Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky
NAOZAJ SI NIEKTO MYSLÍ, ŽE ÚDRŽBU TROCH ŠTVRTÍN TRNAVSKÝCH KOMUNIKÁCIÍ ZVLÁDNU DVA MECHANIZMY A ŠTYRIA ĽUDIA?

Jeden nemá s čím, druhý konzervuje...

„Robiť údržbu väčšej časti Trnavy s dvoma mechanizmami je podľa mňa nemysliteľné. Náš autopark mal optimálne vybavenie pre riešenie základnej zimnej údržby - tri veľké sypače, tri multikáry s radlicami, desať traktorov s radlicami a rozmetadlami, dve Tatr

y so šípovými pluhmi, štyri multikáry s radlicami, snežnú frézu, dve UNCéčka...,“ reagoval na otázku Trnavských novín, ako vidí realitu zimnej údržby v meste jej dlhoročný, skúsený vykonávateľ a majiteľ firmy Jozef Čapkovič.

Prečo práve on? Firma Jozef Čapkovič robila túto službu od roku 1992. „Začali sme v prenajatých priestoroch a prenajaté sme mali spočiatku od mesta aj stroje. Postupne sme dokupovali ďalšie, podarilo sa nám získať od družstva pozemok a budovy v areáli Farský mlyn. Pôvodná zmluva s mestom sa nám skončila v roku 2001. Vyhrali sme aj nové výberové konanie. Na základe toho bola s nami uzatvorená zmluva na obdobie od 1.1.2002 do 31.12.2006. Výberové konanie bolo na územie celého mesta, onedlho nám však časť územia - Prednádražie dodatkom zmluvy zobrali a dali do správy firme A.S.A. Začiatkom októbra 2003 sme prevzali list – výpoveď zmluvy so 6-mesačnou výpovednou lehotou. Bez udania dôvodu. Výpovedná lehota uplynula na jar roku 2004 a ja, starý Trnavčan a rodák z mesta, si dodnes neviem vysvetliť dôvody. Veď aj keď sa rodina rozchádza, povedia si začo, prečo, z akého dôvodu. Celá komunikácia medzi mnou a mestom bol jediný list obsahujúci výpoveď, o ktorej nevedel dokonca ani pracovník útvaru služieb Jozef Rampák, s ktorým som koordinoval našu činnosť,“ aj takmer po roku s ťažkým srdcom spomína Jozef Čapkovič.
Firma Čapkovič, ktorá podľa slov jej majiteľa od roku 1992 do roku 2003 dostávala od mesta za celoročnú údržbu stabilne okolo 7,5 milióna korún, napriek tomu, že poistné za vozidlá i cena pohonných hmôt najmä v posledných rokoch dramaticky rástli, musela v roku 2004 časť vozového parku v skladových halách zakonzervovať. Časť využíva pri práci pre organizácie, ktorým zabezpečuje údržbu komunikácií ako zmluvný partner a v autodoprave. Počet zamestnancov zredukovala z dvadsiatich na polovicu.
„Jediný raz nás mesto penalizovalo, lebo sme nestihli očistiť chodník od Družby na Hlbokú ulicu. Inak sme mali vzťahy dobré a aj teraz by sme na požiadanie ochotne pomohli. Veď som nemal vyárendované, že musí údržbu mestských komunikácií robiť po celý život iba moja firma,“ tvrdí Jozef Čapkovič.
Sklady plné zakonzervovaných fréz, traktorov, zhŕňačov a posypového materiálu v porovnaní s dvoma mechanizmami Správy mestského majetku provokujú otázku, prečo sa mesto Trnava vydalo touto cestou. Naviac keď ešte nevypršalo obdobie, v ktorom mohol práce vykonávať víťaz výberového konania, ktorému nikto z kontaktných ľudí nevyjadril nespokojnosť. Pri dnešných cenách zaobstaranie mechanizmov vyjde na niekoľko desiatok, ak nie rovno stovku miliónov korún. Vystávajú vari v niečiej pokladni? Alebo kde inde je dôvod hazardovať so zdravím obyvateľov mesta, ak by „náhodou“ prišla naozajstná zima so záľahami snehu a častou poľadovicou? Naozaj s takou možnosťou nikto nepočítal?
A tu je reakcia Pavla Tomašoviča, hovorcu Mesta Trnava:
„Podľa informácií Správy mestského majetku (SMM) má príspevková organizácia uzavretú zmluvu so Slovenskou správou ciest, ktorá so svojimi mechanizmami odpratáva sneh na komunikáciách v meste. SMM odpratáva a upravuje verejné chodníky a vedľajšie cesty. Chodníky pred nehnuteľnosťami majú povinnosť odhŕňať a upravovať pred poľadovicou vlastníci nehnuteľností, resp. ich nájomníci. Pre prípady kalamitných situácií má SMM, podľa slov jej riaditeľa, uzavreté dohody s ďalšími majiteľmi mechanizmov, ktoré môžu použiť. Takýmto spôsobom SMM zbytočne neviaže stroje pre údržbu, ktoré by mimo zimného obdobia neboli využité. Zároveň však má pre prípady kalamity zmluvne viazaných dostatok mechanizmov. Mesto Trnava vypracováva na každý rok operačný zimný plán, podľa ktorého majú firmy postupovať pri odstraňovaní snehu či poľadovice. V jednotlivých etapách sú zohľadnené v prvom rade dôležité cesty a spojnice k hlavným dopravným ťahom.
Čo sa týka firmy J. Čapkoviča, v predchádzajúcom období došlo okrem penalizácie i k niekoľkonásobnému vysloveniu nespokojnosti zo strany mesta, ktoré sa týkalo úrovne a rýchlosti čistiacich prác. Často boli totiž pri čistení uprednostňované iné lokality patriace súkromným firmám, s ktorými mala daná firma tiež uzavretú dohodu o čistení.
Na komplexnú údržbu (sadové úpravy, čistenie...) časti Prednádražia bolo vypísané riadne výberové konanie, do ktorého sa podľa mojich informácií ako subdodávateľ jedného z neúspešných uchádzačov prihlásila aj firma J. Čapkoviča.“
- pe -

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 266
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 488
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 736
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 910
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 633
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 815
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 732
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 593
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Predbežný termín konca zákazu vychádzania je 15. november

Termín odsúhlasil aj ústredný krízový štáb.

Ilustračná fotografia.

Kraj poskytne na celoplošné testovanie stredné školy

Budú v nich zriadené odberové miesta.

Trnavský samosprávny kraj

Ďalšia vážna nehoda uzavrela cestu

Jeden z účastníkov zostal zakliesnený vo vozidle.

Ušla z domova bez liekov. Pátra po nej polícia

Senickí pátrači vás žiadajú o pomoc verejnosť. Žena môže byť v ohrození.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Banská Bystrica zverejnila zoznam odberných miest ( + Zoznam)

Mesto sa pripravuje na celoplošné testovanie obyvateľov, sú známe odberné miesta. Bude ich 68.

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Už ste čítali?