Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

Trnavské autoškoly sa zdražovaniu nevyhnú. Majitelia o ňom rozprávať veľmi nechcú

Ceny kurzov pôjdu hore. Vďaka novele, ktorá od novembra zavedie viacero noviniek. Ministerstvo dopravy si od zmien sľubuje skvalitnenie výučby, pričom sa odvoláva na štatistiky nehodovosti mladých šoférov.

Ceny za kurz pôjdu hore.Ceny za kurz pôjdu hore. (Zdroj: ilustračné TASR)

TRNAVA. Zdražovanie kurzov o desiatky eur sa dotkne celého Slovenska. A Trnava nebude výnimkou. Dôvodom sú nové zmeny, ktoré už dávnejšie odsúhlasila vláda Roberta Fica.

Rezort dopravy od nich očakáva skvalitnenie výučby a menej nehôd mladých a neskúsených šoférov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa štatistík Európskej komisie, iba desať percent zo všetkých šoférov v Únii je vo veku od 18 do 25 rokov, no títo sa podieľajú až na dvadsiatich percentách smrteľných dopravných nehôd.

Čipové karty a GPS

Medzi plánovanými novinkami, ktoré budú platiť už od novembra, sú aj GPS zariadenia namontované v každom aute či čipové karty, ktorú budú mať inštruktori i žiaci.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej budú autoškoly potrebovať certifikované cvičisko. Žiadne väčšie parkovisko, ako to bolo v mnohých prípadoch doteraz, už stačiť nebude.

Okrem toho je tu aj povinnosť mať kanceláriu s riadnou otváracou dobou. Predseda Združenia autoškôl Slovenska Andrej Buday sa pre Denník Sme vyjadril, že ceny za kurz môžu ísť hore až o 50 percent.

My sme zisťovali, o koľko zvýšia ceny trnavské autoškoly. Spojili sme sa s viacerými majiteľmi, na naše otázky nakoniec odpovedali iba niektorí. O zdražovaní sa im príliš hovoriť nechcelo, aj napriek tomu, že ani jedna autoškola sa mu nevyhne.

Vidia aj pozitíva

Majiteľ nemenovanej trnavskej autoškoly vidí v nových zmenách pozitívum. Podľa jeho slov mnohé nerobia výcvik poctivo, nové pravidlá by ich mali k tomu donútiť.

SkryťVypnúť reklamu

„Je to prispôsobené na zvýšenie kvality autoškôl. GPS je potrebné, odhalí tých prevádzkovateľov autoškôl, ktorí za nízke ceny nevykonávali výcvik podľa platnej legislatívy,“ konštatuje.

Vďaka GPS zariadeniam bude možné presne vedieť, koľko kilometrov najazdili, trasu jazdy, alebo celkový čas jazdy. Žiaci musia zvládať plnú premávku, diaľnicu i cesty 3. triedy.

„Aby sa vedeli orientovať v premávke, získali odhad alebo nové skúsenosti,“ dodáva. Existujú tematické plány, no len GPS dokáže odhaliť, či sa dodržiavajú.

„Ak je žiak slabý, viem si skontrolovať jeho predchádzajúce jazdy a zamerať sa na jeho slabiny,“ konštatuje s tým, že GPS v autách určite víta. To, o koľko pôjde hore cena kurzu, ešte nevie ani odhadnúť.

Niektorých zmeny stresujú

Jaroslav Kaba z autoškoly Kaba tvrdí, že GPS už majú namontované v každom vozidle. O jeho význame trocha pochybuje. „Nie sme presvedčení, že je to tá správna cesta k zlepšeniu kvality výcviku. Inštruktor potrebuje k svojej práci pohodu a nie pridávať mu ďalšie povinnosti,“ zhrnul.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka kontroly vlastných zamestnancov, nepotrebujú vraj na to GPS zariadenie. „Našim inštruktorom plne dôverujeme, výsledok ich práce je vidieť pri skúškach,“ doplnil Kaba.

Za kurz v jeho autoškole zaplatíte momentálne 420 eur, po spustení noviniek plánuje zvyšovanie asi o 30 eur. „Podľa nás to ešte stále nie je optimálna cena. Keď sa odveziete taxíkom dva kilometre, zaplatíte dve eurá a považujete to za normálne,“ zdôrazňuje.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Či novinky v autoškolách znížia počet nehôd mladých, ukáže až čas Čítajte 

Zvýšenie takmer o štvrtinu

V autoškole Ďuriník stojí kurz momentálne 420 eur. Novinkou je pre neho iba GPS zariadenie a čipové karty. Cvičisko používajú certifikované, kancelária s dennou prevádzkou funguje viac ako 25 rokov.

GPS plánuje montovať do vozidiel v najbližšom období. Bez neho a čipových kariet by podľa Ďuriníka strácala novela význam.

„Momentálne odhadujeme, že cena za kurz sa zvýši o 80 až 100 eur,“ hovorí s tým, že nejde o zvyšovanie iba pre montovanie sledovacích zariadení. Súvisí aj s pravidelnou obnovou vozového parku a iným.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. Dodajte vašej pokožke šťavu
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 804
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 708
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 873
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 2 123
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 761
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 024
  8. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 927

Blogy SME

  1. Peter Maroncik: Neskracujte si cestu po rozblatenom trávniku!
  2. Zuzana Ferencová : Podunajská škola a jej nazeranie na krajinu
  3. Ivan Mlynár: Transformácia spoločnosti, akú nepredpokladal a nechcel ani volič Smeru
  4. Ján Valchár: AKo Rusi nedobyli Mesiac
  5. Peter Svoreň: Banka Intesa Sanpaolo zaujala výbornými výsledkami
  6. Anna Miľanová: Plač obetovaných... 2022
  7. Ladislav Halász: Selektívne križiacke ťaženie pána Moňoka
  8. Lucia Žárska: Tesla plánuje expanziu
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 041
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 052
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 940
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 877
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 723
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 191
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 043
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 474
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Lauru naposledy videli 28. januára pred obedom, keď odchádzala za 16-ročným priateľom do Maďarska.


SITA 54m

Jej kapacitu využívalo počas zimy málo klientov, inak je to v okolitých mestách.


TASR 4 h

Spoločným cieľom je sfunkčniť radu tak, aby mohla rozhodovať o tom, ktoré projekty budú spolufinancované z nových eurofondov.


TASR 5 h

Policajti podrobili dychovej skúške na alkohol na cestách kraja viac ako 180.000 vodičov.


TASR 6 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Úmrtnosť je 80- až 100-percentná.


20 h

Bežne ho na takomto mieste nevídať.


2. feb

Na mieste zasahovala polícia i záchranná služba.


2. feb

Opatrenia sú tiež na ďalších súdoch. Zo Špecializovaného trestného súdu v Pezinku museli odviesť dvojicu obžalovaných.


2. feb

Blogy SME

  1. Peter Maroncik: Neskracujte si cestu po rozblatenom trávniku!
  2. Zuzana Ferencová : Podunajská škola a jej nazeranie na krajinu
  3. Ivan Mlynár: Transformácia spoločnosti, akú nepredpokladal a nechcel ani volič Smeru
  4. Ján Valchár: AKo Rusi nedobyli Mesiac
  5. Peter Svoreň: Banka Intesa Sanpaolo zaujala výbornými výsledkami
  6. Anna Miľanová: Plač obetovaných... 2022
  7. Ladislav Halász: Selektívne križiacke ťaženie pána Moňoka
  8. Lucia Žárska: Tesla plánuje expanziu
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 041
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 052
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 940
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 3 877
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 723
  6. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 191
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 043
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 474
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu