Trnavská automobilka PSA Peugeot Citroen sa čoraz viac stáva súčasťou mesta a regiónu. Hoci prvé automobily zídu z výrobných pásov až na budúci rok v januári, závod pokračuje v nábore zamestnancov.
„V tomto roku ich bude spolu 730,“ uviedla pre Trnavské noviny manažérka náborových procesov Daniela Záhorská, „ktorí pribudnú k už prijatým 659 pracovníkom. Kým v predchádzajúcom období sme sa zamerali na obsadzovanie manažérskych a technických pozícií, teraz sa orientujeme na nábor výrobných pracovníkov a kvalifikovaných robotníkov.“
Už od marca sa každý deň v budove trnavského Úradu, práce, sociálnych vecí a rodiny na Bottovej ulici uskutoční výberové konanie na obsadenie 130 miest výrobných pracovníkov pre montáž a zvarovňu.
„Vždy pozveme okolo päťdesiat uchádzačov, ktorí musia zvládnuť testy na požadovanej úrovni,“ informovala Daniela Záhorská. Testy overujú schopnosti a zručnosti uchádzača metódou simulácie. Hoci nie sú zložité, veľmi spoľahlivo dokážu vyselektovať záujemcov, ktorí majú a ktorí nemajú predpoklady na danú prácu. Trnavskej automobilke ich poskytol francúzsky úrad práce.
„Výberové konanie trvá obvykle jeden deň,“ povedala manažérka náboru. Ak bude uchádzač úspešný v písomných cvičeniach , postúpi na test zručnosti a krátky pohovor s náborovými pracovníkmi PSA Peugeot Citroen. Závod má záujem o takých ľudí, ktorí sú adaptabilní, schopní pracovať v strese, kontrolovať kvalitu svojej práce, pracovať rutinne a podobne. Spolu sa počas výberových konaní testuje až dvadsaťšesť zručností. Na začiatku stretnutia zástupcovia firmy oboznámia uchádzačov v krátkej prezentácii s náplňou práce, o špecifikách v zmenovej prevádzke, ktorá ich čaká, o platových podmienkach i sociálnom programe automobilky. „Ten je veľmi zaujímavý, ale naplno sa bude uplatňovať až po spustení výroby.“ PSA Peugeot Citroen bude napríklad poskytovať ubytovanie v ubytovniach a v nájomných 1-3 izbových bytoch., dopravu pracovníkov zo vzdialenejších regiónov a poskytovať výhody, štandardné v zahraničných firmách. Firma má však na svojich budúcich zamestnancov aj zdravotné požiadavky, vzhľadom na charakter práce v pásovej výrobe by mali mať v poriadku hlavne pohybové ústrojenstvo. „Všetkých nastupujúcich pracovníkov pred nástupom do zamestnania vyšetrí náš podnikový lekár.“
Vekové obmedzenie na posty výrobných pracovníkov podľa Daniely Záhorskej neexistuje. „Rozhodujú osobné danosti, vyradíme alebo prijmeme rovnako päťdesiatnika ako dvadsiatnika, ak bude, resp. nebude vyhovovať,“ povedala. Dokonca pre výrobných pracovníkov nie je požadované ani špeciálne vzdelanie, stačí výučný list v akomkoľvek odbore. Kto má záujem pracovať v PSA Peugeot Citroen, mal by čo najskôr poslať alebo priniesť žiadosť do náborového centra PSA, ul. Hlavná 5, Trnava. Informácie sú na webovej stránke firmy www.slovakia.psa-peugeot-citroen.com. Na testy budú pozývaní aj nezamestnaní, ktorých z evidencie vytipuje a doporučí úrad práce.
Uchádzači o miesta kvalifikovaných robotníkov budú po úspešnom preselekčnom pohovore pozvaní na druhý pohovor s francúzskym manažérom do sídla firmy.
Od začiatku náborového procesu prejavilo záujem o prácu v novom výrobnom závode pri Trnave viac ako 30 tisíc záujemcov. V úplnom nábehu výroby bude PSA zamestnávať 3500 ľudí.
Dáša Ondrušková