Trnava - Štvrtok 25. novembra patril celý odborníkom z mediálneho a marketingového prostredia, ktorí sa stretli v konferenčnej sále Mestského úradu v Trnave na medzinárodnom odbornom seminári.
Spoločnou témou účastníkov boli marketing a médiá a regionálny marketing so zameraním na integračné procesy Slovenska do EÚ. Usporiadateľom bola Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave (FMK UCM), Trnavský samosprávny kraj a Slovenský rozhlas. Tento rok sa konal už jeho druhý ročník.
„Zrod odborného seminára si vyžiadala potreba teoretických poznatkov v oblasti marketingu v médiách a ich realizácie v praxi. Keďže doposiaľ neboli tieto poznatky rozpracované, semináre sú spôsob, ako tento nedostatok nahradiť,“ vysvetlil Jozef Matúš, zastupujúci dekan FMK. Organizátori preto oslovili médiá, v ktorých sa marketing stáva tovarom. Medzi pozvanými však boli aj vyučujúci z trnavskej UCM, Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre, Žilinskej univerzity, Univerzity Komenského alebo Technickej univerzity v Košiciach, ktorí sa na problematiku pozerali z uhla svojho študijného zamerania. S odbornými príspevkami z nepreskúmanej oblasti daných tém vystúpili aj účastníci z Čiech, o.i.Univerzity Tomáša Baťu v Zlíne, Technickej univerzity v Ostrave a Západočeskej univerzity v Plzni.
O úspechu seminára svedčia aj výsledky z minulého ročníka: „Rozpracovanie niektorých princípov je stále neprebádaným poľom a minuloročný seminár priniesol prvý komplex sformovaných požiadaviek na mediálny marketing a vzťahy medzi médiami a marketingom. Najväčším prínosom bol hlavne pre odborníkov,“ uviedol ďalej J. Matúš.
Budúci rok plánujú organizátori zvýšiť počet zahraničných účastníkov z najvýznamnejších univerzít podobného zamerania, zamerať sa aj na nadnárodné firmy, pôsobiace v Trnave, ktoré by mohli prispieť lepšiemu pochopeniu celkového stavu v marketingu v médiách.
Diskusné príspevky budú prínosom aj pre študentov. Tieto poznatky im môžu byť nápomocné pri štúdiu v zborníkovej podobe, ktorá bude do tridsiatich dní od konania seminára prístupná celej širokej verejnosti.