Južný obchvat Trnavy tak skoro zrejme nebude

Odklon tranzitov cez jedno z najväčších sídlisk Trnavy budú musieť domáci strpieť zrejme ešte niekoľko rokov. Slovenská správa ciest pripravuje štúdiu realizovateľnosti.

Pre chýbajúci obchvat musia kamióny chodiť zatiaľ cez sídlisko Linčianska. Pre chýbajúci obchvat musia kamióny chodiť zatiaľ cez sídlisko Linčianska. (Zdroj: PB)

TRNAVA. O tom, že severný obchvat Trnave prospel, dnes už niet žiadnych pochýb. Koniec koncov to dokazujú aj pravidelné merania intenzity dopravy nielen na obchvate, ale aj na bývalých tranzitných uliciach. Ako napríklad Trstínska, Rybníková, Bučianska. Počet nákladiakov tam po otvorení obchvatu rapídne klesol. V júni 2012 rečnil na otvorení severného obchvatu aj vtedajší minister dopravy Ján Počiatek, ktorý povedal, že s výstavbou južnej vetvy jeho rezort ráta. Trnavský župan Tibor Mikuš vtedy poznamenal, aby sme sa ho dožili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Treba spomenúť, že severný obchvat sa tiež „nerodil" ľahko. Štúdia existovala už od polovice 70. rokov. A hoci radnica urgovala jeho výstavbu už v 90. rokoch, všetko sa dalo do pohybu až po príchode automobilky PSA.

Otázne je, aké čísla by priniesol južný obchvat. Hoci najsmelšie odhady hovorili už o tomto roku ako začiatku výstavby, v súčasnosti je to už nemysliteľné. Zo Slovenskej správy ciest (SSC) sme sa dozvedeli, že momentálne prebieha verejné obstarávanie na štúdiu realizovateľnosti. „Ak z nej vyjde opodstatnenosť akcie, na ktorú sa pýtate, bude sa v nej pokračovať," napísala Lenka Salvianyová z kancelárie generálneho riaditeľa SSC.

Štúdia určí, kedy ho bude treba

Podľa jej slov má ísť o navrhnutie technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia trasy. Ďalej sa majú vyhodnotiť už navrhnuté trasy, v prípade potreby aj doplniť nové požiadavky. Štúdia by mala byť hotová asi do pol roka od podpisu zmluvy s dodávateľom. „Zároveň určí, kedy bude južný obchvat potrebný," doplnila.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdia realizovateľnosti je súčasťou žiadosti o eurofondy. SSC totiž od vlády nedostala finančné prostriedky na výstavbu. „Aj keď sa 5. 3. 2014 uskutočnilo v obci Horné Orešany 97. výjazdové rokovanie vlády SR s uznesením č. 99, v ktorom bolo uložené ministrovi dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja zaradiť do investičného plánu SSC výstavbu južného obchvatu mesta Trnava s ukončením na ceste 1/61 pri napojení na priemyselnú zónu," spresnil Miroslav Kadlíček z mestského referátu dopravného urbanizmu.

Južný obchvat je podľa jeho slov určite potrebný. „Keďže zo strany mesta boli splnené všetky dohody, ďalší postup prác je plne v rukách SSC," doplnil.

Ľudia z Linčianskej nadšení nie sú

Presúvaniu začiatku výstavby sa zrejme nepotešia ľudia z Golianovej a Nerudovej na okraji Linčianskej. Odklon tranzitov prechádza práve pod ich oknami. „V letných mesiacoch je to horšie. Autá najviac počuť už od piatej rána až do pol piatej popoludní," dodal Marián z Linčianskej. Situácia sa o čosi zlepšila po čiastočnej úprave Golianovej a Nerudovej. Na problémových miestach naliali nový asfalt, najvyššia povolená tam platí tridsiatka. Tú podľa Mariána vraj nikto nekontroluje. Ani nosnosť nákladiakov. „Bolo by dobré, keby aspoň jedenkrát polícia zmerala nosnosť áut.

SkryťVypnúť reklamu

Okná smerom do ulice neotvára počas leta Eva z Golianovej. Počas dňa, hlavne popoludní, sú tam pravidelné zápchy. Často sa vraj nemôže dostať ani z parkoviska. „Okrem toho denne okolo nás prejde množstvo kamiónov, predpísanú rýchlosť však máloktorí dodržiavajú," podelila sa s nami o každodennú skúsenosť.

Aj v Modranke čakajú na obchvat

Nadšení nie sú ani ľudia z miestnej časti Modranka, kam sa dá v súčasnosti dostať po Nitrianskej smerom na Rl. V poslednom období ide o jeden z najfrekventovanejších úsekov Trnavy.

Južný obchvat mal zabezpečiť výstavbu novej komunikácie, ktorá by ju prepojila s Trnavou. Konkrétne Bulharskú ulicu s Jabloňovou. Proti tomu sa však postavilo niekoľko ľudí z Jabloňovej, ktorí spísali petíciu. Za pravdu im nakoniec dal aj Najvyšší súd Slovenskej republiky, ktorý rozhodol, že boli porušené ich práva. Agnesa Petková, jediná poslankyňa za túto časť v mestskom zastupiteľstve, nám v telefonickom rozhovore povedala, že obchvat už sľubovali pred 30 rokmi. „Izolovali nás cestami a z Trnavy sa sem nedá poriadne dostať," dodala Petková. Modranka má viac ako 2500 obyvateľov, nové prepojenie všetci očakávajú. Na margo petície dodala, že miestni vedeli pred výstavbou, že tadiaľ bude viesť obchvat a nová cesta do Trnavy. Rozhodnutie súdu podľa jej slov všetko skomplikovalo. Už vraj písala list SSC, adresovať ho bude aj ministerstvu dopravy. Nové prepojenie v rámci južného obchvatu je v dnešnej dobe už pre Modranku nevyhnutné.

Južný obchvat by jednoznačne odľahčil túto časť Trnavy. Ide o chýbajúce prepojenie starej cesty v smere na Bratislavu a jestvujúceho juhovýchodného a severného obchvatu s napojením na všetky okolité cesty na Piešťany, Trstín či Nitru. 

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 059
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 606
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 210
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 134
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 208
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 493
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 533
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 374
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Tematín sa nachádza v Považskom Inovci.

Veľa informácií o hrade čaká na objavenie.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Inšpirujte sa a nechajte sa unášať do sveta gastronomických pochúťok s našou druhou časťou najlepších tipov na jedlo a nápoje v našom meste.


Z miesta nehody.

Polícia v priebehu jedného dňa zaznamenala až päť nehôd.


  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 208
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 493
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 533
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 374
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu