V prípade kalamity na krajských cestách zasiahnu externé firmy

Krajskí cestári sa počas zimy starajú o vyše 1500 kilometrov ciest, sklady s posypom majú vraj už plné, len soli majú viac ako tritisíc ton.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

TRNAVA. Zaujímali sme sa, aj ako sú krajskí cestári pripravení na nadchádzajúce obdobie. Starajú sa prevažne o cesty II. a III. triedy, čo predstavuje vyše 1500 kilometrov v siedmich okresoch Trnavského kraja, vrátane 386 mostov. Zabezpečujú aj údržbu niektorých štátnych ciest I. triedy na základe zmluvy so Slovenskou správou ciest.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zimná údržba ciest sa realizuje podľa operačného plánu zimnej údržby, schváleného všetkými dotknutými orgánmi štátnej správy a územnej samosprávy. Sklady Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja (SÚC TTSK) sú vraj už plné, v prípade potreby ich priebežne dopĺňajú.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci kraja je ich dohromady dvanásť. Celkovo majú cestári k dispozícii 3395 ton posypovej soli, 18900 litrov soľanky a 4821 ton drveného posypu. „Každé stredisko SÚC TTSK je v rámci zimnej údržby vybavené 2 až 4 kusmi posýpacích vozidiel v závislosti od veľkosti obvodu,“ informoval Lukáš Pobiecky zo SÚC TTSK. Podľa jeho slov vozidlá a mechanizmy na zimnú údržbu majú vlastné i prenajaté.

Zimnú údržbu zabezpečujú vlastnými zamestnancami, v prípade kalamít majú za-zmluvnené externé firmy. „Na stredisku v Trnave je zriadený centrálny dispečing zimnej služby, kde sa sústreďujú informácie o priebehu počasia a výkonoch na jednotlivých strediskách v rámci celého kraja v trojhodinových intervaloch, v prípade mimoriadnych situácií strediská podávajú hlásenie na centrálny dispečing okamžite,“ dodal Pobiecky. Telefónne čísla na dispečing sú zverejnené aj na ich webovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa agentúry Sita si SÚC TTSK vybrala spoločnosť Ekom Plus z Dunajskej Stredy za dodávateľa letnej a zimnej údržby ciest. Za jej služby počas troch rokov im zaplatia takmer 12 miliónov eur.

Podľa Pobieckeho to neznamená presun starostlivosti o cesty na externého dodávateľa a koniec ich vlastných cestárov. „Všetci zamestnanci zostávajú v pracovnom pomere a technika je pripravená na výkon zimnej a letnej údržby.

Rámcová zmluva pokrýva prípady, keď technika Správy a údržby ciest TTSK kapacitne nepostačuje, prípadne je potrebné využiť modernejšie technológie pri výkone zimnej a letnej údržby ciest. Zastrešuje teda tie prípady, ktoré by bolo nutné v prípade ich potreby obstarávať v pomerne dlhom procese verejného obstarávania,“ povedal Pobiecky.

SkryťVypnúť reklamu

Trnavskí krajskí cestári majú podľa neho staršiu techniku a nastávajú prípady, že nie je schopná absolvovať STK. Rámcová zmluva má vykryť nedostatky v technickom vybavení cestárov.

Podľa Pobieckeho nezaevidovali počas minulej zimy žiadne mimoriadne situácie. Najväčšie problémy počas zimného obdobia paradoxne nespôsobuje počasie, ale nedisciplinovaní vodiči.

„Tí nerešpektujú stav vozovky, dopravné značenia a ani výstražné znamenia posýpacích vozidiel, ktoré často nedisciplinovane predbiehajú,“ uzavrel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 40 277
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 844
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 207
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 7 238
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 139
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 640
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 625
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 469
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 726
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 793
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 038
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 656
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 996
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 742
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 102 957
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 469
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 726
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 793
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 038
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 656
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 996
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 742
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu