Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

V prípade kalamity na krajských cestách zasiahnu externé firmy

Krajskí cestári sa počas zimy starajú o vyše 1500 kilometrov ciest, sklady s posypom majú vraj už plné, len soli majú viac ako tritisíc ton.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

TRNAVA. Zaujímali sme sa, aj ako sú krajskí cestári pripravení na nadchádzajúce obdobie. Starajú sa prevažne o cesty II. a III. triedy, čo predstavuje vyše 1500 kilometrov v siedmich okresoch Trnavského kraja, vrátane 386 mostov. Zabezpečujú aj údržbu niektorých štátnych ciest I. triedy na základe zmluvy so Slovenskou správou ciest.

Zimná údržba ciest sa realizuje podľa operačného plánu zimnej údržby, schváleného všetkými dotknutými orgánmi štátnej správy a územnej samosprávy. Sklady Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja (SÚC TTSK) sú vraj už plné, v prípade potreby ich priebežne dopĺňajú.

Skryť Vypnúť reklamu

V rámci kraja je ich dohromady dvanásť. Celkovo majú cestári k dispozícii 3395 ton posypovej soli, 18900 litrov soľanky a 4821 ton drveného posypu. „Každé stredisko SÚC TTSK je v rámci zimnej údržby vybavené 2 až 4 kusmi posýpacích vozidiel v závislosti od veľkosti obvodu,“ informoval Lukáš Pobiecky zo SÚC TTSK. Podľa jeho slov vozidlá a mechanizmy na zimnú údržbu majú vlastné i prenajaté.

Zimnú údržbu zabezpečujú vlastnými zamestnancami, v prípade kalamít majú za-zmluvnené externé firmy. „Na stredisku v Trnave je zriadený centrálny dispečing zimnej služby, kde sa sústreďujú informácie o priebehu počasia a výkonoch na jednotlivých strediskách v rámci celého kraja v trojhodinových intervaloch, v prípade mimoriadnych situácií strediská podávajú hlásenie na centrálny dispečing okamžite,“ dodal Pobiecky. Telefónne čísla na dispečing sú zverejnené aj na ich webovej stránke.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa agentúry Sita si SÚC TTSK vybrala spoločnosť Ekom Plus z Dunajskej Stredy za dodávateľa letnej a zimnej údržby ciest. Za jej služby počas troch rokov im zaplatia takmer 12 miliónov eur.

Podľa Pobieckeho to neznamená presun starostlivosti o cesty na externého dodávateľa a koniec ich vlastných cestárov. „Všetci zamestnanci zostávajú v pracovnom pomere a technika je pripravená na výkon zimnej a letnej údržby.

Rámcová zmluva pokrýva prípady, keď technika Správy a údržby ciest TTSK kapacitne nepostačuje, prípadne je potrebné využiť modernejšie technológie pri výkone zimnej a letnej údržby ciest. Zastrešuje teda tie prípady, ktoré by bolo nutné v prípade ich potreby obstarávať v pomerne dlhom procese verejného obstarávania,“ povedal Pobiecky.

Skryť Vypnúť reklamu

Trnavskí krajskí cestári majú podľa neho staršiu techniku a nastávajú prípady, že nie je schopná absolvovať STK. Rámcová zmluva má vykryť nedostatky v technickom vybavení cestárov.

Podľa Pobieckeho nezaevidovali počas minulej zimy žiadne mimoriadne situácie. Najväčšie problémy počas zimného obdobia paradoxne nespôsobuje počasie, ale nedisciplinovaní vodiči.

„Tí nerešpektujú stav vozovky, dopravné značenia a ani výstražné znamenia posýpacích vozidiel, ktoré často nedisciplinovane predbiehajú,“ uzavrel.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 619
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 367
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 860
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 497
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 980
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 363
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 029
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 640
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 561
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 306
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

O testovanie prejavili záujem viaceré podniky.

11 h

Obec umožnila záujemcom o antigénové testovanie objednať sa na presný čas.

13 h

Ak ste staršiu ženu z Galanty niekde videli, kontaktujte políciu.

16 h

Pracoviská a domácnosti sú podľa regionálneho hygienika najčastejším miestom nákazy.

17 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

16 h

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

8 h

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

22 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Už ste čítali?