Trnava - oprava, a.s. Trnava prostredníctvom svojho senického závodu náhradnú dopravu cestujúcich v dôsledku zrušenia železničnej dopravy na trati Jablonica - Brezová pod Bradlom. Podľa informácií Mgr. Petra Krátkeho, riaditeľa dopravno, obchodno, technickej divízie akciovej spoločnosti SAD Trnava, zavedeniu nových spojov predchádzali stretnutia so starostami dotknutých obcí a vzájomné informovanie o počte autobusov, ktoré treba zabezpečiť pre plynulú dopravu žiakov, ľudí cestujúcich za prácou i tých, ktorí cestujú k lekárovi, atď.
„Na tejto trati sme zaviedli tri páry nových spojov v rannom čase a poobede zabezpečia dopravu dva novozavedené autobusové spoje,“ hovorí Mgr. Krátky. Počas dňa, ako sme zistili pri preverovaní frekvencie využitia našich už jestvujúcich autobusov, nie je potreba posilňovania o ďalšie spoje. Viaceré naše spoje kopírovali časy vlakového spojenia a ich vyťaženosť dáva predpoklad, že budú postačovať aj napriek zrušenej železničnej doprave. Autobusové poriadky majú už starostovia obcí k dispozícii. Nepredpokladám, že po tejto úprave, resp. pridaní autobusových spojov, by mali byť problémy, ale po istom čase, po dvoch - troch týždňoch pôjdeme situáciu preveriť. Sme tiež v kontakte so starostami obcí, ktorí nás budú operatívne informovať.“
V pracovné dni posilňuje autobusová doprava prostredníctvom SAD Hlohovec aj dopravu cestujúcich zo Serede do Leopoldova o jeden ranný spoj. Víkendové spoje sú zatiaľ otvorenou otázkou. Otvorenou a nedoriešenou otázkou je aj problém financovania tejto náhradnej autobusovej dopravy. SAD, a.s. bude vyžadovať od obcí, prípadne VÚC kompenzácie. Trnavský samosprávny kraj však nedostal od štátu na tento účel žiadne dotácie. Sto miliónov korún, ktoré štát poskytol, je určených len na vykrytie strát, ktoré vznikajú poskytovaním zliav na prímestskú verejnú autobusovú dopravu, aj to nie v plnej výške, ale len na 60 percent.
Judita Púčeková