obsahu:
„Vážená redakcia, obraciam sa na Vás, pretože nie som schopná z pozície obyčajného spotrebiteľa upozorniť zodpovedných pracovníkov hypermarketu TESCO Piešťany na závažnú vec. Hoci som sa o to pokúšala telefonicky, ani na štvrtýkrát (pravdepodobne zámerne) ma neprepojili na niekoho, kto rozhoduje o sortimente v predajni. O čo ide? V spomínanom hypermarkete sme si kúpili videokazetu Caligula. Je na nej síce upozornenie, že nie je vhodná pre mládež do 16 rokov, ale za púhych 199 Sk si ju môže bez problému kúpiť aj desaťročné dieťa zo svojho vreckového. A tento film skutočne nie je vhodným artiklom pre takýto systém predaja, pretože v ňom nájdete okrem deja aj všetko, čo sa vyskytuje v pornofilmoch. Pekne do detailov a nie pár sekundových. My sme sa síce pobavili pri predstave, že si tento film niekto kúpi ako historický (USA/Tal., kde hrá aj Peter O' Toole), a potom sa čuduje, ako sme sa čudovali aj my. Ale tu ide v podstate o ohrozovanie mravnej výchovy mládeže, ak tá mládež zistí takú príma ponuku. A o to mi ide.
Vaša čitateľka D. D.
P.S.: Nechcela som z toho robiť problém, pretože nemusia tušiť čo predávajú. Chcela som ich iba slušne upozorniť, kým nie je neskoro. Bohužiaľ, keď nechcem zbytočne pretelefonovať časť penzie, zvolila som túto cestu. Vy sa k nim možno ‘dobúchate’.“
Keďže naše pracovisko je v Trnave, našou prvou reakciou bolo zistiť v trnavskom hypermarkete Tesco, či sa videokazeta, na ktorú upozorňuje naša čitateľka, nachádza v ponuke. Ani pri opakovanej návšteve sme ju na regáloch nenašli. Pýtali sme ju preto od pracovníka, zodpovedného za chod oddelenia audio a video nahrávok, ktorý nechce byť menovaný. „Sklamal“ nás s vysvetlením, že nie všetok tovar, ktorý sa predáva v Piešťanoch, príde aj do Trnavy. Vysvetlil nám tiež, že akciové dvestokorunové nahrávky prídu v objednanej veľkej zásielke, ktorá obsahuje množstvo rôznorodých titulov, z niektorých druhov trebárs po 2-3 kusy, teda nie je možné všetko postihnúť a zapamätať si, nieto ešte zoznámiť sa s obsahom. Po tejto informácii sme sa s konkrétnym problémom a listom čitateľky obrátili na piešťanský hypermarket. V krátkom čase sme dostali túto reakciu:
„Ďakujeme Vám za upozornenie na danú situáciu a uisťujem Vás, že nám nie je ľahostajná. Hneď po obdržaní Vášho listu bola videokazeta Caligula stiahnutá z predaja. Na predajnej ploche ponúkame niekoľko stoviek titulov videokaziet a nie je v našich silách si každú kompletne prehrať. O danom probléme som sa dozvedel až dnes, 4. decembra, a vyhýbanie sa odpovedi z našej strany nebolo zámerné. Našej firme ide v prvom rade o profesionálne obslúženie každého zákazníka, ktorý navštívi náš hypermarket. Chcel by som sa Vám ešte raz ospravedlniť za vzniknutú situáciu a poďakovať za upozornenie.
Jaroslav Kollár, manažér nepotravín HM Piešťany“
Potešila nás ochota a ústretovosť voči zákazníkovi a veríme, že to nie je len v období, keď v Piešťanoch „nová metla dobre metie“...
- pe -