Trnavské autoškoly sa zdražovaniu nevyhnú. Majitelia o ňom rozprávať veľmi nechcú

Ceny kurzov pôjdu hore. Vďaka novele, ktorá od novembra zavedie viacero noviniek. Ministerstvo dopravy si od zmien sľubuje skvalitnenie výučby, pričom sa odvoláva na štatistiky nehodovosti mladých šoférov.

Ceny za kurz pôjdu hore.Ceny za kurz pôjdu hore. (Zdroj: ilustračné TASR)

TRNAVA. Zdražovanie kurzov o desiatky eur sa dotkne celého Slovenska. A Trnava nebude výnimkou. Dôvodom sú nové zmeny, ktoré už dávnejšie odsúhlasila vláda Roberta Fica.

Rezort dopravy od nich očakáva skvalitnenie výučby a menej nehôd mladých a neskúsených šoférov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa štatistík Európskej komisie, iba desať percent zo všetkých šoférov v Únii je vo veku od 18 do 25 rokov, no títo sa podieľajú až na dvadsiatich percentách smrteľných dopravných nehôd.

Čipové karty a GPS

Medzi plánovanými novinkami, ktoré budú platiť už od novembra, sú aj GPS zariadenia namontované v každom aute či čipové karty, ktorú budú mať inštruktori i žiaci.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalej budú autoškoly potrebovať certifikované cvičisko. Žiadne väčšie parkovisko, ako to bolo v mnohých prípadoch doteraz, už stačiť nebude.

Okrem toho je tu aj povinnosť mať kanceláriu s riadnou otváracou dobou. Predseda Združenia autoškôl Slovenska Andrej Buday sa pre Denník Sme vyjadril, že ceny za kurz môžu ísť hore až o 50 percent.

My sme zisťovali, o koľko zvýšia ceny trnavské autoškoly. Spojili sme sa s viacerými majiteľmi, na naše otázky nakoniec odpovedali iba niektorí. O zdražovaní sa im príliš hovoriť nechcelo, aj napriek tomu, že ani jedna autoškola sa mu nevyhne.

Vidia aj pozitíva

Majiteľ nemenovanej trnavskej autoškoly vidí v nových zmenách pozitívum. Podľa jeho slov mnohé nerobia výcvik poctivo, nové pravidlá by ich mali k tomu donútiť.

SkryťVypnúť reklamu

„Je to prispôsobené na zvýšenie kvality autoškôl. GPS je potrebné, odhalí tých prevádzkovateľov autoškôl, ktorí za nízke ceny nevykonávali výcvik podľa platnej legislatívy,“ konštatuje.

Vďaka GPS zariadeniam bude možné presne vedieť, koľko kilometrov najazdili, trasu jazdy, alebo celkový čas jazdy. Žiaci musia zvládať plnú premávku, diaľnicu i cesty 3. triedy.

„Aby sa vedeli orientovať v premávke, získali odhad alebo nové skúsenosti,“ dodáva. Existujú tematické plány, no len GPS dokáže odhaliť, či sa dodržiavajú.

„Ak je žiak slabý, viem si skontrolovať jeho predchádzajúce jazdy a zamerať sa na jeho slabiny,“ konštatuje s tým, že GPS v autách určite víta. To, o koľko pôjde hore cena kurzu, ešte nevie ani odhadnúť.

Niektorých zmeny stresujú

Jaroslav Kaba z autoškoly Kaba tvrdí, že GPS už majú namontované v každom vozidle. O jeho význame trocha pochybuje. „Nie sme presvedčení, že je to tá správna cesta k zlepšeniu kvality výcviku. Inštruktor potrebuje k svojej práci pohodu a nie pridávať mu ďalšie povinnosti,“ zhrnul.

SkryťVypnúť reklamu

Čo sa týka kontroly vlastných zamestnancov, nepotrebujú vraj na to GPS zariadenie. „Našim inštruktorom plne dôverujeme, výsledok ich práce je vidieť pri skúškach,“ doplnil Kaba.

Za kurz v jeho autoškole zaplatíte momentálne 420 eur, po spustení noviniek plánuje zvyšovanie asi o 30 eur. „Podľa nás to ešte stále nie je optimálna cena. Keď sa odveziete taxíkom dva kilometre, zaplatíte dve eurá a považujete to za normálne,“ zdôrazňuje.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Či novinky v autoškolách znížia počet nehôd mladých, ukáže až čas Čítajte 

Zvýšenie takmer o štvrtinu

V autoškole Ďuriník stojí kurz momentálne 420 eur. Novinkou je pre neho iba GPS zariadenie a čipové karty. Cvičisko používajú certifikované, kancelária s dennou prevádzkou funguje viac ako 25 rokov.

GPS plánuje montovať do vozidiel v najbližšom období. Bez neho a čipových kariet by podľa Ďuriníka strácala novela význam.

„Momentálne odhadujeme, že cena za kurz sa zvýši o 80 až 100 eur,“ hovorí s tým, že nejde o zvyšovanie iba pre montovanie sledovacích zariadení. Súvisí aj s pravidelnou obnovou vozového parku a iným.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 72 243
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 269
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 931
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 401
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 181
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 118
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 182
  1. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  2. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  3. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  5. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  6. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  7. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  8. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 401
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 530
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 830
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 838
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 282
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 909
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 453
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Takto sa čaká na magické oko. V pozadí sa už vynára.

Skialpovú sezónu sme aj napriek chudobnej zime neodpískali.


Z miesta nehody.

Vážna nehoda sa stala priamo v Dunajskej Strede.


Martin Škrtel je novým športovým riaditeľom Spartaka Trnava.Vedľa neho je prezident klubu Peter Macho.

Jozef Antošík bol dlho fanúšikom Trnavy.


3
  1. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  2. Daniel Balko: Ohrozuje Trump súčasný medzinárodný systém? Čo to pre nás znamená?
  3. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXII
  5. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  6. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  7. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  8. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 401
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 530
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 65 830
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 838
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 282
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 909
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 453
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu