TRNAVA. Vlastníkom vozidiel sa rozširujú možnosti splniť si povinnosti vyplývajúce zo zákona o cestnej premávke bez potreby navštíviť dopravný inšpektorát či pristaviť vozidlo ku kontrole.
K portfóliu služieb, ktoré ministerstvo vnútra sprístupnilo vlani v apríli, pred pár dňami pribudli žiadosť o oznámenie ukončenia vlastníctva vozidla, žiadosť o zápis vlastníka vozidla po oznámení ukončenia predchádzajúceho vlastníctva a žiadosť o zrušenie oznámenia ukončenia vlastníctva vozidla.
Tieto nájdu používatelia na portáli Elektronické služby a tiež na Ústrednom portáli verejnej správy . Využiť ich môžu majitelia vozidiel osobne, štatutári právnických osôb alebo vlastníkmi splnomocnené osoby.
"Elektronické splnomocnenie k evidenčným úkonom, pochopiteľne, tiež možno získať pomocou e-služby, ktorá je k dispozícii už niekoľko mesiacov, pričom bola využitá vo vyše dvesto prípadoch. Podmienkou používania e-služieb je aktivovaný občiansky preukaz s čipom a so zaručeným elektronickým podpisom, ktorý dostane každý držiteľ elektronického občianskeho preukazu na požiadanie bezplatne," informoval Tlačový odbor Kancelárie ministra vnútra.
Držitelia elektronických dokladov tiež môžu elektronicky vozidlo prihlásiť či vykonať zmenu v evidencii, požiadať o zapísanie alebo zrušenie elektronického splnomocnenia k evidenčným úkonom s vozidlom. S použitím ďalších informačných služieb možno získať prehľad napríklad o exekútorských, súdnych, daňových alebo colných blokáciách vozidla, o kontrole jeho originality či o časovom priebehu držby vozidla a o všetkých evidovaných udalostiach vykonaných s vozidlom.
"Môžete tiež získať podrobný prehľad o povinnom zmluvnom poistení, o technických či emisných kontrolách, o štruktúre všetkých vlastníkov vozidla či o technických údajoch vozidla. V prípade, že je nevyhnutná návšteva dopravného inšpektorátu, je možné elektronicky si zarezervovať presný termín vybavenia," doplnilo ministerstvo.