TRNAVA. Na kamióny a nákladiaky smerujúce do priemyselného parku Empark na konci Seredskej v Modranke sa sťažujú domáci. Hluk, prach a otrasy sú vraj na dennom poriadku, so svojím problémom sa už obrátili na primátora Trnavy Petra Bročku.
V Emparku sú priestory určené pre parkovanie kamiónov, kancelárske, skladové a administratívne priestory či čerpacia stanica. Pre zákazníkov je prístupný nonstop.
Vedenie mesta o tom vie
„Na poslednom stretnutí s primátorom mesta Trnava s obyvateľmi Trnava-Modranka, bola už druhýkrát vznesená požiadavka osadenia na začiatku Seredskej ulice dopravnej značky- zákaz vjazdu nákladných áut nad 7,5 tony po križovatku s Diaľničnou,“ píše v podnete obyvateľ Seredskej. Diaľničná pritom vedie z R1 priamo až na koniec Modranky, od križovatky so Seredskou je to do priemyselného parku iba kúsok. Nákladiaky by sa tak vyhli väčšej časti Seredskej.
„Po ulici chodí veľa starších ľudí a tiež detí zo školy a na okraji cesty stoja autá majiteľov domov. Táto časť ulice je nevhodná, aby cez ňu chodili nákladné autá,“ konštatuje zdroj s tým, že Modranka je mestská časť a cez ulice mesta by nákladné autá chodiť nemali.
Obrátili sme sa najskôr na policajtov. V súvislosti s nákladiakmi na Seredskej vraj neevidujú žiadny podnet, odporučili nás na cestný správny orgán.
NDS už spracovala vlastný projekt
Daný dopravný uzol je súčasťou R1, o ktorú sa stará Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Tí vraj už túto situáciu riešia dlhšie. „NDS dala vypracovať projektovú dokumentáciu, ktorej úlohou bolo navrhnúť organizáciu dopravy na vetvách križovatky Trnava, sever na rýchlostnej ceste R1,“ napísala v maile Eva Žgravčáková, hovorkyňa spoločnosti. Podľa jej slov, z projektovej dokumentácie vyplynuli tri možnosti riešenia.
Tie už predložili mestu, ministerstvu vnútra a cestnému správnemu orgánu, ktorým je rezort dopravy. Definitívne stanovisko vysloví práve ministerstvo dopravy.
S akými tromi možnosťami sa ráta, sme sa od NDS, pre nás z nepochopiteľných dôvodov, nedozvedeli. „Vo všeobecnosti platí, že zhotoviteľ projektovej dokumentácie navrhne možné riešenia situácie. Následne sa navrhnuté riešenia spolu s dotknutými partnermi vyhodnotia. Záverom procesu je prijatie jedného riešenia, ktoré sa uplatní v praxi. Finálne stanovisko a určenie k predmetnej projektovej dokumentácii vydá ministerstvo dopravy,“ odbila nás Žgravčáková.
Na presnejšie informácie o troch možných variantoch sme sa mali pýtať na ministerstve dopravy. Tam sme sa dozvedeli, že o finálnej verzii ešte nerozhodli, tri možnosti, z ktorých budú vyberať, nám takisto nepopísali. „V spolupráci s mestom naďalej zvažujeme najoptimálnejšie riešenie s ohľadom na získané údaje a predovšetkým so zachovaním bezpečnostných parametrov,“ odpovedal Peter Podstupka z odboru komunikácie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Povedali nám to až na radnici
O troch variantoch sme sa bližšie dozvedeli až na radnici. Prvý variant je aktuálny stav, ktorý by platil až do spustenia južného obchvatu.
Ten však podľa našich informácií prekáža Slovenskej správe ciest (SSC). Dopravná situácia v tomto bode je prehustená, v tomto režime mala fungovať len určitý čas.
Druhý variant je, že jednou cestou sa vojde do Modranky, inou sa pôjde späť. Tretí hovorí o vybudovaní prepájacej komunikácie na náklady mesta kúsok od spomínanej križovatky.
Ten sa najmenej zasa pozdáva mestu, pretože by to v konečnom dôsledku znamenalo zbrzdenie výstavby južného obchvatu. „Nie sú tam usporiadané pozemky a konfliktný bod by sa len o niekoľko metrov posunul ďalej,“ uzavrel Pavol Tomašovič, hovorca mesta.
S dopravnou značkou, ktorá by zakazovala prejazd vozidiel nad 7,5 tony v oboch smeroch Seredskej, sa zrejme neráta.