Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Ľudí z Modranky obťažujú kamióny, požadujú zákaz vjazdu

Niektorí obyvatelia Modranky sa sťažujú na tranzity, ktoré tadiaľ denne prechádzajú do priemyselného parku na konci Seredskej ulice.

Ľudia zo Seredskej sa sťažujú na hluk.Ľudia zo Seredskej sa sťažujú na hluk. (Zdroj: PB)

TRNAVA. Na kamióny a nákladiaky smerujúce do priemyselného parku Empark na konci Seredskej v Modranke sa sťažujú domáci. Hluk, prach a otrasy sú vraj na dennom poriadku, so svojím problémom sa už obrátili na primátora Trnavy Petra Bročku.

V Emparku sú priestory určené pre parkovanie kamiónov, kancelárske, skladové a administratívne priestory či čerpacia stanica. Pre zákazníkov je prístupný nonstop.

Vedenie mesta o tom vie

„Na poslednom stretnutí s primátorom mesta Trnava s obyvateľmi Trnava-Modranka, bola už druhýkrát vznesená požiadavka osadenia na začiatku Seredskej ulice dopravnej značky- zákaz vjazdu nákladných áut nad 7,5 tony po križovatku s Diaľničnou,“ píše v podnete obyvateľ Seredskej. Diaľničná pritom vedie z R1 priamo až na koniec Modranky, od križovatky so Seredskou je to do priemyselného parku iba kúsok. Nákladiaky by sa tak vyhli väčšej časti Seredskej.

SkryťVypnúť reklamu

„Po ulici chodí veľa starších ľudí a tiež detí zo školy a na okraji cesty stoja autá majiteľov domov. Táto časť ulice je nevhodná, aby cez ňu chodili nákladné autá,“ konštatuje zdroj s tým, že Modranka je mestská časť a cez ulice mesta by nákladné autá chodiť nemali.

Obrátili sme sa najskôr na policajtov. V súvislosti s nákladiakmi na Seredskej vraj neevidujú žiadny podnet, odporučili nás na cestný správny orgán.

NDS už spracovala vlastný projekt

Daný dopravný uzol je súčasťou R1, o ktorú sa stará Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Tí vraj už túto situáciu riešia dlhšie. „NDS dala vypracovať projektovú dokumentáciu, ktorej úlohou bolo navrhnúť organizáciu dopravy na vetvách križovatky Trnava, sever na rýchlostnej ceste R1,“ napísala v maile Eva Žgravčáková, hovorkyňa spoločnosti. Podľa jej slov, z projektovej dokumentácie vyplynuli tri možnosti riešenia.

SkryťVypnúť reklamu

Tie už predložili mestu, ministerstvu vnútra a cestnému správnemu orgánu, ktorým je rezort dopravy. Definitívne stanovisko vysloví práve ministerstvo dopravy.

S akými tromi možnosťami sa ráta, sme sa od NDS, pre nás z nepochopiteľných dôvodov, nedozvedeli. „Vo všeobecnosti platí, že zhotoviteľ projektovej dokumentácie navrhne možné riešenia situácie. Následne sa navrhnuté riešenia spolu s dotknutými partnermi vyhodnotia. Záverom procesu je prijatie jedného riešenia, ktoré sa uplatní v praxi. Finálne stanovisko a určenie k predmetnej projektovej dokumentácii vydá ministerstvo dopravy,“ odbila nás Žgravčáková.

Na presnejšie informácie o troch možných variantoch sme sa mali pýtať na ministerstve dopravy. Tam sme sa dozvedeli, že o finálnej verzii ešte nerozhodli, tri možnosti, z ktorých budú vyberať, nám takisto nepopísali. „V spolupráci s mestom naďalej zvažujeme najoptimálnejšie riešenie s ohľadom na získané údaje a predovšetkým so zachovaním bezpečnostných parametrov,“ odpovedal Peter Podstupka z odboru komunikácie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

SkryťVypnúť reklamu

Povedali nám to až na radnici

O troch variantoch sme sa bližšie dozvedeli až na radnici. Prvý variant je aktuálny stav, ktorý by platil až do spustenia južného obchvatu.

Ten však podľa našich informácií prekáža Slovenskej správe ciest (SSC). Dopravná situácia v tomto bode je prehustená, v tomto režime mala fungovať len určitý čas.

Druhý variant je, že jednou cestou sa vojde do Modranky, inou sa pôjde späť. Tretí hovorí o vybudovaní prepájacej komunikácie na náklady mesta kúsok od spomínanej križovatky.

Ten sa najmenej zasa pozdáva mestu, pretože by to v konečnom dôsledku znamenalo zbrzdenie výstavby južného obchvatu. „Nie sú tam usporiadané pozemky a konfliktný bod by sa len o niekoľko metrov posunul ďalej,“ uzavrel Pavol Tomašovič, hovorca mesta.

S dopravnou značkou, ktorá by zakazovala prejazd vozidiel nad 7,5 tony v oboch smeroch Seredskej, sa zrejme neráta. 

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 510
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 917
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 845
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 501
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 860
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 757
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 282
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 491

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  2. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  3. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  4. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 892
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 710
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 302
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 075
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 832
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 868
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Policajti na cestách počas tohto týždňa zaevidovali 39 škodových udalostí.


SITA 2 h
MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


4 h
Ilustračné foto

K dispozícii bude 19 odborných zamestnancov.


SITA 8 h
Richard Rybníček

V Trenčíne a Trnave sa v komunálnych voľbách 2022 pokúsia obhájiť primátorskú stoličku Richard Rybníček a Peter Bročka.


10 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  2. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  3. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  4. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 892
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 710
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 302
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 075
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 832
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 868
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu