Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Depo zrovnajú so zemou, s jeho obnovou sa už definitívne neráta + FOTO

Roky chátrajúce rušňové depo pri Kamennom Mlyne označili za environmentálnu záťaž určenú na sanáciu. Budovy vlastní Železničná spoločnosť Slovensko, pozemky zasa Železnice Slovenskej republiky. Ako naložia železnice s čistým pozemkom sa ešte nevie.

Rušňové depo posledné roky iba chátra, s jeho obnovou sa už definitívne neráta.Rušňové depo posledné roky iba chátra, s jeho obnovou sa už definitívne neráta. (Zdroj: (ŽJ))

TRNAVA. Ruiny rušňového depa lemujú cestu do Kamenného Mlyna popri trati z Prednádražia. V plote sú veľké diery, dostať sa dnu nie je žiadny problém. V minulosti tam viackrát zasahovala železničná polícia. Najčastejšie šlo o neprispôsobivé osoby, ktoré odtiaľ brali všetko, čo sa ešte dalo speňažiť.

Za spomenutie stojí aj prípad, ktorý sa odohral pred dvomi rokmi. Policajti tam chytili podpaľača. Išlo iba o 17-ročného mladíka, ktorý opakovane zakladal v areáli depa požiare. Vraj z nudy. Škody sa vtedy vyšplhali na 16-tisíc eur. Za posledné tri mesiace tu polícia nezaevidovala žiadnu krádež či protiprávne konanie.

SkryťVypnúť reklamu

Definitívny koniec depa v Trnave

Trnavské rušňové depo založili ešte v roku 1959, najlepšie časy prežilo v deväťdesiatych rokoch. Vtedy tam pracovalo takmer tristo ľudí. V depe sa opravovali rušne, čistili pantografové súpravy, rušňovodiči tam mali zázemie, fungovala tam pohotovostná služba. Súčasný stav to už ničím nepripomína. Ruiny pomaly zarastajú burinou.

S obnovou rušňového depa sa už definitívne neráta. Budovy vlastní Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), pozemky zasa Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). „Železničné koľajové vozidlá ZSSK sú už dnes preradené v iných depách. Rušňové depo Trnava nie je už potrebné pre údržbu a opravy. Areál je v zlom technickom stave,“ zhrnula hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.

Vláda Slovenskej republiky na svojom ostatnom zasadnutí rokovala aj o programe sanácie environmentálnych záťaží, ktorý predložil rezort životného prostredia. Jednou z najrizikovejších lokalít odporúčaných na sanáciu je aj vyššie spomínané rušňové depo v Trnave.

SkryťVypnúť reklamu

Pre ŽSR, ktoré vlastnia pozemky, nevyplývajú z plánovanej sanácie žiadne podmienky. „V zmysle zákona je potrebné, aby príslušný orgán štátnej správy určil povinnú osobu, ktorá bude zabezpečovať plnenie povinností pôvodcu environmentálnej záťaže,“ napísala Martina Pavliková, hovorkyňa ŽSR. Po sanácii by mal pozemok zostať čistý. To, či sa ho ŽSR budú snažiť predať, je podľa Pavlikovej predčasné.

Pozemky predajú  alebo vymenia

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vlastní budovy Rušňového depa. „V súčasnosti sa rieši majetkové usporiadanie pozemkov – dodatočný vklad pozemkov do majetku následníckych firiem. Najprv bude prevedený do majetku ZSSK Cargo a následne do majetku spoločností ZSSK,“ dodala Morháčová. Buď ich predajú, alebo vymenia. Záverečný materiál, ktorý bude komplexne riešiť usporiadanie viacerých pozemkov, ktoré zostali v majetku ŽSR, pričom stavby na nich postavené sú v majetku niektorej inej železničnej firmy, bude schvaľovať rezort dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Pozemky v areáli rušňového depa sú majetkom ŽSR. Je to dedičstvo delenia majetku železníc na Slovensku na dve respektíve tri spoločnosti v roku 2003 a v roku 2005.

Depo prešlo nakoniec do majetku nákladného dopravcu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (nákladný dopravca). Areál nakoniec Cargo predalo ZSSK. Pre ZSSK je areál depa nevyužiteľný. Po usporiadaní pozemkov rátajú s ich predajom. 

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 453
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 241
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 051
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 767
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 535
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 206
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 591
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 519

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  2. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  3. Štefan Vidlár: Zasek zle
  4. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  5. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  6. Helena Smihulova Laucikova: Kufor
  7. Věra Tepličková: Ďalšia bomba alebo Keď Matovič už ani nespí...
  8. Martin Majzlan: Mestá krvi, otrokov a obchodu
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 164
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 658
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 465
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 150
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 978
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 944
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 884
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 408
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Spoločná cestička pre peších a cyklistov povedie aj okrajom súčasného parkoviska.


SITA 14 h

Hasiči likvidovali požiar lesného porastu pri obci Dvorníky.


18 h
Ilustračné foto.

V Trnave si chodia po jódové tablety najmä seniori.


21 h

Ak nemáte doma dostatok jódových tabliet pre všetkých, v prípade úniku by mali uprednostniť deti a mladých.


19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Väčšina nezvestných sa skrýva, pretože je na nich vydaný príkaz na zatknutie.


16. aug

Jedna z hľadaných osôb uniká pred spravodlivosťou od roku 1999.


17. aug

Mladý Sihelňan mal novú motorku len tri dni.


17. aug

Páchateľa zadržali niekoľko hodín po čine.


17. aug

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.8.1922)
  2. Jozef Sitko: Neopakovateľný veľký vzor z detstva
  3. Štefan Vidlár: Zasek zle
  4. Olívia Lacenová: Priplatíme si za letenky? Šéf Ryanairu v tom má jasno
  5. Michala Guľasová: Anna Metisová – Daj každému dňu šancu – knižná recenzia
  6. Helena Smihulova Laucikova: Kufor
  7. Věra Tepličková: Ďalšia bomba alebo Keď Matovič už ani nespí...
  8. Martin Majzlan: Mestá krvi, otrokov a obchodu
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 164
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 658
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 465
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 150
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 978
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 944
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 884
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 408
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu