nazvali pôvodcovia myšlienky materiál objavujúci a propagujúci krásu slovenskej prírody a bohatstvo miestnych zdrojov a tradícií, je časopis Vôňa domoviny, ktorého prvé číslo práve vyšlo v náklade 2000 kusov v Trnave. Vydavateľom mesačníka, je Tlačové štúdio Váry a šéfredaktorom Ing. Jozef Šimeček z Modry.
Obaja vo štvrtok 3. októbra popoludní svoje „dieťa“, ktoré si kladie za cieľ stať sa celoslovenským periodikom, predstavili v Zborovej sieni Evanjelickej cirkvi a. v. v Trnave nielen autorom úvodných príspevkov, budúcim spolupracovníkom, ale aj ďalším, ktorí netrpia nedostatkom národnej hrdosti a novinárom. Možnosť vyťahovať zabudnuté a prehliadané, upozorňovať na zanikajúce tradície, ale aj pochváliť sa žijúcimi a všetkým, čo stojí za to a môže kohokoľvek obohatiť, či pomôcť mu riešiť problém, s ktorým si už niekto poradil, ponúkajú iniciátori širokému autorskému kolektívu a aktivistom, s ktorými sa stretli pred dvoma rokmi na I. zasadaní Vidieckeho parlamentu v Levoči, kde si tieto priority osvojili. Podporiť cestovný ruch, vidiecku turistiku a tým aj zamestnanosť v regiónoch, je ďalším cieľom nového periodika.
Prvé číslo vyšlo na 32 stranách A-päťkového formátu, ale jeho rozsah v budúcnosti, ako povedal šéfredaktor, vydavateľ sa bude snažiť zväčšiť rozsah aj náklad periodika. Svoju mimotrnavskú premiéru bude mať Vôňa domoviny na nadchádzajúcom zasadnutí Vidieckeho parlamentu 18. októbra, kde sa začnú plniť prvé predsavzatia dostať mesačník do každej obce na Slovensku.
Na záver si stručne predstavme obsah prvého čísla. Okrem toho, že propaguje Dni zdravia v Trnave i podujatia organizované pre deti, zamýšľa sa nad prácou trnavských sprievodcov cestovného ruchu, pozýva za osobnosťami na trnavské cintoríny. Čitateľa však vyzýva uvažovať na filozofiou práce Vidieckeho parlamentu, popisuje činnosť Komunikačného centra ZVT Hron, odhaľuje tajomstvo dobrohošťských pecí, dáva nazrieť do nového turistického sprievodcu malokarpatským regiónom a ponúka aj Lipovskú deklaráciu pre 21. storočie, ktorá vsádza na samosprávy, atď. Prvé tri čísla sú určené predovšetkým fanúšikom myšlienky a obecným úradom, kam dostanú prostredníctvom vyšších územných celkov. Ďalšie, ak o ne čitateľ prejaví záujem, budú šírené aj prostredníctvom distributérov periodickej tlače.
- pe -