Križovatka tuhne, hotová bude o niečo skôr

Obnova jazdných pruhov na frekventovanej križovatke ulíc Rybníková, Hlboká napreduje aj pre vhodné počasie. Hotová bude možno skôr než predpokladali.

Križovatku zrejme dokončia o niečo skôr.Križovatku zrejme dokončia o niečo skôr. (Zdroj: (TK))

TRNAVA. Práce na svetelnej križovatke ulíc Rybníková, Špačinská, Bučianska a Hlboká sa rozbehli ešte 20. októbra. Ich cieľom je výmena starého zrolovaného asfaltu v niektorých jazdných pruhoch.

Všetky, okrem tých na Špačinskej, zalievajú cemento-betónovou zmesou,  ktorá má vydržať aj vysoké teploty počas leta. Obnova sa robí za plnej premávky, sprevádzajú ju viaceré obmedzenia. Kolóny sa tvoria hlavne počas špičky. Dokončenie križovatky pôvodne odhadli na koniec novembra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tri pruhy sú už hotové

V súčasnosti sú už hotové tri štyridsať metrové úseky na Bučianskej, Rybníkovej a Hlbokej. Minulý pondelok (9. november) už po nich jazdili autá. Po spustení pruhov odstavili zasa tie vedľajšie. Pôvodný asfaltobetón už vyfrézovali a uložili podklad z kameniva spevneného cementom. Koncom minulého týždňa už tuhol. Potom navŕtali do betónu ešte oceľové kotvy na spevnenie. Nakoniec to celé zabetónovali.

SkryťVypnúť reklamu

Počas tohto týždňa je technologická prestávka. „Aby bola dĺžka tuhnutia  minimalizovaná na čo najkratšie obdobie, sú do betónu dodávané prísady, ktoré zaručujú 90 percentnú pevnosť po 10 až 14 dňoch. Na základe skúšok pevnosti z 1.etapy betonáže odhadujem, že dopravu budeme na tieto tri jazdné pruhy pustiť už 25. novembra,“ potvrdil Roman Stacho z mestského odboru dopravy. O necelý týždeň skôr než plánovali. Pred úplným otvorením križovatky ešte dokreslia čiary a osadia signalizačné slučky pre dynamické riadenie semaforov.

Najhoršia fáza je už za nami, tvrdia policajti

Počas rannej a poobednej špičky riadia premávku dopravní policajti. Podľa Martiny Kredatusovej, krajskej policajnej hovorkyne, najhoršia fáza, kedy fungoval iba jeden jazdný pruh,  je už preč. „Situácia sa trocha uvoľnila sprejazdnením ďalšieho jazdného pruhu. Polícia bude aj naďalej dohliadať a riadiť cestnú premávku, tak , aby nedochádzalo ku kolíziám,“ dodala. Do piatku trinásteho (13. november) nedošlo na tejto križovatke k žiadnej nehode.

SkryťVypnúť reklamu

Viacerí vodiči v podnetoch, ktoré dorazili do redakcie, majú pocit, že na stavbe nie je dostatok robotníkov. Niektorí si myslia, že tak frekventovaný dopravný uzol by sa mal robiť zasa nonstop. „Sme si vedomí, že obdobie tuhnutia betónu, keď sa na stavbe nepracuje, je pre mnohých tŕňom v oku, ale bohužiaľ tieto technologické prestávky nevieme viac minimalizovať. Každý stavbár to však chápe, a ostatným sa to musí len vysvetliť,“ odpovedal Stacho s tým,  že obnova nemá žiadny časový sklz. Práve naopak.

Na realizáciu predbežne vyčlenili 200 tisíc eur, hradia ich z bežných výdavkov rozpočtu mesta určených na opravu a údržbu komunikácií.

CB vozovky v Trnave sú už na viacerých miestach a zatiaľ sa mestu osvedčili. Pribudli na križovatkách a uliciach- Šrobárova, Spartakovská, Hospodárska a Trstínska. Podľa Pavla Tomašoviča, hovorcu radnice, CB vozovky poskytujú vysokú odolnosť a z dlhodobého hľadiska nízke náklady na prevádzku.

SkryťVypnúť reklamu

Bez údržby majú vydržať 30 rokov, no vstupné náklady sú asi o 30 percent vyššie. „Analýzy dokázali, že v horizonte 20 rokov boli celkové náklady na údržbu CB povrchov o 60 percent nižšie ako na úseky s asfaltovým povrchom," zhrnul ešte v máji Tomašovič. Pri zimnej údržbe CB vozoviek sa znižuje spotreba posypových materiálov a soli. Vďaka tvarovej stálosti, ktorá zabraňuje akvaplaningu na mokrých vozovkách, sa zvyšuje bezpečnosť na cestách. Počas horúcich letných dní sa netvoria koľaje. CB vozovky majú vysokú trvácnosť a nevyžadujú si časté opravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 78 744
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 399
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 112
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 974
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 222
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 205
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 289
  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Ilustračný záber.

K udalosti došlo na začiatku marca.


TASR

Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Takto sa čaká na magické oko. V pozadí sa už vynára.

Skialpovú sezónu sme aj napriek chudobnej zime neodpískali.


Z miesta nehody.

Vážna nehoda sa stala priamo v Dunajskej Strede.


  1. Rudolfa Vallová: Prečo nám dnešok pripomína čas II. svetovej vojny?
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je “Desatoro” morálne neakceptovateľné v modernej spoločnosti
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  5. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  6. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  7. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  8. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 629
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 561
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 51 466
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 203
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 350
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 956
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 666
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 925
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Tupou Ceruzou: Businessman
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu