anskom letisku namiesto menšieho lietadla ATR so 64 miestami, lietadlo BAE 146 s 92 klientmi z Nemecka. Piešťanské letisko je zaradené do kategórie I. ICAO, ktorá zaručuje zvýšenú bezpečnosť a plynulosť letovej prevádzky.
„Je to medzinárodné letisko určené pre pravidelnú i nepravidelnú leteckú dopravu osôb, tovaru a pošty. Medzinárodné letisko poskytuje štandardné vybavenie pre cestujúcich na prílety a odlety pre konkrétny charakter letov. Doba vybavenia klientov je porovnateľná s rovnakou dobou na letisku v Bratislave. Medzinárodná pravidelná letecká doprava na letisku v Piešťanoch je v prvom rade viazaná na potenciál cestujúcich, ktorí by takéto letecké spojenie pravidelne využívali a na vhodnú lietadlovú techniku prípadného leteckého dopravcu. Letisko Piešťany má štatút verejného, medzinárodného letiska za podmienok letov podľa pravidiel VFR - IFR, deň - noc. Kapacita terminálu prílet - odlet je spolu 180 cestujúcich. Nechcem sa vyjadrovať k problematike letiska Bratislava, alebo Poprad v náväznosti na letisko Schwechat, pretože mi to neprináleží. Môžem iba konštatovať, že rozvoj leteckej dopravy na každom letisku závisí v prvom rade od potenciálu cestujúcich v jeho spádovej oblasti. Inými slovami, záujem cestujúcich, ktorí majú v danom regióne svoje ekonomické, obchodné, turistické ciele a chcú letisko, ktoré sa nachádza v tomto regióne, využívať. V súčasnosti je pripravovaná koncepcia cieľov a postupu transformácie Slovenskej správy letísk. Verím, že Piešťany v nej nezostanú na okraji. Je to záujme rozvoja najväčších kúpeľov na Slovensku, rozvoja podnikateľských aktivít v silnej enkláve stredného i dolného Považia, ale aj samotného mesta a Trnavského kraja,“ povedal nám riaditeľ letiska v Piešťanoch Ing. František Varga.
Ondrej KOLLÁR