O tom, ako pokračuje projekt výstavby, informoval novinárov na tlačovej konferencii priamo na stavenisku generálny riaditeľ projektu PSA pre Slovensko Alain Baldeyrou.
Podľa neho projekt prebieha podľa stanoveného harmonogramu. Baldeyrou nepredpokladá, že by zámery výrobcu áut mohlo niečo vážnejšie ovplyvniť. Ako príklad uviedol nárast cien oceli. V plnom prúde sú práce na mohutnej infraštruktúre. Čoskoro sa začne pracovať na železničnom pripojení a na novom vstupe, ktorý bude schopný prepúšťať stále väčšie množstvá prichádzajúcich kamiónov. Najväčšie objekty závodu sú v rôznom štádiu ukončenia. Takmer hotová je lisovňa, kde sa už v auguste začne s inštaláciou technologických zariadení. Montážna hala je rozostavaná, podobne ako aj zvarovňa. Na lakovni sa práce ešte len rozbiehajú. Podľa plánu prebieha aj nábor pracovných síl. PSA zatiaľ na Slovensku zamestnáva 180 ľudí, koncom tohto roka by tento počet mal stúpnuť na 450.
Po spustení prevádzky si v závode nájde prácu 3500 zamestnancov, najviac robotníkov (2500) a technikov (500). Okrem niekoľko desiatok zahraničných odborníkov budú všetci pracovníci zo Slovenska. Žiadosti si môžu podávať na www.slovakia.psa-peugeot-citroen.com. Ďalší zamestnanci budú potrební u subdodávateľov PSA. Automobilka pre niektorých externých dodávateľov vyhradila 55 hektárov priamo vo svojom 190-hektárovom areáli. Tento dodávateľský park sa začne budovať v júli. Predpokladá sa, že výstavba automobilky bude ukončená v roku 2006, pričom v máji 2006 ukončí skúšobnú prevádzku a trnavský závod začne naplno produkovať automobily pre zahraničné trhy.
Stano Šimo Foto: autor