Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Posledné priecestie bez rámp v Trnave. Železnice nás odkázali na radnicu

Na frekventovanom železničnom priecestí na Kamennej ceste upozorňuje na prichádzajúci vlak iba výstražná svetelná signalizácia. Závory môže navrhnúť aj mesto, musí ich však zaplatiť.

ilustračné fotoilustračné foto (Zdroj: TK)

TRNAVA. Železničnému priecestiu (ŽP) na Kamennej ceste chýbajú mechanické zábrany. Že by ich tam bolo treba, tvrdia aj viacerí diskutujúci Trnavčania na našom facebook-u. Priecestie je dosť frekventované, vzhľadom na ďalšiu plánovanú výstavbu rodinných domov tam doprava bude iba rásť.

Niektorí píšu aj o tom, že keď svieti slnko, svetlá na semafore nevidno. Podľa Evky by mali byť závory v dnešnej dobe samozrejmosťou na každom priecestí.

Šoféri chodia aj na červenú

Na Kamennej ceste je aj najväčší trnavský cintorín, sídli tu aj správa pohrebísk (SP).

Skryť Vypnúť reklamu

„Z nášho pohľadu sú tu závory určite potrebné, hlavne z bezpečnostného hľadiska,“ napísala Michaela Šípošová Rigová z kancelárie SP.

Od návštevníkov cintorína vraj doteraz žiadne sťažnosti ohľadne priecestia nezaevidovali.

„Už viackrát sa tu stalo, že výstražné svetlo blikalo na červeno a vlak stále neprichádzal. Niektorí nedočkaví šoféri červenú po chvíli ignorovali. Ak by tam boli závory, nestalo by sa to,“ dodala.

To, že závory by boli predsa len bezpečnejšie, si myslí aj inštruktor trnavskej autoškoly Mochito. „Závory by na tomto priecestí určite mali byť. Je veľmi frekventované, či už vodičmi motorových vozidiel, ale hlavne teraz v letnom období chodcami a cyklistami,“ zhrnul Vladimír Mochňacký.

Zábrany prechodcov a cyklistov

Po Kamennej chodia do Kamenného Mlyna stovky cyklistov, korčuliarov či bežcov. Často so slúchadlami na ušiach a v plnej koncentrácii na svoju aktivitu. Aj pre nich tam ešte v roku 2014 mesto vybudovalo zábrany, červeno-biele zábradlia tam pribudli v rámci prepojenia cyklochodníkov na Kamennej a T. Vansovej.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pred spracovaním zadania prebiehali viaceré rokovania gestora dopravy so ŽSR. Dospelo sa k záveru, že pre vybudované mechanické zábrany budú cyklisti opatrnejší a pri prechode cez priecestie zostúpia z bicykla,“ povedala ešte pred dvomi rokmi Jana Gmitterová z referátu komunikácie mesta Trnava.

Na prichádzajúci vlak upozorňuje výstražné signalizačné zariadenie. Podľa našich informácii, denne tadiaľ prejde priemerne 22 osobných vlakov v oboch smeroch a 6 nákladných. Počas víkendov je ich o niečo menej. Zo železníc sme sa dozvedeli, že dané priecestie bolo vybudované v zmysle schválenej projektovej dokumentácie a plne vyhovuje platným predpisom a normám Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

„Upozorňujeme, že k dopravným nehodám na priecestiach dochádza len v dôsledku nedodržiavania platných zákonov a predpisov užívateľmi cestnej komunikácie,“ doplnila Ivana Popluhárová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.

Skryť Vypnúť reklamu

ŽSR tvrdia, že je bezpečné

Podľa jej slov je ŽP na Kamennej bezpečné. V minulom roku sa tu nestala žiadna nehoda. Poslednú zaevidovali ešte koncom roka 2012, smrteľnú pred vyše desiatimi rokmi. Minulý rok tam síce zahynul 56-ročný Trnavčan, podľa vyšetrovania polície však išlo o samovraždu.

Podľa zákona o dráhach závory však nemusia osadiť iba železnice. „Doplnenie svetelného priecestného zabezpečovacieho zariadenia závorami zabezpečuje ten, z koho podnetu k tomuto stavu dochádza,“ píše sa v zákone. Napríklad, ak mesto ako správca pozemnej komunikácie uzná za vhodné, že by na Kamennej mali byť závory, tak tam budú. „V prípade doplnenia PZZ závorami musí byť na úpravu zabezpečovacieho zariadenia vypracovaná a schválená projektová dokumentácia,“ doplnila Popluhárová. Tú musí vypracovať oprávnená osoba, ktorú schvália ŽSR. „Práce na úprave môže vykonávať len zhotoviteľ, disponujúci náležitým oprávnením na výkon prác na železnici,“ uzavrela Popluhárová.

„V prípade potreby bude mesto zvažovať aj túto možnosť, no primárne je za priecestie a bezpečnosť zodpovedná ŽSR,“ odpovedal Pavol Tomašovič, hovorca mesta. Podľa našich informácií by inštalovanie závorového systému na tomto priecestí vyšlo približne 50-tisíc eur.

Nedozvedeli sme sa

To, prečo na ďalších priecestiach na tejto trati v rámci Trnavy, teda na Ružindolskej, Suchovskej a Trstínskej, rampy sú a na Kamennej chýbajú, sme sa priamo nedozvedeli.

„Súčasný spôsob zabezpečenia priecestí bol prerokovaný i s dotknutými orgánmi štátnej správy, ako okresný dopravný inšpektorát. Pre uvedený spôsob zabezpečenia bolo vydané rozhodnutie Úradu pre reguláciu železničnej dopravy Bratislava, v súčasnosti Dráhový úrad rezortu dopravy,“ odpovedala na otázku Popluhárová.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 381
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 590
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 856
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 244
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 078
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 324
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 403
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 082
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 358
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 271
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Samospráva

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Testovanie na nový koronavírus.

Polícia pátra po 30-ročnom mužovi, je nezvestný viac ako desať dní

Nezvestný muž by sa mal zdržiavať v Trnave a v blízkom okolí.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

V Dunajskej Strede bude 16 odberných miest, jedno mobilné

Mesto odporúča obyvateľom sledovať priebeh testovania na profile radnice na sociálnej sieti.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Primátor Hattas: Situácia je v Nitre veľmi kritická, chýbajú lekári

V pätnástich dedinách budú testovať len jeden deň.

Už ste čítali?