Piatok, 27. január, 2023 | Meniny má Bohuš

Posledné priecestie bez rámp v Trnave. Železnice nás odkázali na radnicu

Na frekventovanom železničnom priecestí na Kamennej ceste upozorňuje na prichádzajúci vlak iba výstražná svetelná signalizácia. Závory môže navrhnúť aj mesto, musí ich však zaplatiť.

ilustračné fotoilustračné foto (Zdroj: TK)

TRNAVA. Železničnému priecestiu (ŽP) na Kamennej ceste chýbajú mechanické zábrany. Že by ich tam bolo treba, tvrdia aj viacerí diskutujúci Trnavčania na našom facebook-u. Priecestie je dosť frekventované, vzhľadom na ďalšiu plánovanú výstavbu rodinných domov tam doprava bude iba rásť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niektorí píšu aj o tom, že keď svieti slnko, svetlá na semafore nevidno. Podľa Evky by mali byť závory v dnešnej dobe samozrejmosťou na každom priecestí.

Šoféri chodia aj na červenú

Na Kamennej ceste je aj najväčší trnavský cintorín, sídli tu aj správa pohrebísk (SP).

SkryťVypnúť reklamu

„Z nášho pohľadu sú tu závory určite potrebné, hlavne z bezpečnostného hľadiska,“ napísala Michaela Šípošová Rigová z kancelárie SP.

Od návštevníkov cintorína vraj doteraz žiadne sťažnosti ohľadne priecestia nezaevidovali.

„Už viackrát sa tu stalo, že výstražné svetlo blikalo na červeno a vlak stále neprichádzal. Niektorí nedočkaví šoféri červenú po chvíli ignorovali. Ak by tam boli závory, nestalo by sa to,“ dodala.

To, že závory by boli predsa len bezpečnejšie, si myslí aj inštruktor trnavskej autoškoly Mochito. „Závory by na tomto priecestí určite mali byť. Je veľmi frekventované, či už vodičmi motorových vozidiel, ale hlavne teraz v letnom období chodcami a cyklistami,“ zhrnul Vladimír Mochňacký.

Zábrany prechodcov a cyklistov

Po Kamennej chodia do Kamenného Mlyna stovky cyklistov, korčuliarov či bežcov. Často so slúchadlami na ušiach a v plnej koncentrácii na svoju aktivitu. Aj pre nich tam ešte v roku 2014 mesto vybudovalo zábrany, červeno-biele zábradlia tam pribudli v rámci prepojenia cyklochodníkov na Kamennej a T. Vansovej.

SkryťVypnúť reklamu

„Pred spracovaním zadania prebiehali viaceré rokovania gestora dopravy so ŽSR. Dospelo sa k záveru, že pre vybudované mechanické zábrany budú cyklisti opatrnejší a pri prechode cez priecestie zostúpia z bicykla,“ povedala ešte pred dvomi rokmi Jana Gmitterová z referátu komunikácie mesta Trnava.

Na prichádzajúci vlak upozorňuje výstražné signalizačné zariadenie. Podľa našich informácii, denne tadiaľ prejde priemerne 22 osobných vlakov v oboch smeroch a 6 nákladných. Počas víkendov je ich o niečo menej. Zo železníc sme sa dozvedeli, že dané priecestie bolo vybudované v zmysle schválenej projektovej dokumentácie a plne vyhovuje platným predpisom a normám Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

„Upozorňujeme, že k dopravným nehodám na priecestiach dochádza len v dôsledku nedodržiavania platných zákonov a predpisov užívateľmi cestnej komunikácie,“ doplnila Ivana Popluhárová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSR tvrdia, že je bezpečné

Podľa jej slov je ŽP na Kamennej bezpečné. V minulom roku sa tu nestala žiadna nehoda. Poslednú zaevidovali ešte koncom roka 2012, smrteľnú pred vyše desiatimi rokmi. Minulý rok tam síce zahynul 56-ročný Trnavčan, podľa vyšetrovania polície však išlo o samovraždu.

Podľa zákona o dráhach závory však nemusia osadiť iba železnice. „Doplnenie svetelného priecestného zabezpečovacieho zariadenia závorami zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomuto stavu dochádza,“ píše sa v zákone. Napríklad, ak mesto ako správca pozemnej komunikácie uzná za vhodné, že by na Kamennej mali byť závory, tak tam budú. „V prípade doplnenia PZZ závorami musí byť na úpravu zabezpečovacieho zariadenia vypracovaná a schválená projektová dokumentácia,“ doplnila Popluhárová. Tú musí vypracovať oprávnená osoba, ktorú schvália ŽSR. „Práce na úprave môže vykonávať len zhotoviteľ, disponujúci náležitým oprávnením na výkon prác na železnici,“ uzavrela Popluhárová.

„V prípade potreby bude mesto zvažovať aj túto možnosť, no primárne je za priecestie a bezpečnosť zodpovedná ŽSR,“ odpovedal Pavol Tomašovič, hovorca mesta. Podľa našich informácií by inštalovanie závorového systému na tomto priecestí vyšlo približne 50-tisíc eur.

Nedozvedeli sme sa

To, prečo na ďalších priecestiach na tejto trati v rámci Trnavy, teda na Ružindolskej, Suchovskej a Trstínskej, rampy sú a na Kamennej chýbajú, sme sa priamo nedozvedeli.

„Súčasný spôsob zabezpečenia priecestí bol prerokovaný i s dotknutými orgánmi štátnej správy, ako okresný dopravný inšpektorát. Pre uvedený spôsob zabezpečenia bolo vydané rozhodnutie Úradu pre reguláciu železničnej dopravy Bratislava, v súčasnosti Dráhový úrad rezortu dopravy,“ odpovedala na otázku Popluhárová.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok
  8. Zavedenie novej dane ohrozuje energetickú bezpečnosť Slovenska
  1. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 6 061
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 427
  3. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 387
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 1 946
  5. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 857
  6. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 682
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 452
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 316

Blogy SME

  1. Zuza Kumanova: Nezabudnúť na holokaust je povinnosťou nás všetkých
  2. Post Bellum SK: Obete holokaustu nie sú len číslami, majú svoje mená
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane
  4. Norbert Skoupa: Čo ma naučil prvý rok behu
  5. Miro Jankes: Januárové obrázky (2023)
  6. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan)
  7. Post Bellum SK: Svedectvo štyroch žien, ktoré prežili holokaust
  8. Ľuboš Vodička: Park a iné zaujímavosti v rakúskom Laxenburgu pri Viedni
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 618
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 934
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 896
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 880
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 5 017
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 584
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 400
  8. Věra Tepličková: Doktor Bukovský vyhral prvostupňový súd s blogerom 3 283
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Záchranári ho po prvotnom ošetrení previezli do nemocnice na ďalšie vyšetrenia.


(red) 12m
Takto to vyzeralo v garáži po požiari.

Hasičom sa podarilo zachrániť majetok za pol milióna eur.


2 h

Bezplatné poradenstvo „Žiť energiou“ je v januári dostupné v každom krajskom meste.


2 h
Ilustračná fotografia.

Prinášame veľký prehľad rodičovských príspevkov a dávok.


2 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vírus pre zviera znamená istú smrť. Účinná terapia ani vakcína zatiaľ neexistujú.


24. jan

Páchatelia rozprávali po poľsky.


19 h

Poškodením majetku a krádežou peňazí vznikla majiteľom celková škoda viac ako 3 000 eur.


25. jan

Skúšajú poistné ventily na vypustenie pary.


24. jan

Blogy SME

  1. Zuza Kumanova: Nezabudnúť na holokaust je povinnosťou nás všetkých
  2. Post Bellum SK: Obete holokaustu nie sú len číslami, majú svoje mená
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane
  4. Norbert Skoupa: Čo ma naučil prvý rok behu
  5. Miro Jankes: Januárové obrázky (2023)
  6. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan)
  7. Post Bellum SK: Svedectvo štyroch žien, ktoré prežili holokaust
  8. Ľuboš Vodička: Park a iné zaujímavosti v rakúskom Laxenburgu pri Viedni
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 618
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 934
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 896
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 880
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 5 017
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 584
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 400
  8. Věra Tepličková: Doktor Bukovský vyhral prvostupňový súd s blogerom 3 283
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu