TRNAVA. Úlohou štúdie podľa vyhlásenej verejnej súťaže bude navrhnutie technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšieho riešenia trasy cesty. Zároveň má vyhodnotiť už navrhnuté trasy, prípadne doplniť a zhodnotiť ich varianty.
Predpokladaná cena za vypracovanie štúdie realizovateľnosti je 411,6 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (takmer 494 tis. eur vrátane dane). Príprava štúdie je plánovaná na šesť mesiacov od účinnosti zmluvy s jej budúcim zhotoviteľom, lehota na predkladanie ponúk je 31. mája. Zákazka má byť financovaná z rozpočtu Európskej únie cez Európsky fond regionálneho rozvoja a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.
Cestári ešte v marci vyhlásili verejnú súťaž na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre posúdenie trasy cesty I/75 Galanta - Šaľa - Nové Zámky. V januári začali tendre na štúdie realizovateľnosti aj pre cesty I/66 Slovenská Ľupča - Telgárt - hranica Banskobystrického a Prešovského kraja a I/72 Brezno - Rimavská Sobota. Od konca vlaňajška trvajú súťaže na štúdie realizovateľnosti pre cesty I/68 Mníšek nad Popradom - Prešov a I/79 Vranov nad Topľou - hranica Slovenska s Ukrajinou.
Slovenská správa ciest je samostatná rozpočtová organizácia zriadená ministerstvom dopravy k 1. januáru 1996. Spravuje cesty prvej triedy a vykonáva pre ne investičnú činnosť. Generálne riaditeľstvo SSC je v Bratislave, štyri regionálne organizačné zložky majú zastúpenie v Bratislave, Žiline, Banskej Bystrici a Košiciach.
Investičná výstavba a správa ciest (IVSC) Bratislava má na starosti cesty prvej triedy v Bratislavskom, Trnavskom a Nitrianskom kraji, IVSC Žilina v Žilinskom a Trenčianskom kraji, IVSC Banská Bystrica v Banskobystrickom kraji a IVSC Košice v Košickom a Prešovskom kraji.