Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Cyklochodník do závodu PSA riešia, prilepia ho k obchvatu

Cyklochodník do trnavskej automobilky PSA je zasa o niečo „reálnejší“. Radnica sa usiluje o získanie stavebného povolenia. O tom, kto zaplatí, prípadne sa „poskladá“ na novú trasu pre cyklistov, sa bude ešte rokovať.

S umiestnením cyklotrasy, ktorú chcú postaviť, respektíve "prilepiť" k obchvatu, už správca súhlasil.S umiestnením cyklotrasy, ktorú chcú postaviť, respektíve "prilepiť" k obchvatu, už správca súhlasil. (Zdroj: PB)

TRNAVA. Myšlienka prepojenia trnavskej automobilky PSA už existuje viac ako desať rokov. Závod od mesta oddeľujú koľajnice a rušný obchvat. Tých, ktorí jazdia do práce bicyklom, nie je veľa.

Musia riskovať premávku na obchvate, alebo preniesť bicykel cez koľajnice. To však často pokutujú železniční policajti, pravidelne tam stoja.

Zamestnanci fabriky sú tak odkázaní na vlastné autá či autobusy. A nielen tí. Pri obchvate vyrástli v posledných rokoch aj nákupné centrá a mnohé obchody. Blízko areálu PSA sa dokonca chystá ďalšia výstavba halových priestorov, kde budú pracovať desiatky ďalších zamestnancov. „Dopyt“ po cyklochodníku neustále rastie. Po takmer roku sme preto na radnici zisťovali, čo momentálne rieši.

Skryť Vypnúť reklamu

Zložitý a dlhý proces

V súčasnosti sa spracúva dokumentácia pre územné rozhodnutie. Je jedným z predpokladov získania stavebného povolenia. Po jej dokončení ju pošlú všetkým dotknutým subjektom na pripomienkovanie. Nakoniec zvolili variant výstavby mosta, ktorý „prilepia“ na existujúci cestný most nad koľajnicami. Slovenská správa ciest (SSC), ktorá spravuje obchvat, už súhlasila s jeho umiestnením vedľa toho ich. Podmienkou je doloženie detailného statického posudku.

Radnica zatiaľ vyčlenila 10- tisíc eur na spracovanie projektovej dokumentácie, bez nej sa nedá odhadnúť, koľko bude výstavba cyklochodníka stáť. Či ho zaplatí radnica, alebo sa budú finančne podieľať aj ďalšie subjekty, bude ešte predmetom rokovaní. O približnej cene cyklochodníka je ešte predčasné hovoriť. Mesto sa musí okrem iného dohodnúť aj so súkromnými vlastníkmi niektorých parciel, cez ktoré by mal viesť.

Skryť Vypnúť reklamu

Ešte pred rokom sa pre nás Peter Švec, hovorca automobilky PSA, vyjadril, že cyklochodník je pre nich dôležitá téma, zvýšil by sa komfort dochádzky pre mnohých zamestnancov, ktorí uprednostnia pre dopravu do práce bicykel či kolieskové korčule. Aktuálne sa nám do redakčnej uzávierky nestihol vyjadriť, v PSA majú momentálne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku.

Z radnice nás informovali, že o spolupráci s automobilkou sa rokuje.

O termíne výstavby je ešte priskoro hovoriť

Termín, kedy by sa mohlo začať s výstavbou cyklotrasy, je zatiaľ neznámy. Podľa našich informácií, ak sa všetko administratívne a majetkovo dorieši, samotná realizácia zaberie približne tri mesiace. „Dokumentácia premostenia rieši iba tento úsek, a to pokračovanie od jestvujúcej cyklotrasy zo Zavarskej cesty, kde sa sústavou schodísk a rámp dostane na úroveň obchvatu, preklenie železničnú trať rovnobežne s mostom a opäť sústavou rámp a schodísk bude klesať k jestvujúcej spoločnej cestičke pre chodcov a cyklistov,“ spresnil Miroslav Kadlíček z mestského odboru územného rozvoja. Široká by mala byť tri metre.

Skryť Vypnúť reklamu

So správcom sa už dohodli

Ešte koncom minulého septembra sa vraj mesto dohodlo so SSC, že zabezpečí spracovanie prvého aj druhého kroku v procese povoľovania stavby, a to dokumentácie pre územné rozhodnutie a dokumentácie pre stavebné povolenie a realizáciu a potom ho SSC bude pripomienkovať.

Mesto sa snaží cyklocestou prepojiť túto časť už od roku 2006, ešte vtedy dalo spracovať niekoľko variantov pešieho a cyklistického premostenia pri obchvate zo Zavarskej cesty.

Na finančne najvýhodnejší spracovali projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie. Predbežné odhady hovorili o necelom milióne eur. Mesto vtedy nenašlo naň peniaze a v oslovovaní ostatných spoločností, najmä PSA, bolo neúspešné.

Projekt odložili na neurčito. Pôvodná dokumentácia sa už v súčasnosti nedá použiť.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 780
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 936
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 660
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 717
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 459
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 863
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 478
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 320
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 165
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Samospráva

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miesta obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

Mladí ponúkli pomoc samospráve. Využijú modernú technológiu

Monitoring odberných miest bude cez kolkojetamludi.sk.

Vodička narazila do stromu, pri nehode sa zranili aj dve deti

Záchranári odviezli po nehode ženu s deťmi do nemocnice.

V trnavskej nemocnici sa vyliečili traja pacienti, ktorí boli na pľúcnej ventilácii

V súčasnosti je v zariadení hospitalizovaných 28 pacientov s novým koronavírusom.

Fakultná nemocnica Trnava

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Už ste čítali?