, ak využijete čerpadlo bez schválenia, hrozí vám pokuta.


12. aug

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Jánošíkove diery, Terchovské srdce
  2. Ján Serbák: Nová adrenalínová atrakcia na tyrkysovom jazierku v lome Beňatina
  3. Peter Remeň: Vodná nádrž Čierny Váh (horná)
  4. Marian Nanias: Jadrová energia - Múdrosť je viac ako hrubá sila.
  5. Štefan Vidlár: Volebňí SaS
  6. Jaroslav Polaček: Zo schátranej telocvične sme vytvorili moderné centrum úpolových športov
  7. Peter Lacina: Pozemský raj na Podšípe
  8. Martin Urmanič: Sulík ako zlý muž koalície
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 65 890
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 944
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 887
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 802
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 734
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 924
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 689
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 470
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu