Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Ľudí z Modranky obťažujú kamióny, požadujú zákaz vjazdu

Niektorí obyvatelia Modranky sa sťažujú na tranzity, ktoré tadiaľ denne prechádzajú do priemyselného parku na konci Seredskej ulice.

Ľudia zo Seredskej sa sťažujú na hluk.Ľudia zo Seredskej sa sťažujú na hluk. (Zdroj: PB)

TRNAVA. Na kamióny a nákladiaky smerujúce do priemyselného parku Empark na konci Seredskej v Modranke sa sťažujú domáci. Hluk, prach a otrasy sú vraj na dennom poriadku, so svojím problémom sa už obrátili na primátora Trnavy Petra Bročku.

V Emparku sú priestory určené pre parkovanie kamiónov, kancelárske, skladové a administratívne priestory či čerpacia stanica. Pre zákazníkov je prístupný nonstop.

Vedenie mesta o tom vie

„Na poslednom stretnutí s primátorom mesta Trnava s obyvateľmi Trnava-Modranka, bola už druhýkrát vznesená požiadavka osadenia na začiatku Seredskej ulice dopravnej značky- zákaz vjazdu nákladných áut nad 7,5 tony po križovatku s Diaľničnou,“ píše v podnete obyvateľ Seredskej. Diaľničná pritom vedie z R1 priamo až na koniec Modranky, od križovatky so Seredskou je to do priemyselného parku iba kúsok. Nákladiaky by sa tak vyhli väčšej časti Seredskej.

Skryť Vypnúť reklamu

„Po ulici chodí veľa starších ľudí a tiež detí zo školy a na okraji cesty stoja autá majiteľov domov. Táto časť ulice je nevhodná, aby cez ňu chodili nákladné autá,“ konštatuje zdroj s tým, že Modranka je mestská časť a cez ulice mesta by nákladné autá chodiť nemali.

Obrátili sme sa najskôr na policajtov. V súvislosti s nákladiakmi na Seredskej vraj neevidujú žiadny podnet, odporučili nás na cestný správny orgán.

NDS už spracovala vlastný projekt

Daný dopravný uzol je súčasťou R1, o ktorú sa stará Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Tí vraj už túto situáciu riešia dlhšie. „NDS dala vypracovať projektovú dokumentáciu, ktorej úlohou bolo navrhnúť organizáciu dopravy na vetvách križovatky Trnava, sever na rýchlostnej ceste R1,“ napísala v maile Eva Žgravčáková, hovorkyňa spoločnosti. Podľa jej slov, z projektovej dokumentácie vyplynuli tri možnosti riešenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Tie už predložili mestu, ministerstvu vnútra a cestnému správnemu orgánu, ktorým je rezort dopravy. Definitívne stanovisko vysloví práve ministerstvo dopravy.

S akými tromi možnosťami sa ráta, sme sa od NDS, pre nás z nepochopiteľných dôvodov, nedozvedeli. „Vo všeobecnosti platí, že zhotoviteľ projektovej dokumentácie navrhne možné riešenia situácie. Následne sa navrhnuté riešenia spolu s dotknutými partnermi vyhodnotia. Záverom procesu je prijatie jedného riešenia, ktoré sa uplatní v praxi. Finálne stanovisko a určenie k predmetnej projektovej dokumentácii vydá ministerstvo dopravy,“ odbila nás Žgravčáková.

Na presnejšie informácie o troch možných variantoch sme sa mali pýtať na ministerstve dopravy. Tam sme sa dozvedeli, že o finálnej verzii ešte nerozhodli, tri možnosti, z ktorých budú vyberať, nám takisto nepopísali. „V spolupráci s mestom naďalej zvažujeme najoptimálnejšie riešenie s ohľadom na získané údaje a predovšetkým so zachovaním bezpečnostných parametrov,“ odpovedal Peter Podstupka z odboru komunikácie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Skryť Vypnúť reklamu

Povedali nám to až na radnici

O troch variantoch sme sa bližšie dozvedeli až na radnici. Prvý variant je aktuálny stav, ktorý by platil až do spustenia južného obchvatu.

Ten však podľa našich informácií prekáža Slovenskej správe ciest (SSC). Dopravná situácia v tomto bode je prehustená, v tomto režime mala fungovať len určitý čas.

Druhý variant je, že jednou cestou sa vojde do Modranky, inou sa pôjde späť. Tretí hovorí o vybudovaní prepájacej komunikácie na náklady mesta kúsok od spomínanej križovatky.

Ten sa najmenej zasa pozdáva mestu, pretože by to v konečnom dôsledku znamenalo zbrzdenie výstavby južného obchvatu. „Nie sú tam usporiadané pozemky a konfliktný bod by sa len o niekoľko metrov posunul ďalej,“ uzavrel Pavol Tomašovič, hovorca mesta.

S dopravnou značkou, ktorá by zakazovala prejazd vozidiel nad 7,5 tony v oboch smeroch Seredskej, sa zrejme neráta. 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 307
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 621
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 722
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 569
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 890
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 111
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 256
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 404
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 364
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 540
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Samospráva

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Trnavská automobilka sa aktívne zapojí do testovania zamestnancov

Štát umožnil firmám nad 4 000 zamestnancov, aby urobili testovanie v rámci celoplošného testovania vo vlastnej réžii.

Produkcia áut v trnavskej automobilke Groupe PSA Slovakia

FOTO: Jesenná atmosféra v Dolnej Krupej

Pozrite si pekné fotografie z prostredia parku pri miestnom kaštieli.

V Trnave bude pre testovanie na COVID-19 pripravených 55 odberových miest

Mestský úrad v Trnave zverejnil okrem zoznamu odberových miest aj zoznam ulíc, ktoré k týmto miestam pričlenil. Primátor Peter Bročka ľudí prosí, aby prišli na pričlenené odberové miesto.

V Trnave sa za administrátorov a dobrovoľníkov prihlásilo 763 ľudí

Za dobrovoľníkov a administratívnych pracovníkov pri celoplošnom testovaní na COVID-19 sa formou online dotazníka v Trnave za menej než jeden a pol dňa prihlásilo 763 ľudí.

Trnava

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Zoznam odberných miest v liptovských mestách

Pozrite si, na akých miestach sa bude konať celoplošné testovanie v liptovských mestách.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Už ste čítali?