Trnava - ojení chodníkov s cestami sú jednou z hlavných podmienok Mesta Trnava pri zadeľovaní stavebných zákaziek firmám. V realite sa s nimi môžeme stretnúť napríklad na Študentskej ulici, kde sa uskutočnila rekonštrukcia chodníka ešte počas letných mesiacov, najbližšie ich využijú obyvatelia časti Tulipánovej ulice, kde sa nová komunikácia i chodníky odovzdajú do užívania tento týždeň. Imobilní Trnavčania v tejto časti mesta už využívajú aj bezbariérový vstup do kostola na Tulipáne.
„Ďalšie bezbariérové vstupy vznikajú aj na súčasne realizovaných stavbách, lávke pri poliklinike Družba a Divadelnej ulici,“ informoval nás vedúci odboru výstavby MsÚ v Trnave Ing. Dušan Béreš. „Na lávke sa síce stavebné práce pre nepriazeň počasia museli prerušiť, no i tak sa do konca roka okrem povrchov sprevádzkuje nové verejné osvetlenie, dotrie sa zábradlie, dokončí sa stometrová rampa, ktorá spája križovatku pri Sociálnej poisťovni s poliklinikou. Tú využijú najmä cyklisti a imobilní spoluobčania. Hotové sú už všetky schodiská, vyhliadková terasa, oddychové centrum pred poliklinikou.“
Práce finišujú aj na rekonštrukcii Divadelnej ulice, ktoré realizuje Trnavská stavebná spoločnosť s.r.o. Hlavné teleso komunikácie by sa malo vydláždiť do 30. novembra. Do užívania sa však Divadelná ulica odovzdá až po doriešení dopravného systému na Františkánskej ulici, kde má byť vybudovaný ďalší otoč. „Práce do konca novembra určite stihneme, pretože plánujeme využiť priaznivé počasie a pracovať aj za tmy a v sobotu,“ informoval nás stavbyvedúci Ing. Vladimír Holovič. „Nestihneme však dokončiť bezbariérový vstup do františkánskeho kostola, pretože je projektovaný z umelého kameňa a jednotlivé kamenné prvky na mieru sa ešte len vyrábajú. Pri dláždení chodníka používame nový materiál, aký sa na Slovensku používa po prvý raz. Je to typ kameňa Top Stone, ktorý tvorí betónová tvárnica a povrch je z libereckej žuly a sliezského kameňa. Rôznofarebnosť dlažby dotvoria ešte použité čadičové kocky, ktoré pochádzajú z bývalých povrchov komunikácií na autobusovej stanici, Kollárovej a Športovej ulici. Použitím novej dlažby a čadičových kociek mesto ušetrí niekoľko miliónov, za ktoré môže zrekonštruovať ďalšie komunikácie,“ dodal Ing. Holovič.
Gabo Kopúnek