TRNAVA. Prednedávnom sme informovali aj o tom, že čitateľ z Nerudovej ulice na sídlisku Linčianska v snahe zamedziť nedovolenému parkovaniu na tráve, navrhuje postaviť nové parkovisko. Zabrať by sa pri tom musel úzky pás trávy.
Radnica deklarovala, že už nechce stavať žiadne parkoviská na úkor zelene a chce presadiť koncepčnejšie riešenia. Či už dvojposchodové montované parkovacie domy, či záchytné parkoviská.
Mráz podporil parkovisko
Poslanec Rastislav Mráz (KDH) podporil vznik parkoviska na Linčianskej na poslednom zasadnutí mestského zastupiteľstva. Bude to vraj lepšie ako súčasný stav. Parkovanie na zeleni či na basketbalovom ihrisku tu patrí ku každodennej realite.


Čitateľ Marián navrhol radnici parkovisko bez zložitých stavebných zásahov, ktoré by zabralo iba kúsok z trávnika. Na danom mieste by mohlo podľa jeho slov vzniknúť približne dvadsať miest stojacich kolmo na jestvujúci chodník. Podobné parkovisko je o kúsok ďalej na Golianovej.
Mráz navrhol, aby sa najskôr zamedzilo podobnému parkovaniu vo vnútrobloku na Nerudovej zablokovaním prístupu na trávnik či ihrisko. Druhým krokom by mala byť samotná výstavba spomínaného parkoviska.
Primátor si počká na výsledky analýzy
K návrhu sa vyjadril aj primátor Peter Bročka (Lepšia Trnava), ktorý vraj nemá problém ho podporiť. Dodal však, že v súčasnosti sa robí analýza statickej dopravy v celej Trnave, ktorá má zmapovať aj možnosti parkovania na sídliskách. Až podľa jej záverov by sa potom pustil respektíve nepustil do výstavby. Parkovisko sa pozdáva aj ďalšiemu poslancovi Jozefovi Kloknerovi (NEKA), ktorý by podobne ako primátor najskôr počkal na výsledky analýzy a potom riešil parkovacie miesta na Linčianskej.
Zrátajú všetky miesta
Podľa Bročku má táto parkovacia štúdia zistiť presné čísla miest nielen v centre, ale aj na sídliskách. Zároveň počíta aj s tými, ktoré nie sú legálne a využívajú sa na parkovanie. „Výstup sa bude dať sprístupniť aj ako interaktívna mapa, kde bude možné dohľadať konkrétne parkovacie miesto, vrátane tých „nelegálnych“ a miest rezervovaných pre invalidov,“ prezradil viac o štúdii Bročka. Jej druhou časťou sú vraj návrhy od spoločnosti, ktorá štúdiu spracúva, na budovanie jednotlivých parkovacích miest.
„Dá nám návrhy, kde je ešte priestor. Pôjde o prvotné verzie, po nich bude nasledovať verejné prerokovanie, kde si ľudia budú môcť povedať, čo si o tom myslia,“ zhrnul primátor s tým, že do leta musí prebehnúť kompletizácia miest vrátane verejných diskusií.
Parkovisko na Jiráskovej ulici na rovnakom sídlisku, ktoré dokončili ešte v septembri, malo byť posledným v Trnave, ktoré vzniklo na úkor zelene. Za vyše 17 tisíc eur tam vzniklo asi 22 nových parkovacích miest. Chodník posunuli bližšie k činžiaku, zostal iba úzky pás zelene. Podľa minuloročných vyjadrení radnice, iná možnosť v tejto lokalite nebola. Ľudia museli často parkovať až na čerpacej stanici na Bratislavskej. Podľa našich zistení, situácia na Jiráskovej je znova tak ako predtým. Vo večerných hodinách býva všetko beznádejne plné.