Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Južný obchvat Trnavy tak skoro zrejme nebude

Odklon tranzitov cez jedno z najväčších sídlisk Trnavy budú musieť domáci strpieť zrejme ešte niekoľko rokov. Slovenská správa ciest pripravuje štúdiu realizovateľnosti.

Pre chýbajúci obchvat musia kamióny chodiť zatiaľ cez sídlisko Linčianska. Pre chýbajúci obchvat musia kamióny chodiť zatiaľ cez sídlisko Linčianska. (Zdroj: PB)

TRNAVA. O tom, že severný obchvat Trnave prospel, dnes už niet žiadnych pochýb. Koniec koncov to dokazujú aj pravidelné merania intenzity dopravy nielen na obchvate, ale aj na bývalých tranzitných uliciach. Ako napríklad Trstínska, Rybníková, Bučianska. Počet nákladiakov tam po otvorení obchvatu rapídne klesol. V júni 2012 rečnil na otvorení severného obchvatu aj vtedajší minister dopravy Ján Počiatek, ktorý povedal, že s výstavbou južnej vetvy jeho rezort ráta. Trnavský župan Tibor Mikuš vtedy poznamenal, aby sme sa ho dožili.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Treba spomenúť, že severný obchvat sa tiež „nerodil" ľahko. Štúdia existovala už od polovice 70. rokov. A hoci radnica urgovala jeho výstavbu už v 90. rokoch, všetko sa dalo do pohybu až po príchode automobilky PSA.

Otázne je, aké čísla by priniesol južný obchvat. Hoci najsmelšie odhady hovorili už o tomto roku ako začiatku výstavby, v súčasnosti je to už nemysliteľné. Zo Slovenskej správy ciest (SSC) sme sa dozvedeli, že momentálne prebieha verejné obstarávanie na štúdiu realizovateľnosti. „Ak z nej vyjde opodstatnenosť akcie, na ktorú sa pýtate, bude sa v nej pokračovať," napísala Lenka Salvianyová z kancelárie generálneho riaditeľa SSC.

Štúdia určí, kedy ho bude treba

Podľa jej slov má ísť o navrhnutie technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia trasy. Ďalej sa majú vyhodnotiť už navrhnuté trasy, v prípade potreby aj doplniť nové požiadavky. Štúdia by mala byť hotová asi do pol roka od podpisu zmluvy s dodávateľom. „Zároveň určí, kedy bude južný obchvat potrebný," doplnila.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdia realizovateľnosti je súčasťou žiadosti o eurofondy. SSC totiž od vlády nedostala finančné prostriedky na výstavbu. „Aj keď sa 5. 3. 2014 uskutočnilo v obci Horné Orešany 97. výjazdové rokovanie vlády SR s uznesením č. 99, v ktorom bolo uložené ministrovi dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja zaradiť do investičného plánu SSC výstavbu južného obchvatu mesta Trnava s ukončením na ceste 1/61 pri napojení na priemyselnú zónu," spresnil Miroslav Kadlíček z mestského referátu dopravného urbanizmu.

Južný obchvat je podľa jeho slov určite potrebný. „Keďže zo strany mesta boli splnené všetky dohody, ďalší postup prác je plne v rukách SSC," doplnil.

Ľudia z Linčianskej nadšení nie sú

Presúvaniu začiatku výstavby sa zrejme nepotešia ľudia z Golianovej a Nerudovej na okraji Linčianskej. Odklon tranzitov prechádza práve pod ich oknami. „V letných mesiacoch je to horšie. Autá najviac počuť už od piatej rána až do pol piatej popoludní," dodal Marián z Linčianskej. Situácia sa o čosi zlepšila po čiastočnej úprave Golianovej a Nerudovej. Na problémových miestach naliali nový asfalt, najvyššia povolená tam platí tridsiatka. Tú podľa Mariána vraj nikto nekontroluje. Ani nosnosť nákladiakov. „Bolo by dobré, keby aspoň jedenkrát polícia zmerala nosnosť áut.

SkryťVypnúť reklamu

Okná smerom do ulice neotvára počas leta Eva z Golianovej. Počas dňa, hlavne popoludní, sú tam pravidelné zápchy. Často sa vraj nemôže dostať ani z parkoviska. „Okrem toho denne okolo nás prejde množstvo kamiónov, predpísanú rýchlosť však máloktorí dodržiavajú," podelila sa s nami o každodennú skúsenosť.

Aj v Modranke čakajú na obchvat

Nadšení nie sú ani ľudia z miestnej časti Modranka, kam sa dá v súčasnosti dostať po Nitrianskej smerom na Rl. V poslednom období ide o jeden z najfrekventovanejších úsekov Trnavy.

Južný obchvat mal zabezpečiť výstavbu novej komunikácie, ktorá by ju prepojila s Trnavou. Konkrétne Bulharskú ulicu s Jabloňovou. Proti tomu sa však postavilo niekoľko ľudí z Jabloňovej, ktorí spísali petíciu. Za pravdu im nakoniec dal aj Najvyšší súd Slovenskej republiky, ktorý rozhodol, že boli porušené ich práva. Agnesa Petková, jediná poslankyňa za túto časť v mestskom zastupiteľstve, nám v telefonickom rozhovore povedala, že obchvat už sľubovali pred 30 rokmi. „Izolovali nás cestami a z Trnavy sa sem nedá poriadne dostať," dodala Petková. Modranka má viac ako 2500 obyvateľov, nové prepojenie všetci očakávajú. Na margo petície dodala, že miestni vedeli pred výstavbou, že tadiaľ bude viesť obchvat a nová cesta do Trnavy. Rozhodnutie súdu podľa jej slov všetko skomplikovalo. Už vraj písala list SSC, adresovať ho bude aj ministerstvu dopravy. Nové prepojenie v rámci južného obchvatu je v dnešnej dobe už pre Modranku nevyhnutné.

Južný obchvat by jednoznačne odľahčil túto časť Trnavy. Ide o chýbajúce prepojenie starej cesty v smere na Bratislavu a jestvujúceho juhovýchodného a severného obchvatu s napojením na všetky okolité cesty na Piešťany, Trstín či Nitru. 

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 487
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 842
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 167
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 039
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 595
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 587
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 486
  8. Skontrolujte si, či nemáte predražené úvery a poistenie 680

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  2. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  3. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  4. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  6. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  8. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 17 985
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 205
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 484
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 675
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 471
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 841
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 740
  8. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 350
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Kypí vám pri pohľade na deti pozerajúce do telefónu alebo sediace za počítačom krv v žilách? Pozor, aby ste ich nepripravili o úspešnú kariéru. Namiesto zákazov ich naučte počítačom rozumieť - a zabezpečíte im lepšiu budúcnosť.


13 h
Požiar strechy sa podarilo uhasiť pred príchodom hasičov.

Predbežnú škodu po požiari odhadli na 3 tisíc eur.


14 h

Auto skončilo mimo cesty, žena bola pod vplyvom alkoholu.


17 h
Samospráva v priebehu minulého týždňa tabuľky prelepila.

Ľudia sa sťažovali, vedenie Trnavy zakročilo.


24 h

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  2. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  3. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  4. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Liptovské Matiašovce
  6. Roman Kebísek: Ostrolúcka písala o Štúrovi ako orlovi a o sebe ako lastovičke
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  8. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 17 985
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 14 205
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 484
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 675
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 471
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 841
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 740
  8. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 3 350
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu