Trnava - slosti vzťahu človeka a médií rozoberali prednášajúci na celodennom seminári Médiá na prahu tretieho tisícročia, ktorý v Kine Oko Trnava usporiadala Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave minulý štvrtok 21. novembra. Ako zdôraznila v otváracom príhovore dekanka fakulty Doc. Viera Gažová, referáty voľne sledovali okruh problémov, ktorým sa venovali. Snažili sa odhaľovať sociokultúru súvislostí fungovania médií v rovine filozofickej, lingvistickej a psychologickej, sledovali etické dimenzie a estetické sprievodné znaky včleňovania mediálnych produktov do bežného života, rozoberali ekonomické fungovanie, politologické a sociologické nástroje využívané v médiách. Pôvodne plánovaných deväť vystúpení doplnili ďalšie štyri. Napríklad doc. Viera Gažová hovorila o filozofii médií, prof. Andrej Tušer rozobral poznatky o uplatňovaní mladých žurnalistov v praxi, získané obsiahlych dotazníkov vyplnených absolventmi Katedry žurnalistiky FiFUK v Bratislave, ktorí končili štúdium po roku 1989, PhDr. Valentovičová sa zaoberala vplyvom médií na človeka, o vplyve televízie na človeka prednášal doc. M. Mistrík a odzneli ďalšie témy o trendoch, etike, reklame, slovenčine a iných okruhoch v médiách. Medzi hosťami podujatia vystúpili aj doc. Jiří Pavelka z Brna, PhDr. Žilková z Nitry. Súčasťou seminára bolo diskusné fórum, ktoré dávalo možnosť aktívneho zapojenia sa do seminára aj študentom masmediálnej fakulty. V aktuálnom akademickom roku na nej študuje 1200 študentov. Od svojho vzniku v roku 1997 vypravila fakulta do života 442 absolventov bakalárskeho a prvých 79 absolventov magisterského štúdia, ktorí ukončili štúdium v školskom roku 2001/2002. Všetky štyri katedry Fakulty masmediálnej komunikácie UCM úzko spolupracujú aj s ústavmi SAV, ostatnými fakultami a mediálnym a marketingovým prostredím.
- pe -