TRNAVA. Križovatka obchvatu so Zavarskou ulicou by sa mala dočkať v najbližších rokoch rekonštrukcie. Slovenská správa ciest (SSC), ktorá spravuje severný a juhovýchodný obchvat Trnavy avizuje, že prerábať sa bude, projekt ešte nie je hotový.
Kraj má už štúdiu kruháča
S kruháčom, ktorý by privítali aj policajti, sa už neráta. Dokonca aj Trnavský samosprávny kraj spracoval štúdiu, ktorá navrhovala vytvoriť smerové ostrovčeky z osadených klasických cestných obrubníkov do približne kruhového tvaru. V závislosti od šírky vozovky.
Štúdiu, ktorá rátala aj s neskoršími možnými mimo-úrovňovými križovaniami, zrejme napokon nevyužijú.
SSC sa vyjadrila, že okružná križovatka, či už v tvare kružnice, elipsy alebo piškóty, kapacitne nevyhovuje.
Súčasný stav križovatky označili za problematický aj dopravní policajti. Najväčšie starosti tu majú šoféri, ktorí opúšťajú Trnavu práve po Zavarskej smerom na obchvat. Ak zabočia vpravo, čaká ich krátky pripájací pruh, odbočiť doľava býva ešte náročnejšie. Autá prichádzajúce z pravej strany nie je vzhľadom na jemnú zákrutu dobre vidno. V danom úseku platí najvyššia povolená rýchlosť 70 kilometrov za hodinu. Mnohí šoféri si ju však zo železničného nadjazdu neustrážia.



Zmeny v súlade s územným plánom
Pomôcť by malo podľa SSC rozšírenie vozovky, uvažuje sa nad štyrmi pruhmi. Plánované zmeny sú v súlade s platným územným plánom mesta Trnava. „V návrhu štvorpruhovej cestnej komunikácie budú prehodnotené existujúce úrovňové križovatky na obchvate. Riešená odsadená križovatka bude prebudovaná na mimoúrovňovú,“ napísala Zuzana Hromcová, hovorkyňa SSC s tým, že podrobný projekt ešte nie je spracovaný.
„Pripojenie vetiev mimoúrovňovej križovatky bude spresnené v príslušnej projektovej dokumentácii. Termín začatia investičnej prípravy tejto stavby závisí od naplnenia kapacity existujúcej cesty a od pridelenia potrebných finančných prostriedkov,“ pokračovala hovorkyňa. V danom priestore sa uvažuje s výstavbou čerpacej stanice, na ktorú je už spracovaná projektová dokumentácia.
Rátajú s ňou
Plánované rozšírenie cesty na štvorpruh a prestavba križovatky zatiaľ nie sú projekčne pripravené. SSC sa preto poistila.
„Vzhľadom na to pri výhľadovom budovaní štvorpruhu, ktoré je v súlade s ÚPN mesta Trnava, ako aj pri prebudovaní odsadenej križovatky, SSC zaviazala investora čerpacej stanice na vlastné náklady odstrániť dopravné napojenie na cestu a stavebné objekty, ktoré budú v kolízii s týmito zámermi,“ dodala Hromcová.
O juhovýchodný a severný obchvat sa stará Slovenská správa ciest (SSC), ktorá sa už dávnejšie vyjadrila, že na obnovu križovatky nemala doteraz peniaze. S výstavbou južného obchvatu Trnavy sa ráta najskôr až o dva roky.